• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Zozoi

Jag vet inte om det ens är möjligt så kort efter ägglossning men är det någon som plussat som faktiskt känt sig ?tung? i livmodern tidigt efter ägglossning som sen plussat? Jag skulle inte säga att det är som mensvärk utan mer dovt/svagt molande och tung känsla i livmodern. 

• Anonym (Önskanomnr6)

Så, jag kunde ju så klart inte hålla mig tills imorgon.  Trots att jag vet att jag oftast inte brukar få något positivt förens ÄL+10. ... tycker mig ana något, någon annan som ser något? 

Gjorde den även till svartvitt 

• Anonym (Önskanomnr6)

Lägger in båda testerna.  Gårdagens testerna är överst och dagens det undre. 

• Nanathalie
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-19 17:31:11 följande:

Ni som plussat, vad har ni för gravid symptom? 🥰

- Sjuka drömmar. Alltså sjuka med 0 logik. Vi har skrattat högt åt dem här hemma.
    - Ont i ländryggen deluxe. 
    - Minskad aptit och saker smakar inte riktigt som de brukar.
    - Rapar hela tiden, och är gasig (är aldrig det annars)
    - Ökad mängd flytningar, alltså mycket.
    - Molvärk I livmodern, det har liksom känts annorlunda där inne. 
    - Trött.

Det var nog dem 😅
  • Anonym (Karamell)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-20 05:38:31 följande:

Så, jag kunde ju så klart inte hålla mig tills imorgon.  Trots att jag vet att jag oftast inte brukar få något positivt förens ÄL+10. ... tycker mig ana något, någon annan som ser något? 

Gjorde den även till svartvitt 

Jag tycker mig ana något svagt ja, men osäker! Så spännande 😍 

Jag testade imorse också, både jag och sambon kunde ana ett streck. Ska se om jag kan lägga in bild i tråden. Har BIM 22-24 december, lite oklart. 
  • nannylovisa

Hej tjejer! 

Hoppar in här 😉 Är på ÄL +11 idag, bim imorgon (har ganska kort lutealfas).

Kunde inte testa imorse men det var helt blankt igår på ÄL +10 🥲 Mådde dock Såå illa igår kväll, fick kväljningar av middagen som jag själv lagat haha. Kör Natural Cycles och min temp är ovanligt hög o jämn så det bådar gott. Men kroppen har lurat mig förr så jag litar aldrig på tidiga symtom längre 😂  

förra månaden hade jag en kemisk graviditet så den här cykeln har varit lite knas, hade inte ÄL förens på cd 24 så om det inte tar sig nu så har det varit en lååång väntan på nästa cykel? 

• nannylovisa
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-20 05:48:10 följande:

Lägger in båda testerna.  Gårdagens testerna är överst och dagens det undre. 

kan nog ana något där 😍

• nannylovisa
    Zozoi skrev 2024-12-19 18:25:57 följande:

Ni som är pålästa och har mycket koll kring ägglossning, jag är lite förvirrad kring hur man ska tänka 🙈 Jag fick fast gubbe på cb lila ägglossningstester i söndags. Räknar man ägglossningsdagen som söndagen då eller hur räknar man? Tänker mest på vilken dag jag är på nu enligt ÄL+.
    Kan någon av er här göra mig lite klokare? 

Positiva ÄL test kommer ofta ca 12-48 h innan ÄL faktiskt sker så räkna med dagen efter, men kan även vara 2 dagar efter
  • Nanathalie
    nannylovisa skrev 2024-12-20 08:10:56 följande:

Hej tjejer! 

Hoppar in här 😉 Är på ÄL +11 idag, bim imorgon (har ganska kort lutealfas).

Kunde inte testa imorse men det var helt blankt igår på ÄL +10 🥲 Mådde dock Såå illa igår kväll, fick kväljningar av middagen som jag själv lagat haha. Kör Natural Cycles och min temp är ovanligt hög o jämn så det bådar gott. Men kroppen har lurat mig förr så jag litar aldrig på tidiga symtom längre 😂  

förra månaden hade jag en kemisk graviditet så den här cykeln har varit lite knas, hade inte ÄL förens på cd 24 så om det inte tar sig nu så har det varit en lååång väntan på nästa cykel? 

Hej!
    Min temp var också väldigt jämn denna månad och det resulterade i ett plus. Föregående månader har den hoppat runt som en berg och dalbana.😁  Håller tummarna!
Svar på tråden BIM december