• Anonym (Jvbl)

Älskarinna

Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 07:06:11 följande:

Finns som tur var ibga omyndiga barn i bilden. Jag tycker anledningen till att han väntar rent objektivt är vettig. Men då borde vi ju också vänta. Jag vill trycka stopp och sen om han är redo till sommaren kan det bli vi. Men trycker jag stopp så kommer han mest troligt stanna med sin fru och då var all tid i onödan. Lite så snurrar mitt huvud. Jag vet att jag kommer vara tvungen att bryta med min vän hur det än blir. Det jag gjort är oförlåtligt. 

Ja och du borde bryta med din vän redan nu om du ska KANSKE kunna ha kvar din vän. Hennes man har varit lika dum han. Och är.
  • Anonym (Jvbl)
    Tyra myra skrev 2024-12-13 11:19:18 följande:

Otrohet har mindre med sex att göra än vad man tror

Håller med. Det är lögnerna, sveken som är värre än själva höndelsen. 

Hur de kan gå här, och komma hem till sina respektive dag efter dag och lura sin käraste fullständigt. Varje dag, vara nära, pussas, säga hur mycket man tycker om varann, när det i själva verket är LÖGN. Kanske tänker de till och med på sina älskare när de ligger med varann. 

Det är DET som är hemskt. Att du ts och din kompis man ligger med varann ja det är en sak. Men LÖGNEN, SVEKET, nej fy. 

Ni båda borde inte vara med varann heller. Ni borde vara ensamma båda två  

• Anonym (Jvbl)

Jag undrar hur man ser på sig själv när man är otrogen? Egentligen? Hatar man sig själv, eller varför försätter man sig i destruktiva relationer. varför söker man denna spänning utanför. 

Den här mannen kommer knappast vara dig trogen heller. Ni börjar er relation med otrohey. 

Jag kan säga såhär att jag träffade en man för nio år sedan. Han var otrogen. Med mig, mot sin tjej. Jag visste inte om denna tjejen till att börja med. Men så fort jag fick veta om henne så stack jag. Hon fick aldrig veta. Det var i början av deras förhållande. Nu, 9 år senare hör han av sig till mig. Hon hade varit otrogen två ggr. Nu stuckit till en annan man. Han ursäktar sig väldigt med hur dum han var emot mig och förklarade att allt var kaos för honom just då. Jag hade inte tänkt ta tillbaka honom för det. Uppskattar att han hörde av sig ändå. Lite komiskt också att hon gör precis likadant emot honom sen men hon gick ju in i ett förhållande med en otrogen man, så hon var väl inte bättre själv. 

Men det jag menar är att man måste ju nästan ha det rörigt runt sig, eller se ned på sig själv fullständigt när man gör såhär? 

Och vem säger att han kommer vara dig trogen? 

Så tänk efter i varför du gör såhär? Och varför skulle det vara bättre med den mannen? Vardagen kommer bli tråkig med honom med.

• Anonym (Jvbl)

Eller, hon visste om mig. Men hon trodde på honom. Att han aldrig hade hållt på med mig. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 10:16:34 följande:
    Han säger att de inte har det. Vad jag sett är de väldigt goda vänner men inte så mycket mer än det. Aldrig sett att de rört varandra. Jag har även frågat honom. Men klart att jag mår dåligt av att han lägger sig bredvid henne varje kväll. 

Men klart han säger så! För han ska få dig att vara kvar.

Berätta för din kompis nu vad du och han håller på med istället! så inte hon behöver leva i en fullständig lögn, hur ni än gör. 

• Anonym (Jvbl)
    Ascendere skrev 2024-12-13 12:07:03 följande:

På julafton kan du gömma dig i trädgården utanför hans hus. 
    Sedan när han ska gå ut och "köpa tidningen" så kan ni ta en snabbis, med tomtedräkt och allt. 
    Det är mitt tips. 

Ja och sen kan hon gå in och avslöja allt.
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Känslor) skrev 2024-12-13 13:23:13 följande:
    Jag tycker ts kan packa in sig själv i ett jättepaket och ringa på dörren. Surprise! Sen fira jul med sina kära vänner i ärlighetens namn.

nej sorry. 
    Håller helt med
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:23:29 följande:
    Jag är inte otrogen då jag inte har någon annan. Men hur jag ser på mig själv. Hemskt såklart. Jag vet att det jag gör är vidrigt. Men absolut har du rätt. När han och jag inledde var det rörigt i mitt liv. Jag mådde fruktansvärt dåligt och han fanns där. Klassiker. Jag tror ändå inte att han har för vana att vara otrogen. Precis som jag inte har för vana att ligga med upptagna män. Livet hände och det skötte vi inte snyggt. 

Nej men du verkar ju inte vara emot otroheter så du hade kanske kunnat varit det du med? Eller gillar du bara spänningen, känslan av att han väljer Dig, framför henne! Oj så spännande. Nej det är det inte för du är hans andrahandsval. 

Men ni ska fortsätta likadant då? Och du ska även vara vän med henne, som om inget har hänt?  

• Anonym (Jvbl)

Och nej, det har inget som råkade. Det är ett medvetet val du gör.

Eller halkade du på ett bananskal, tappade brallorna och trosorna? 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:33:53 följande:
    Nej håller med. Det är inte ett dugg synd om mig. Däremot mår jag fruktansvärt dåligt av o till när jag inte lyckas blunda för det jag gjort o gör. Ja jag klarar av att se henne i ögonen. Ja jag klarar av att umgås med henne. Men av o till kommer det över mig. Jag skäms över det jag gjort o förstår vilket helvete det blir för oss alla när det kommer ut. Då vet jag inte hur jag ska överleva eller lämna huset. Jag lever väl i någon slags förnekelse kanske?
    HUR kan du göra detta? HUR kan du prata med henne ens? Alltså , fy helsike vad arg jag blir, jag orkar inte 
Svar på tråden Älskarinna