-
-
Svar på tråden Älskarinna
-
Tack. Jag tar till mig det du och andra i tråden skriver. Ditt råd 2 tror jag kan hjälpa mig. Han har sagt ett datum när han ska lämna sin fru. Egentligen borde jag ha det som deadline. Händer inget då så går jag.Anonym (älskarinnan) skrev 2024-12-13 09:14:24 följande:Tror knappast TS vill säga det - det kan vara så specifikt och privat att tråden mister sin anonymitet. (Borde du väl förstått - annars skulle väl TS redan ha skrivit om detta).
Jag tycker inte du ska ge råd om att TS ska trycka på stop, bara pga dina egna åsikter, när du iten har alla fakta. Ta har sagt att det finns ett starkt skäl till att tro på mannen när han säger "till sommaren". Vem är du att misstro både honom och henne?
TS. Det du KAN göra är:
1) Om du inte egentligen tror på anledningen han har att dra ut på det - så backa och se om han reagerar. De flesta är på 'beroende' av sina otrohetspartners att hjärnan reagerar starkt, och han kan komma att utvärdera sina skäl för att vänta ordentligt. Utfallet kan vara bra eller dåligt, men du har iaf då tagit bort väntetiden på 6 månader (och utfallet kommer högst antagligen vara samma som det skulle vara 'till sommaren'.
2) Om du tror på anledningen, så vänta. Men ta hand om dig själv under dessa sex månader. Ifall du är singel till sommaren, så kan du ha tränat, läst, mediterat, och kommer vara mentalt och fysiskt starkare både för att ta emot en eventuell smärr, och för att ha ett fortsatt bra liv med eller utan honom. Jag skulle råda dig till att skriva ner alla dina känslor och beslut i ett brev som du ska öppna tex i 1a juli - kommer han med flera undanflyter då, så ska du lämna. Bestäm detta NU. Eventuellt testa att köra radio silence 3 veckor, och se om han kommer tillbaka till dig då. Sätt upp reglerna för dig själv i brevet. -
Det är sant iofs :(Hjelm skrev 2024-12-13 09:37:33 följande:Hade en bra karl haft en sidorelation med sin frus bästa vän bakom hennes rygg?
-
Han säger att de inte har det. Vad jag sett är de väldigt goda vänner men inte så mycket mer än det. Aldrig sett att de rört varandra. Jag har även frågat honom. Men klart att jag mår dåligt av att han lägger sig bredvid henne varje kväll.Anonym (123) skrev 2024-12-13 10:11:29 följande:
Jag dömmer dig inte, och förstår att du sitter i en riktigt dryg sits. Har varit i samma förutom det där med bästa vännen, och vi blev och är ett par, så visst kan det bli bra. Men en fråga, har killen och din vän ett kärleksförhållande, har dom sex osv. Jag hade aldrig klarat av det..
-
Herregud... Med "vänner" som dig behöver man inga fiender!
Jag hoppas verkligen att du brutit helt med den s.k "vännen"? Eller klarar du att se henne i ögonen när du vet hur svinigt du beter dig?
Otrohet är inget som bara händer - aldrig!
Dessutom skrev du att om du sa stopp nu så kommer han stanna med sin fru. Då VET du vem hans enda kärlek är och vad du tydligen är, ett simpelt sidokn*ll som han nu lyckats lura ett halvår till. Slick snubbe, så vidrigt av er båda. Lider med den dubbelt svikna och bedragna frun.
Dig är det allt annat än synd om! -
Såg en nära vän bli olycklig i en liknande situation.
Hon avslutade med sin sambo som hon även hade barn med. Men mannen hon hade en hemlig relation med sköt hela tiden fram sitt avslut med sin fru. Åren gick och min kompis fick perioder med tvivel och gråt. Men då tröstade han henne med att det snart är vi och att han ville gifta sig med henne då. Men nej han var inte tillräckligt rak i ryggen för att hålla vad han lovade henne. Trots att han verkade så angelägen och fick henne att tro honom. Han trodde nog själv att det skulle bli så.
