• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:13:33 följande:
    Jag laddar för att göra precis det. Lägga ansvaret på honom. Lämnar han inte så var det aldrig vi eller det var aldrig meningen. Ta mitt ansvar och försvinna ett tag ur hans synfält så han kan fatta ett klokt beslut. Hans fru har eg aldrig någon chans så länge jag finns o lockar o pockar med ny förälskelse sex (inte medvetet att jag gör det men har tänkt mycket att det blir ju så)
    Bra. För din väns skull så är det det bra också, men du verkar inte så rädd för att hon går ner sig? Det är hennes problem, eller vad? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:15:24 följande:
    Nej men det var ju det som fick det att välta över så stt han gjorde det. Han kan ju absolut ha mått dåligt annars också. Men lite rädd om andra måste man ju vara? Tänka på vad det kan göra med andra människor? 

Är inte vän med henne längre. Hon spårade ur. 
    Ja är livet nattsvart så kan vad som få det att välta över. Hemskt 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:16:42 följande:
    Ja är livet nattsvart så kan vad som få det att välta över. Hemskt 

Nej, en otrohet är ingen liten sak. Lögnen och sveket är dessutom värre än otroheten i sig. 

Det är just det jag menar här. Att han varit otrogen med dig, fine. Sånt kan hända. Men ni fortsätter. 

• Anonym (Jvbl)

Som att sparka på din kompis som redan ligger. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:11:19 följande:
    Tycker aldrig man kan säga som du gör. Att ta livet av sig är omöjligt din kompis fel. Otrogen eller ej. Hoppas verkligen du inte ser det så att din kompis har någon som helst ansvar över det. 
    Jodå, om din s.k "vän" blir så allvarligt skadad av detta när det kommer fram att mannen hon älskar och lever med OCH en (igen) så kallad nära "vän" har båda svikit och bedragit henne i flera år så har DU en mycket stor del I fet beslutet.

Men du har redan tydligt förklarat att du har total avsaknad av empati, är synnerligen självisk i ditt agerande och skulle helt enkelt sk*ta i vilket!
    Kanske t.o.m bara. skulle vara bra för ditt liv = det enda som betyder nåt i ditt liv.

Skulle aldrig klara att leva som du gör. Och NEJ, otrohet kan inte "hända alla"! Jösses....vi är många som aldrig skulle vara det. Bli kär i nån annan kan hända, GÖR SLUT DÅ!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-14 12:21:43 följande:
    Jodå, om din s.k "vän" blir så allvarligt skadad av detta när det kommer fram att mannen hon älskar och lever med OCH en (igen) så kallad nära "vän" har båda svikit och bedragit henne i flera år så har DU en mycket stor del I fet beslutet.

Men du har redan tydligt förklarat att du har total avsaknad av empati, är synnerligen självisk i ditt agerande och skulle helt enkelt sk*ta i vilket!
    Kanske t.o.m bara. skulle vara bra för ditt liv = det enda som betyder nåt i ditt liv.

Skulle aldrig klara att leva som du gör. Och NEJ, otrohet kan inte "hända alla"! Jösses....vi är många som aldrig skulle vara det. Bli kär i nån annan kan hända, GÖR SLUT DÅ!
    Men oj. Skönt att du är perfekt. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-13 18:27:12 följande:
    Vad menar du med att "lämna huset"? Vilket hus?

Jag tror att ni båda kommer vara som PARIA för precis ALLA omkring er. Deras barn kommer förmodligen bryta kontakten med sin pappa eller i alla fall riktigt hata dig.

Sån fruktansvärt falsk människa - bedrövligt skrämmande.

Det enda som är lite positivt är att du mår fruktansvärt dåligt av och till, jösses det bör du göra dygnet runt resten av ditt liv. Fast mycket mer än du gör nu, en fin, ärlig, lojal, vän och människa skulle aldrig kunna göra som du!

Överleva kommer du självklart göra, du lever utan moral, medmänsklighet, empati och omtanke om någon annan än dig själv!

Det bästa vore om han valde henne och dumpar dig, frun får veta och dumpar honom. Frun går vidare med en ny äkta kärlek och ni kan sitta där på varsitt håll i er självvalda ensamhet år efter år.

KARMA!
    Så du inbillar dig att ts och mannen skulle sitta på varsitt håll i den situationen?

Haha, "karma" är bara ett önsketänkande för bittra individer.
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:33:31 följande:
    Men oj. Skönt att du är perfekt. 

Men du behöver faktiskt vara medveten om vad det kan göra med människor och hur dåligt de kan må av detta. 

Därmed borde du vara lite försiktig. Ha empati och medkänsla, kunna tänka sig in i andra människors situation. Hur de känner. Allt handlar inte om dig / er två i det du blandar dig in i. 

Avsluta det med honom. Så är du iallafall lite snällare mot din vän. 

• Anonym (Jvbl)

Har du svårt med empati? 

• Anonym (Donna)
    Anonym (respekt och svek!) skrev 2024-12-14 08:44:06 följande:

Kan det tom vara så att en tonåring tar studenten i vår så det är det han säger att han vill vänta in? 

Den sista tonåringen som tog studenten var född på 40-talet.
Svar på tråden Älskarinna