• Anonym (Jvbl)

Älskarinna

Som att sparka på din kompis som redan ligger. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:33:31 följande:
    Men oj. Skönt att du är perfekt. 

Men du behöver faktiskt vara medveten om vad det kan göra med människor och hur dåligt de kan må av detta. 

Därmed borde du vara lite försiktig. Ha empati och medkänsla, kunna tänka sig in i andra människors situation. Hur de känner. Allt handlar inte om dig / er två i det du blandar dig in i. 

Avsluta det med honom. Så är du iallafall lite snällare mot din vän. 

• Anonym (Jvbl)

Har du svårt med empati? 

• Anonym (Jvbl)

Du kan också göra dig ovän med väldigt många pga det här när det väl kommer fram. Jag antar ju att ni har fler vänner runt omkring. Alla vet väl att din vän och hennes kille är med varann. 

När detta komme fram så lär väl många bli förbannade på er två. 

Hur tar du hand om det problemet sen? 

• Anonym (Jvbl)

Jag tror inte du inser hur mycket problem det här kan dra med sig 

• Anonym (Jvbl)

Otroheten är inte det värsta som sagt utan hur du ljuger och bedrar din bästa vän. Det kan mycket väl få människor att gå sönder fullständigt.

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:20:06 följande:
    Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
    Ännu en som är för otrohet? 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:52:15 följande:
    För att jag inte tror på karma?

Nej, jag är inte för otrohet. Så nu vet du det.
    Det vore väl ändå bra om sådana får känna på hur det känns att bli bedragen. Då gör de kanske inte om det? 
  • Anonym (Jvbl)

Likaså blandar man sig inte in i sådana förhållanden kanske, där någon är otrogen. Jag fattar inte hur man står ut med sig själv. Eller hur man ens kan tända på en sådan man.

Absolut kan man ha mycket känslor för någon men vart finns empatin för kompisen här? Och när man dessutom säger att hon bör vara försiktig så inte kompisen går ner sig fullständigt så svarar hon som om det inte är hennes problem. Ofattbart. Stackars kompis. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-14 14:58:20 följande:

Många brösttoner och fördömanden här. Man slår på stora trumman och vill blanda in psykologer och eventuella självmord. Detta är ABSURBT 

Luktar lite masshysteri om tråden.

Tycker jag inte. Sådant har ju hänt. Man kan inte bara anta att hon kommer ta det jättelätt. Tänk om hon inte gör det då? 

Bättre att vara snäll. Det kommer man längst med. 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 17:18:30 följande:
    Visst, absolut. Men att lägga det på "karma" leder ingenstans.

Men det är väl ett ordspråk man säger, om att man hoppas att samma sak biter den personen själv i röven en dag. 

Jag brukar inte använda uttrycket. Inte ens de som jagar upptagna män/är otrogna önskar jag bli bedragna, just för att det är så hemskt. 

Men kanske är det det som ibland krävs för att de ska inse. 

• Anonym (Jvbl)

Fast jag tror att det ofta kommer naturligt. Om man jagar upptagna otrogna män, så är det rätt hög sannolikhet att de männen gör precis likadant mot henne senare. 

Jag träffade till exempel en man som var otrogen mot mig. Jag anade det och visste om det, så jag blev inte så ledsen ändå. Tjejen jagade honom trots att hon visste att jag var med honom. Så, hon fick honom för jag drog. Men mycket riktigt var hon också otrogen sen. Så han lärde sig väl något där. 

• Anonym (Jvbl)

Han kontaktade mig sen, många år senare. Och förklarade allt. Hur dum han var. Och hur sårad han var av henne. Två gånger hade hon bedragit honom. 

Men det heter väl lika barn leka bäst. 

• Anonym (Jvbl)

Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:05:15 följande:
    Jag hade inte insett något mer än det jag redan vet- under rätt förutsättningar kan väldigt många vara otrogna. Jag äger inte min partner, alltså kan de välja att söka andra kontakter.

Jag hade önskat att de talar ut med mig först om vad som fattas, och gör slut om de är tillräckligt missnöjda, men jag hade aldrig skadat mig själv eller tagit livet av mig över en persons val att ha sex med en annan människa.
    Här handlar det dock om att hon även medvetet sårar sin vän. tar hennes kille. 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 20:30:04 följande:
    Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det.
    Precis 

Äh, som sagt. Ts får väl se helt enkelt. Han lär inte gå och lita på. Gör som du vill ts. Orkar inte försöka skriva saker för att du inte ska bli sårad.

Men, var schysst mot din vän åtminstone.  
  • Anonym (Jvbl)

Orkar inte skriva mer saker * du lyssnar ju inte ändå.

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:39:05 följande:
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.

men lägg av med att överdriva 

• Anonym (Jvbl)
    Tyra myra skrev 2024-12-14 21:03:27 följande:
    Det är nog inte så enkelt att folk springer efter "upptagna".  Många gånger uppstår känslor när man arbetar tätt med vandra när man delar ett speciellt intresse.  Här växer känslorna succesivt och resultatet kan mycket väl leda till att en ny relation.

Ett annat mycket vanligt scenario är fester med alkohol inblandat. I dessa fall är det företrädesvis en gångs händelser som inte betyder någonting egentligen.

Visst finns det notoriskt otrogna män och kvinnor men de är nog inte så många.

Man kan inte generellt påstå en gång otrogen alltid otrogen. Men man borde kanske inse att om när omständigheterna är de "rätta" kan vem som helst vara otrogen.  Eller åtminstone inse att relationer inte automatiskt varar för evigt.
    Vet jag redan. Men man borde märkt av att man börjar gilla nån och där bör man backa. Det är inte så att hon halkar på ett jäkla bananskal och tappar brallorna direkt flera ggr 
  • Anonym (Jvbl)

Hoppas tråden är fejk för det här är så hemskt så det finns inte ord 

Svar på tråden Älskarinna