Tillslut efter rätt många år lämnade hon honom och då var även känslorna svalnade dom emellan. Kanske kicken och spänningen hade svalnat. Kanske var det hemligheten som gjorde känslorna så mycket mer drabbande i början.
Du har enligt mig två val:
Lämna för att se om hans känslor är äkta. Men risken är att du inte vill veta det och istället håller dig kvar för att slippa tomrummet. Men jag lovar dig. Den abstinens som du känner i några veckor är värd att uthärda.
Håll dig kvar så som nu och stå ut. Har han inte lämnat det där magiska datumet så vet du att han inte heller kommer göra det sen. Inga ursäkter kommer ändra på det. Om det handlar om äkta känslor så kommer han lämna om du markerar och inte låtar honom sköta taktpinnen.
-
Hur vet du att dom inte har sex? Hur vet du att det datum som han har gett dig kommer hända? Varför jag frågar är för att ni har hållit på väldigt länge utan han har lämnat sin fru. Sen för det andra så kan man inte lita på honom för han har ljugit och svikit sin fru. Om han verkligen älskar sig så borde han har lämnat sin fru, inte vänta ytterligare 6-7 månader.
-
Otrohet har mindre med sex att göra än vad man tror
-
Ja och du borde bryta med din vän redan nu om du ska KANSKE kunna ha kvar din vän. Hennes man har varit lika dum han. Och är.Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 07:06:11 följande:
Finns som tur var ibga omyndiga barn i bilden. Jag tycker anledningen till att han väntar rent objektivt är vettig. Men då borde vi ju också vänta. Jag vill trycka stopp och sen om han är redo till sommaren kan det bli vi. Men trycker jag stopp så kommer han mest troligt stanna med sin fru och då var all tid i onödan. Lite så snurrar mitt huvud. Jag vet att jag kommer vara tvungen att bryta med min vän hur det än blir. Det jag gjort är oförlåtligt.
-
Tyra myra skrev 2024-12-13 11:19:18 följande:
Otrohet har mindre med sex att göra än vad man tror
Håller med. Det är lögnerna, sveken som är värre än själva höndelsen.
Hur de kan gå här, och komma hem till sina respektive dag efter dag och lura sin käraste fullständigt. Varje dag, vara nära, pussas, säga hur mycket man tycker om varann, när det i själva verket är LÖGN. Kanske tänker de till och med på sina älskare när de ligger med varann.
Det är DET som är hemskt. Att du ts och din kompis man ligger med varann ja det är en sak. Men LÖGNEN, SVEKET, nej fy.
Ni båda borde inte vara med varann heller. Ni borde vara ensamma båda två
-
Jag undrar hur man ser på sig själv när man är otrogen? Egentligen? Hatar man sig själv, eller varför försätter man sig i destruktiva relationer. varför söker man denna spänning utanför.
Den här mannen kommer knappast vara dig trogen heller. Ni börjar er relation med otrohey.
Jag kan säga såhär att jag träffade en man för nio år sedan. Han var otrogen. Med mig, mot sin tjej. Jag visste inte om denna tjejen till att börja med. Men så fort jag fick veta om henne så stack jag. Hon fick aldrig veta. Det var i början av deras förhållande. Nu, 9 år senare hör han av sig till mig. Hon hade varit otrogen två ggr. Nu stuckit till en annan man. Han ursäktar sig väldigt med hur dum han var emot mig och förklarade att allt var kaos för honom just då. Jag hade inte tänkt ta tillbaka honom för det. Uppskattar att han hörde av sig ändå. Lite komiskt också att hon gör precis likadant emot honom sen men hon gick ju in i ett förhållande med en otrogen man, så hon var väl inte bättre själv.
Men det jag menar är att man måste ju nästan ha det rörigt runt sig, eller se ned på sig själv fullständigt när man gör såhär?
Och vem säger att han kommer vara dig trogen?
Så tänk efter i varför du gör såhär? Och varför skulle det vara bättre med den mannen? Vardagen kommer bli tråkig med honom med.