• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:39:05 följande:
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.
    Nej men hon fortsätter att umgås med mannens fru som är en nära vän och som inte vet vilken skit ts är....än...
  • Tyra myra
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 18:24:00 följande:

Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar 

Det är nog inte så enkelt att folk springer efter "upptagna".  Många gånger uppstår känslor när man arbetar tätt med vandra när man delar ett speciellt intresse.  Här växer känslorna succesivt och resultatet kan mycket väl leda till att en ny relation.

Ett annat mycket vanligt scenario är fester med alkohol inblandat. I dessa fall är det företrädesvis en gångs händelser som inte betyder någonting egentligen.

Visst finns det notoriskt otrogna män och kvinnor men de är nog inte så många.

Man kan inte generellt påstå en gång otrogen alltid otrogen. Men man borde kanske inse att om när omständigheterna är de "rätta" kan vem som helst vara otrogen.  Eller åtminstone inse att relationer inte automatiskt varar för evigt.
  • Anonym (Linda)
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.
    Man kan ta emot den som springer till en frivilligt. Eller så kan man tacka nej och hitta kärleken i en bra man. 
  • Anonym (Jvbl)

men lägg av med att överdriva 

• Anonym (Jvbl)
    Tyra myra skrev 2024-12-14 21:03:27 följande:
    Det är nog inte så enkelt att folk springer efter "upptagna".  Många gånger uppstår känslor när man arbetar tätt med vandra när man delar ett speciellt intresse.  Här växer känslorna succesivt och resultatet kan mycket väl leda till att en ny relation.

Ett annat mycket vanligt scenario är fester med alkohol inblandat. I dessa fall är det företrädesvis en gångs händelser som inte betyder någonting egentligen.

Visst finns det notoriskt otrogna män och kvinnor men de är nog inte så många.

Man kan inte generellt påstå en gång otrogen alltid otrogen. Men man borde kanske inse att om när omständigheterna är de "rätta" kan vem som helst vara otrogen.  Eller åtminstone inse att relationer inte automatiskt varar för evigt.
    Vet jag redan. Men man borde märkt av att man börjar gilla nån och där bör man backa. Det är inte så att hon halkar på ett jäkla bananskal och tappar brallorna direkt flera ggr 
  • Anonym (Jvbl)

Hoppas tråden är fejk för det här är så hemskt så det finns inte ord 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:15:24 följande:
    Nej men det var ju det som fick det att välta över så stt han gjorde det. Han kan ju absolut ha mått dåligt annars också. Men lite rädd om andra måste man ju vara? Tänka på vad det kan göra med andra människor? 

Är inte vän med henne längre. Hon spårade ur. 
    Om hon lämnat honom utan otrohet inblandad så kan en sådan person mycket väl ha tagit livet av sig för det också. Ser du problemet här? Eller menar du på allvar att man bör leva sitt liv utefter vad man tror att någon annan kanske kommer att begå självmord för? Offra sin egen lycka för att andra ska ska vara lyckliga? Men vem vet, TS kompis vill ge upp sin man för att de ska kunna vara tillsammans. Hon kanske är mera snäll och så. Rädd om andra. Vill inte att TS ska må dåligt.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:00:08 följande:
    Om hon lämnat honom utan otrohet inblandad så kan en sådan person mycket väl ha tagit livet av sig för det också. Ser du problemet här? Eller menar du på allvar att man bör leva sitt liv utefter vad man tror att någon annan kanske kommer att begå självmord för? Offra sin egen lycka för att andra ska ska vara lyckliga? Men vem vet, TS kompis vill ge upp sin man för att de ska kunna vara tillsammans. Hon kanske är mera snäll och så. Rädd om andra. Vill inte att TS ska må dåligt.
    Spelar ingen roll om frun skulle "överlämna" sin man till ts för att hon är snäll. Ts är fortfarande allt annat än snäll mot frun, falsk och fruktansvärt vidrig. Däremot kommer nog frun med största sannolikhet kunna luta sig tillbaka och glatt se på när ts själv blir bedragen av denne man. Men det fattar inte ts eftersom hon verkar tro att hon är speciell.... skrattretande, hade det funnits minsta uns av kärlek från hans sida hade han skiljt sig nu (eller helst för 1,5 år sen) men istället vill han fortsätta kn*lla henne lite ibland  när lusten faller på i smyg. Aldrig mer än så.  
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-15 11:40:19 följande:
    Spelar ingen roll om frun skulle "överlämna" sin man till ts för att hon är snäll. Ts är fortfarande allt annat än snäll mot frun, falsk och fruktansvärt vidrig. Däremot kommer nog frun med största sannolikhet kunna luta sig tillbaka och glatt se på när ts själv blir bedragen av denne man. Men det fattar inte ts eftersom hon verkar tro att hon är speciell.... skrattretande, hade det funnits minsta uns av kärlek från hans sida hade han skiljt sig nu (eller helst för 1,5 år sen) men istället vill han fortsätta kn*lla henne lite ibland  när lusten faller på i smyg. Aldrig mer än så.  
    Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor  ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:48:14 följande:
    Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor  ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
    Frun är säkert snäll, men när detta fruktansvärda svek kommer fram blir det med största sannolikhet andra ljud i skällan. 

Ts förtjänar ingen snällhet!
Svar på tråden Älskarinna