• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 10:34:13 följande:
    Jag har nog alltid tänkt som du skriver innan. O klart det finns en osäkerhet hos mig om det. Samtidigt fick jag lära mig den hårda vägen (om än självvalt) att livet inte är så enkelt. Att kärleken inte är svart eller vit.

Men man kan inte bara gå efter känslorna! Man måste tänka vad som är bäst för alla och sig själv också. Även för dig själv vore det bästa att inte satsa på en otrogen människa som lär göra detsamma mot dig när vardagen blir grå och tråkig en dag. 

Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 10:36:37 följande:
    Jag försöker. Jag vill bryta upp och se om det kan vara vi sen när han lämnat 

Ja! Det vore det bästa. Då står du upp för dig själv men även din vän. Fast henne har du tyvärr redan svikit. Men du behöver ju inte göra det värre genom att fortsätta. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 11:57:13 följande:
    Tack för ditt svar. Jag har provat terapi det har inte fungerat så bra. Provat fler olika. De flesta har ungefär bedömt mig som normal, lite livskris och att jag ska bestämma mig. Ditt svar fick mig att återigen boka en tid. Hittade en psykoterapeut på Instagram för ett tag sen som verkar ha inriktning mot anknytning och lite beroendepersonlighet. Jag ser ju sidor hos mig själv och att jag accepterar vissa saker som man kanske inte bör. Men klarar inte av att bryta mina egna mönster. 
    Ja och du verkar söka dig till destruktiva människor 
  • Anonym (Känslor)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 11:57:13 följande:
    Tack för ditt svar. Jag har provat terapi det har inte fungerat så bra. Provat fler olika. De flesta har ungefär bedömt mig som normal, lite livskris och att jag ska bestämma mig. Ditt svar fick mig att återigen boka en tid. Hittade en psykoterapeut på Instagram för ett tag sen som verkar ha inriktning mot anknytning och lite beroendepersonlighet. Jag ser ju sidor hos mig själv och att jag accepterar vissa saker som man kanske inte bör. Men klarar inte av att bryta mina egna mönster. 
    Ja det är svårt hitta rätt terapi. Vad bra att du bokar ändå och vågar hoppas på att det finns möjlighet även om det hittills inte hjälp. Tillslut hittar du rätt!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:00:10 följande:
    Ja och du verkar söka dig till destruktiva människor 
    Jag tror inte en människa som är otrogen är destruktiv (eller behöver vara det är väl olika?) Däremot är det ju en handling som inte är okej, kanske destruktiv. Men behöver inte alltid. Otrohet är otroligt vanligt och kan drabba vem som helst Och jag tror även att vem som helst i princip kan vara otrogen. Sen bör man såklart ta ansvar över det och inte låta det fortgå så här länge som i mitt fall. Ingen kommer sluta lycklig av detta och jag kommer aldrig aldrig aldrig ge mig i lag med en upptagen man igen. Det har jag lärt mig. Oavsett om det blir han och jag så ska vi leva med vetskapen om hur illa vi gjort någon och hur fel det var. Vi skulle såklart ha väntat. 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:04:40 följande:
    Jag tror inte en människa som är otrogen är destruktiv (eller behöver vara det är väl olika?) Däremot är det ju en handling som inte är okej, kanske destruktiv. Men behöver inte alltid. Otrohet är otroligt vanligt och kan drabba vem som helst Och jag tror även att vem som helst i princip kan vara otrogen. Sen bör man såklart ta ansvar över det och inte låta det fortgå så här länge som i mitt fall. Ingen kommer sluta lycklig av detta och jag kommer aldrig aldrig aldrig ge mig i lag med en upptagen man igen. Det har jag lärt mig. Oavsett om det blir han och jag så ska vi leva med vetskapen om hur illa vi gjort någon och hur fel det var. Vi skulle såklart ha väntat. 

Min kompis kille tog som sagt livet av sig pga hennes otrohet. Det var därför.  

Jag vet att man kan tycka att man inte kan skylla nåt på det men det bör man ha i åtanke att vissa gör och det är hemskt, att någon blir så ledsen så den inte vill leva mer.

• Anonym (Jvbl)

Jag tycker ni borde tänka på det och inte fortsätta för vännens skull. Låt dom avsluta sitt först. Så inte vännen blir fullständigt sabbad av det.

Du förlorar inte honom för det. Tycker han om dig på riktigt så lämnar han henne fortare. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:09:13 följande:

Min kompis kille tog som sagt livet av sig pga hennes otrohet. Det var därför.  

Jag vet att man kan tycka att man inte kan skylla nåt på det men det bör man ha i åtanke att vissa gör och det är hemskt, att någon blir så ledsen så den inte vill leva mer.

Tycker aldrig man kan säga som du gör. Att ta livet av sig är omöjligt din kompis fel. Otrogen eller ej. Hoppas verkligen du inte ser det så att din kompis har någon som helst ansvar över det. 
  • Anonym (Jvbl)

Du visar även att du är värd mer än att vara en älskarinna. Du står upp för dig själv. Risken finns ju att han gör likadant mot dig en dag men där kanske han lär sig att kan inte kan ha två samtidigt 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:10:22 följande:

Jag tycker ni borde tänka på det och inte fortsätta för vännens skull. Låt dom avsluta sitt först. Så inte vännen blir fullständigt sabbad av det.

Du förlorar inte honom för det. Tycker han om dig på riktigt så lämnar han henne fortare. 

Jag laddar för att göra precis det. Lägga ansvaret på honom. Lämnar han inte så var det aldrig vi eller det var aldrig meningen. Ta mitt ansvar och försvinna ett tag ur hans synfält så han kan fatta ett klokt beslut. Hans fru har eg aldrig någon chans så länge jag finns o lockar o pockar med ny förälskelse sex (inte medvetet att jag gör det men har tänkt mycket att det blir ju så)
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:11:19 följande:
    Tycker aldrig man kan säga som du gör. Att ta livet av sig är omöjligt din kompis fel. Otrogen eller ej. Hoppas verkligen du inte ser det så att din kompis har någon som helst ansvar över det. 
    Nej men det var ju det som fick det att välta över så stt han gjorde det. Han kan ju absolut ha mått dåligt annars också. Men lite rädd om andra måste man ju vara? Tänka på vad det kan göra med andra människor? 

Är inte vän med henne längre. Hon spårade ur. 
Svar på tråden Älskarinna