• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-13 10:40:41 följande:

Herregud... Med "vänner" som dig behöver man inga fiender!

Jag hoppas verkligen att du brutit helt med den s.k "vännen"? Eller klarar du att se henne i ögonen när du vet hur svinigt du beter dig?

Otrohet är inget som bara händer - aldrig!

Dessutom skrev du att om du sa stopp nu så kommer han stanna med sin fru. Då VET du vem hans enda kärlek är och vad du tydligen är, ett simpelt sidokn*ll som han nu lyckats lura ett halvår till. Slick snubbe, så vidrigt av er båda. Lider med den dubbelt svikna och bedragna frun.

Dig är det allt annat än synd om!

Nej håller med. Det är inte ett dugg synd om mig. Däremot mår jag fruktansvärt dåligt av o till när jag inte lyckas blunda för det jag gjort o gör. Ja jag klarar av att se henne i ögonen. Ja jag klarar av att umgås med henne. Men av o till kommer det över mig. Jag skäms över det jag gjort o förstår vilket helvete det blir för oss alla när det kommer ut. Då vet jag inte hur jag ska överleva eller lämna huset. Jag lever väl i någon slags förnekelse kanske?
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:23:29 följande:
    Jag är inte otrogen då jag inte har någon annan. Men hur jag ser på mig själv. Hemskt såklart. Jag vet att det jag gör är vidrigt. Men absolut har du rätt. När han och jag inledde var det rörigt i mitt liv. Jag mådde fruktansvärt dåligt och han fanns där. Klassiker. Jag tror ändå inte att han har för vana att vara otrogen. Precis som jag inte har för vana att ligga med upptagna män. Livet hände och det skötte vi inte snyggt. 

Nej men du verkar ju inte vara emot otroheter så du hade kanske kunnat varit det du med? Eller gillar du bara spänningen, känslan av att han väljer Dig, framför henne! Oj så spännande. Nej det är det inte för du är hans andrahandsval. 

Men ni ska fortsätta likadant då? Och du ska även vara vän med henne, som om inget har hänt?  

• Anonym (Jvbl)

Och nej, det har inget som råkade. Det är ett medvetet val du gör.

Eller halkade du på ett bananskal, tappade brallorna och trosorna? 

• Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:33:53 följande:
    Nej håller med. Det är inte ett dugg synd om mig. Däremot mår jag fruktansvärt dåligt av o till när jag inte lyckas blunda för det jag gjort o gör. Ja jag klarar av att se henne i ögonen. Ja jag klarar av att umgås med henne. Men av o till kommer det över mig. Jag skäms över det jag gjort o förstår vilket helvete det blir för oss alla när det kommer ut. Då vet jag inte hur jag ska överleva eller lämna huset. Jag lever väl i någon slags förnekelse kanske?
    HUR kan du göra detta? HUR kan du prata med henne ens? Alltså , fy helsike vad arg jag blir, jag orkar inte 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:27:05 följande:
    Jag försvarar inte det jag gjort eller gör. Men det är inte heller så att jag känner att jag ska trycka ner i hans fru att jag legat med hennes man. Min vän eller inte. Jag brottas dock med om han väljer att stanna med henne. Oavsett om det är hans val eller om jag lämnar honom. Hon är värd bättre oavsett. Samtidigt att krossa en familj? Livet är inte rakt det här sina med o motgångar. 
     Nähä? Så sanningen är hon inte HELLER värd?! 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:33:53 följande:
    Vad menar du med att "lämna huset"? Vilket hus?

Jag tror att ni båda kommer vara som PARIA för precis ALLA omkring er. Deras barn kommer förmodligen bryta kontakten med sin pappa eller i alla fall riktigt hata dig.

Sån fruktansvärt falsk människa - bedrövligt skrämmande.

Det enda som är lite positivt är att du mår fruktansvärt dåligt av och till, jösses det bör du göra dygnet runt resten av ditt liv. Fast mycket mer än du gör nu, en fin, ärlig, lojal, vän och människa skulle aldrig kunna göra som du!

