Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Älskarinna

Till TS

Tyvärr är det lite som att öppna Pandoras ask, när du  skriver en tråd som denna. 

Du kan inte vänta dig annat än att få mer eller mindre onyanserade inlägg med det gemensamt, att de fördömer otrohet.

Jag känner mig tvingad att ta dig i försvar och påminna om att det den otrohet de fördömer är något som är väldigt vanligt i vårt samhälle. Det är också något som av olika anledningar gjorts till en könsfråga.  

Man tycks tro att män är mer otrogna än kvinnor, vilket är felaktigt. Man tycks också tro att kvinnor vars män är otrogna är annorlunda än män vars kvinnor varit otrogna.  Kvinnor är solidariska med kvinnor och män är solidariska med män. 

Men sanningen är att all otrohet är individuell och de faktorer som ligger bakom är individuella och kan inte bedömas generellt. 

Att vara någons älskarinna och vara öppen om det triggar allt detta.

Om du bara skulle vända dig till de som varit i din situation så skulle du få helt andra svar.
    Du skulle bland annat få rådet att verkligen rannsaka dig själv och fråga dig om du verkligen känner så mycket för den här mannen ätt det är värt alla uppoffringar.?
    Känner mannen lika mycket för dig som motiverar honom att bryta upp sin nuvarande relation?  
    Om det nu en gång ska bli ni måste någon av er ställa upp en plan för hur detta ska gå till.  För ni vill väl att det ska ske så smärtfritt som möjligt ?

Att du längtar ihjäl dig efter honom nu är bara en försmak av vad som väntar. Du kan inte förvänta dig att han ska hoppa in i en relation med samtidigt som han avslutar sin nuvarande relation. 

Att vara älskarinna till någon man har starka känslor för är inte lätt. Det krävs både tålamod och empati för att klara av detta.  

Du måste fråga dig själv om du besitter dessa egenskaper. Gör du inte det borde du kapa bandet till mannen omedelbart.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-13 19:47:21 följande:
    Du verkar totalt ha missat ett mycket viktigt faktum... det är en nära VÄN till ts vars make hon utan minsta problem glatt kn*llar bakom ryggen på sin vän!!!

Hon fortsätter UMGÅS med väninnan och fortsätter sticka kniven i henne GÅNG PÅ GÅNG!

Det är om möjligt DUBBELT så illa då det är ett dubbelt SVEK mot 2 personer som tydligen är vänner.

Inte annat än vidrigt sinnessjukt!
    Varken du eller jag har någon som helst insyn i deras vänskap eller äktenskapet.

Äktenskapet kan vara dött sedan länge och hustrun kanske själv är på väg ur det.

Vi vet ingenting så varför anta??  
    Man kanske även ska klandra hustrun som inte lämnar ett dött äktenskap?

Man kan vara vara vidrig på många sätt och vis
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 22:36:31 följande:
    Du var den som var otrogen va?
    Nej, har aldrig varit otrogen.  

Däremot var jag under en kort tid älskarinna till den man jag numer är gift med. Vi har nu varit gifta i många år. 

Min mans x fru var lättad när han berättade att han ville skiljas. Hon hade under en längre tid gått i samma funderingar men inte kunnat ta steget eftersom hon inte ville göra honom illa, som hon sa.  Ett dött äktenskap är dött från båda håll.
  • Anonym (Varit där)

Många brösttoner och fördömanden här. Man slår på stora trumman och vill blanda in psykologer och eventuella självmord. Detta är ABSURBT 

Luktar lite masshysteri om tråden.

• Anonym (Varit där)

Varför diskuterar man för eller mot otrohet ?

Det är väl ingen som är FÖR otrohet, lika lite som man är för cancer.  Men likväl kan man  ändå drabbas. Om man råkar ut för det i någon form, får man spotta i nävarna och ta tag i det.  

De som lever i villfarelsen att man kan undvika otrohet eller cancer lever i en drömvärld,

Nej, ta det för vad det är och sluta jaga spöken.  Vårda era relationer, ge kärlek istället för att ställa krav så får ni kärlek och respekt tillbaka.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-14 17:15:17 följande:
    Ts s.k "vän" verkar ge kärlek till ts men får ändå bara rejält med falskhet, svinerier och SK*T tillbaka från ts!

Men svin finns tydligen bland den man minst anar!
    Det förefaller mig ganska otroligt att detta scenario med vännen över huvud taget existerar.  Om så vore skulle TS säkert inte varit  så öppen med detta.  Troligen är driver TS detta till sin spets för att få reaktioner. 

Vilket hon också fått
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 22:26:19 följande:
    Vet jag redan. Men man borde märkt av att man börjar gilla nån och där bör man backa. Det är inte så att hon halkar på ett jäkla bananskal och tappar brallorna direkt flera ggr 
    Har du varit i situationen? Att bli förälskad i någon du inte kan undvika att träffa?
    Om du inte har erfarenhet av detta kanske du inte ska uttrycka dig så tvärsäkert.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (B) skrev 2024-12-16 07:58:11 följande:
    Jag håller med om att det inte nödvändigtvis är så att den som är otrogen alltid är eller kommer att vara det med flera personer. Dock tror jag inte heller att vem som helst kan vara otrogen. Det handlar nog snarare om vilken självkontroll man har. I ts fall borde hon ha backat när hon börjat få känslor för kompisens man, i stället för att löpa linan ut.
    Jag tror eller rättare sagt vet att så gott som alla skulle kunna vara otrogna. Detta innebär självklart inte att alla är det. 

Det pratas om bristande självkontroll / impulskontroll men detta är ju sådant man ofta skyller på. 

Det handlar om val. Varför människor väljer att vara otrogna varierar säkert lika mycket som våra liv skiljer sig från varandras.

Vad som kan diskuteras är om individen kan stå för sitt val eller inte. Människor med hög integritet brukar stå för vad de gör, även sin otrohet.
Svar på tråden Älskarinna