• Anonym (Jvbl)

Älskarinna

Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:27:05 följande:
    Jag försvarar inte det jag gjort eller gör. Men det är inte heller så att jag känner att jag ska trycka ner i hans fru att jag legat med hennes man. Min vän eller inte. Jag brottas dock med om han väljer att stanna med henne. Oavsett om det är hans val eller om jag lämnar honom. Hon är värd bättre oavsett. Samtidigt att krossa en familj? Livet är inte rakt det här sina med o motgångar. 
     Nähä? Så sanningen är hon inte HELLER värd?! 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 19:41:34 följande:

Tack. Förstod att jag skulle få påhopp. Nu har jag aldrig hoppat på någon anonymt på nätet men innan jag satt i den sitsen jag nu sitter så hade jag sållat mig till kören av oförstående och förakt om än i mitt eget huvud. 

Vi båda är helt på det klara med att han behöver lämna sin relation och att det ändå inte kan bli vi offentligt på länge. Så där har vi iaf en liten plan. Ingen av oss har bråttom på det sättet då vi är lite äldre så barn o dyl inte är aktuellt. Däremot vill vi ju vara med varandra så mycket som möjligt. 

Tålamod har jag samt empati. Däremot förstod jag inte hur jäkla ont det här skulle göra så på det sättet borde jag avsluta. Däremot så är han mannen i mitt liv. Förälskelsen är så stark. Han är inte min typ vad jag trodde men vår kärlek växte fram ur en väldigt stark vänskap. Ingen av oss söker spänning utan mer lugn o ro. 

Okej att man är otrogen, men du FORTSÄTTER förstöra en annan människa och dens förhållande 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-13 22:13:21 följande:
    Jag har ingen aning om TS bryr sig om den saken eller inte. 
    Det gör hon väl inte för isåfall hade hon inte gjort så 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 23:43:07 följande:
    Ja jag har väldigt svårt att tro att han är någon som är notoriskt otrogen. Vi började som vänner. 
    Det tror man aldrig om någon 
  • Anonym (Jvbl)

Ta nu och lägg av att ligg med din bästa väns kille, har du ingen respekt till folk? och ta sen och berätta för henne så hon kan få lämna en otrogen skit till kille! Än slösa bort sitt liv på honom

Finns miljoner andra i världen. 

• Anonym (Jvbl)

Ja det här är ju inte enbart otrohetsdrama. det här kommer förstöra vännen fullständigt 

• Anonym (Jvbl)

Min kompis före detta kille tog livet av sig för att hon var otrogen! 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 01:00:29 följande:
    Notoriskt otrohet är ju inget han vill ska komma fram. 

Precis. Alla börjar dessutom som vänner. Så löjligt allting. 

Man tillåter ju det att hända. Och märket man att kompisens kille börjar närma sig så säger man väl IFRÅN!? DU HAR TJEJ, och det är min vän, lägg av.?  Och så säger man det till tjejen direkt. Bam. Så han lär sig. 

Nästa gång ts, då är det garanterat din kompis han är sugen på när han tröttnat på dig. När vardagen blivit trist och grå. Just nu är det lite uppiffat med spänning. Klart du är extra intressant då. Han kan lika gärna ha tre till han har vid sidan av. 

Och nej, det tror man inte. För han verkar ju så snäll. En klassiker. Han är INTE snäll. Han ligger med sin tjejs kompis. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 09:55:00 följande:

Jag förstår er som skriver att han kan ha flera. Att otrohet alltid är fel. Att jag borde sagt nej. Såklart ni har alla rätt. Jag kanske är fruktansvärt naiv. Men båda av oss är stabila människor. Vi är inte såna. Det här kan hända vem som helst. Men såklart skulle vi väntat. Vi skulle kylt ner våra känslor. Jag trodde aldrig jag kunde känna så här. Första gången det hände avbröt jag. Så att jag inte ville förstöra. Stod emot. Men m vi är och var så bra vänner så vi pratade o pratade o tillslut satte vi oss i denna röra. Förväntar mig noll förståelse då jag förstår er alla. Men livet har lärt mig att allt förändras och kasta sten i glashuset är sällan bra för plötsligt sitter man där i röran själv och vet vad man borde men gör fel ändå.

Ja men om du nu vet att det var fel, så börja gör rätt från och med NU, IDAG då. 

Jag har också gjort snedsteg men jag har varit ärlig.

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 10:02:45 följande:
    Men vad tänker du själv om en man som är otrogen mot sin fru? Tror du på riktigt att han inte kan ha varit det mot henne innan? Tror du att han aldrig kommer vara otrogen igen? Han hade väl lämnat sin fru för längesedan om han varit en stabil man? Ynkrygg är vad han är. 

Precis! 

Nej men han är ju så underbaaaar, det är bara henne han gör såhär mot! 

Men vänta här nu. Se det här utifrån ts. Varför skulle hon vara så pass dålig så att det aldrig skulle kunna hända igen? 

Äh, jag säger såhär. Skyll dig själv. Sitt inte där sen och ångra dig. Han är inte så bra som du vill måla upp.

Svar på tråden Älskarinna