Överleva kommer du självklart göra, du lever utan moral, medmänsklighet, empati och omtanke om någon annan än dig själv!

Det bästa vore om han valde henne och dumpar dig, frun får veta och dumpar honom. Frun går vidare med en ny äkta kärlek och ni kan sitta där på varsitt håll i er självvalda ensamhet år efter år.

KARMA!
  • Anonym (Maria)

Jag tänker på det där skälet han har till att vänta.

Gör det att han behöver fortsätta vara gift med henne till sommaren? Eller är det att hon får inte veta om dig förrän till sommaren?

Alltså det jag ute efter är om det skälet skulle så att säga tillåta att lämna henne nu, men ni håller er relation hemlig fram sommaren? För i så fall så kan du ju föreslå det och se hur han reagerar?

• Anonym (Varit där)

Till TS

Tyvärr är det lite som att öppna Pandoras ask, när du  skriver en tråd som denna. 

Du kan inte vänta dig annat än att få mer eller mindre onyanserade inlägg med det gemensamt, att de fördömer otrohet.

Jag känner mig tvingad att ta dig i försvar och påminna om att det den otrohet de fördömer är något som är väldigt vanligt i vårt samhälle. Det är också något som av olika anledningar gjorts till en könsfråga.  

Man tycks tro att män är mer otrogna än kvinnor, vilket är felaktigt. Man tycks också tro att kvinnor vars män är otrogna är annorlunda än män vars kvinnor varit otrogna.  Kvinnor är solidariska med kvinnor och män är solidariska med män. 

Men sanningen är att all otrohet är individuell och de faktorer som ligger bakom är individuella och kan inte bedömas generellt. 

Att vara någons älskarinna och vara öppen om det triggar allt detta.

Om du bara skulle vända dig till de som varit i din situation så skulle du få helt andra svar.
    Du skulle bland annat få rådet att verkligen rannsaka dig själv och fråga dig om du verkligen känner så mycket för den här mannen ätt det är värt alla uppoffringar.?
    Känner mannen lika mycket för dig som motiverar honom att bryta upp sin nuvarande relation?  
    Om det nu en gång ska bli ni måste någon av er ställa upp en plan för hur detta ska gå till.  För ni vill väl att det ska ske så smärtfritt som möjligt ?

Att du längtar ihjäl dig efter honom nu är bara en försmak av vad som väntar. Du kan inte förvänta dig att han ska hoppa in i en relation med samtidigt som han avslutar sin nuvarande relation. 

Att vara älskarinna till någon man har starka känslor för är inte lätt. Det krävs både tålamod och empati för att klara av detta.  

Du måste fråga dig själv om du besitter dessa egenskaper. Gör du inte det borde du kapa bandet till mannen omedelbart.

• Anonym (J)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:23:29 följande:
    Jag är inte otrogen då jag inte har någon annan. Men hur jag ser på mig själv. Hemskt såklart. Jag vet att det jag gör är vidrigt. Men absolut har du rätt. När han och jag inledde var det rörigt i mitt liv. Jag mådde fruktansvärt dåligt och han fanns där. Klassiker. Jag tror ändå inte att han har för vana att vara otrogen. Precis som jag inte har för vana att ligga med upptagna män. Livet hände och det skötte vi inte snyggt. 
    Har du någon diagnos?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-13 19:02:23 följande:

Jag tänker på det där skälet han har till att vänta.

Gör det att han behöver fortsätta vara gift med henne till sommaren? Eller är det att hon får inte veta om dig förrän till sommaren?

Alltså det jag ute efter är om det skälet skulle så att säga tillåta att lämna henne nu, men ni håller er relation hemlig fram sommaren? För i så fall så kan du ju föreslå det och se hur han reagerar?

Fortsätta vara gifta. 
Svar på tråden Älskarinna