Älskarinna
Såg en nära vän bli olycklig i en liknande situation.
Hon avslutade med sin sambo som hon även hade barn med. Men mannen hon hade en hemlig relation med sköt hela tiden fram sitt avslut med sin fru. Åren gick och min kompis fick perioder med tvivel och gråt. Men då tröstade han henne med att det snart är vi och att han ville gifta sig med henne då. Men nej han var inte tillräckligt rak i ryggen för att hålla vad han lovade henne. Trots att han verkade så angelägen och fick henne att tro honom. Han trodde nog själv att det skulle bli så.
Tillslut efter rätt många år lämnade hon honom och då var även känslorna svalnade dom emellan. Kanske kicken och spänningen hade svalnat. Kanske var det hemligheten som gjorde känslorna så mycket mer drabbande i början.
Du har enligt mig två val:
Lämna för att se om hans känslor är äkta. Men risken är att du inte vill veta det och istället håller dig kvar för att slippa tomrummet. Men jag lovar dig. Den abstinens som du känner i några veckor är värd att uthärda.
Håll dig kvar så som nu och stå ut. Har han inte lämnat det där magiska datumet så vet du att han inte heller kommer göra det sen. Inga ursäkter kommer ändra på det. Om det handlar om äkta känslor så kommer han lämna om du markerar och inte låtar honom sköta taktpinnen.