-
-
Svar på tråden Älskarinna
-
Du menar att det är fantasi att visa empati? Fantasifoster ???Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:20:06 följande:Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
-
Anonym (Varit där) skrev 2024-12-14 14:58:20 följande:
Många brösttoner och fördömanden här. Man slår på stora trumman och vill blanda in psykologer och eventuella självmord. Detta är ABSURBT
Luktar lite masshysteri om tråden.
Tycker jag inte. Sådant har ju hänt. Man kan inte bara anta att hon kommer ta det jättelätt. Tänk om hon inte gör det då?
Bättre att vara snäll. Det kommer man längst med.
-
Varför diskuterar man för eller mot otrohet ?
Det är väl ingen som är FÖR otrohet, lika lite som man är för cancer. Men likväl kan man ändå drabbas. Om man råkar ut för det i någon form, får man spotta i nävarna och ta tag i det.
De som lever i villfarelsen att man kan undvika otrohet eller cancer lever i en drömvärld,
Nej, ta det för vad det är och sluta jaga spöken. Vårda era relationer, ge kärlek istället för att ställa krav så får ni kärlek och respekt tillbaka.
-
Ts s.k "vän" verkar ge kärlek till ts men får ändå bara rejält med falskhet, svinerier och SK*T tillbaka från ts!Anonym (Varit där) skrev 2024-12-14 16:57:02 följande:
Varför diskuterar man för eller mot otrohet ?
Det är väl ingen som är FÖR otrohet, lika lite som man är för cancer. Men likväl kan man ändå drabbas. Om man råkar ut för det i någon form, får man spotta i nävarna och ta tag i det.
De som lever i villfarelsen att man kan undvika otrohet eller cancer lever i en drömvärld,
Nej, ta det för vad det är och sluta jaga spöken. Vårda era relationer, ge kärlek istället för att ställa krav så får ni kärlek och respekt tillbaka.
Men svin finns tydligen bland den man minst anar! -
Eftersom karma inte existerar så är det ett fanatsifoster.Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 16:36:17 följande:Du menar att det är fantasi att visa empati? Fantasifoster ???
Inget annat. -
Visst, absolut. Men att lägga det på "karma" leder ingenstans.Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 14:15:57 följande:Det vore väl ändå bra om sådana får känna på hur det känns att bli bedragen. Då gör de kanske inte om det?
-
Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 17:18:30 följande:Visst, absolut. Men att lägga det på "karma" leder ingenstans.
Men det är väl ett ordspråk man säger, om att man hoppas att samma sak biter den personen själv i röven en dag.
Jag brukar inte använda uttrycket. Inte ens de som jagar upptagna män/är otrogna önskar jag bli bedragna, just för att det är så hemskt.
Men kanske är det det som ibland krävs för att de ska inse.
-
Fast jag tror att det ofta kommer naturligt. Om man jagar upptagna otrogna män, så är det rätt hög sannolikhet att de männen gör precis likadant mot henne senare.
Jag träffade till exempel en man som var otrogen mot mig. Jag anade det och visste om det, så jag blev inte så ledsen ändå. Tjejen jagade honom trots att hon visste att jag var med honom. Så, hon fick honom för jag drog. Men mycket riktigt var hon också otrogen sen. Så han lärde sig väl något där.
-
Han kontaktade mig sen, många år senare. Och förklarade allt. Hur dum han var. Och hur sårad han var av henne. Två gånger hade hon bedragit honom.
Men det heter väl lika barn leka bäst. -
Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar