Älskarinna
Som att sparka på din kompis som redan ligger.
Som att sparka på din kompis som redan ligger.
Men du behöver faktiskt vara medveten om vad det kan göra med människor och hur dåligt de kan må av detta.
Därmed borde du vara lite försiktig. Ha empati och medkänsla, kunna tänka sig in i andra människors situation. Hur de känner. Allt handlar inte om dig / er två i det du blandar dig in i.
Avsluta det med honom. Så är du iallafall lite snällare mot din vän.
Har du svårt med empati?
Du kan också göra dig ovän med väldigt många pga det här när det väl kommer fram. Jag antar ju att ni har fler vänner runt omkring. Alla vet väl att din vän och hennes kille är med varann.
När detta komme fram så lär väl många bli förbannade på er två.
Hur tar du hand om det problemet sen?
Jag tror inte du inser hur mycket problem det här kan dra med sig
Otroheten är inte det värsta som sagt utan hur du ljuger och bedrar din bästa vän. Det kan mycket väl få människor att gå sönder fullständigt.
Likaså blandar man sig inte in i sådana förhållanden kanske, där någon är otrogen. Jag fattar inte hur man står ut med sig själv. Eller hur man ens kan tända på en sådan man.
Absolut kan man ha mycket känslor för någon men vart finns empatin för kompisen här? Och när man dessutom säger att hon bör vara försiktig så inte kompisen går ner sig fullständigt så svarar hon som om det inte är hennes problem. Ofattbart. Stackars kompis.
Många brösttoner och fördömanden här. Man slår på stora trumman och vill blanda in psykologer och eventuella självmord. Detta är ABSURBT
Luktar lite masshysteri om tråden.
Tycker jag inte. Sådant har ju hänt. Man kan inte bara anta att hon kommer ta det jättelätt. Tänk om hon inte gör det då?
Bättre att vara snäll. Det kommer man längst med.
Men det är väl ett ordspråk man säger, om att man hoppas att samma sak biter den personen själv i röven en dag.
Jag brukar inte använda uttrycket. Inte ens de som jagar upptagna män/är otrogna önskar jag bli bedragna, just för att det är så hemskt.
Men kanske är det det som ibland krävs för att de ska inse.
Fast jag tror att det ofta kommer naturligt. Om man jagar upptagna otrogna män, så är det rätt hög sannolikhet att de männen gör precis likadant mot henne senare.
Jag träffade till exempel en man som var otrogen mot mig. Jag anade det och visste om det, så jag blev inte så ledsen ändå. Tjejen jagade honom trots att hon visste att jag var med honom. Så, hon fick honom för jag drog. Men mycket riktigt var hon också otrogen sen. Så han lärde sig väl något där.
Han kontaktade mig sen, många år senare. Och förklarade allt. Hur dum han var. Och hur sårad han var av henne. Två gånger hade hon bedragit honom.
Men det heter väl lika barn leka bäst.
Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar
Orkar inte skriva mer saker * du lyssnar ju inte ändå.
men lägg av med att överdriva
Hoppas tråden är fejk för det här är så hemskt så det finns inte ord