• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • mothertotwo

Enligt chatgpt är det vanligt att tempen kan dippa lite under den lutealafasen med. Men enligt någon härinne kunde man inte se att jag ägglossat. 
    dem tre över coverline i början blev jag väckt ett flertal gånger av barn så vet egentligen inte om dem ska räknas. Men från dag 18 i menscykeln började tempen höja sig. Jag hade ägglossningssmärtor framtill igår (dag25) Nu känner jag ingenting och tappen är stängd så misstänker nu är det fertila mönstret är stängd för denna gång. Hur upplever ni denna kurvan egentligen? 

Chatgpt sa så här:
    Min fråga: Första höjning av temperatur: När du ser att din temperatur ligger över coverline under 5 dagar i rad, kan det indikera att du är i lutealfasen (efter ägglossning), vilket betyder att ägglossningen sannolikt har inträffat. Men har det skett ägglossning även om tempen hamnade under coverline på 6 dagen?
    ChatGPT sade:
    ChatGPT

Ja, även om din temperatur sjunker under coverline på den 6:e dagen, innebär det inte nödvändigtvis att ägglossning inte har inträffat. Det kan finnas flera faktorer som påverkar temperaturkurvan, och en tillfällig nedgång i temperaturen betyder inte automatiskt att ägglossning inte har skett.

Här är några saker att tänka på:

Fluktuationer är vanliga: Efter att temperaturen har stigit över coverline kan det finnas små fluktuationer under lutealfasen, särskilt på dag 6, där temperaturen tillfälligt kan sjunka något. Det är ganska vanligt att temperaturen pendlar lite innan den stabiliseras, och en kort nedgång betyder inte att ägglossningen inte har inträffat.

Lutealfasen är inte alltid perfekt regelbunden: Lutealfasen, den fas som kommer efter ägglossningen, kan ha vissa variationer. Hormoner som progesteron, som höjer temperaturen, kan ibland påverkas av olika faktorer som stress, sömn eller sjukdom, vilket kan leda till små temperaturförändringar.

Vad är coverline?: Coverline representerar den temperaturnivå som skiljer den lägre temperaturen (före ägglossning) från den högre temperaturen (efter ägglossning). En tillfällig sänkning under coverline behöver inte betyda att ägglossning inte har inträffat, utan kan vara en naturlig variation inom din cykel.

Så, även om temperaturen går under coverline på den 6:e dagen, är det fortfarande troligt att ägglossningen inträffade tidigare (på den dag då temperaturen steg över coverline för första gången), särskilt om du har flera dagar med temperatur över coverline innan detta inträffade.

Jag blir tokig på detta med tempande! 😂 

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Amen lägg av HjärtaHjärta STOOOORT GRATTIS 🎊 Tomte
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-19 14:15:38 följande:
    Amen lägg av HjärtaHjärta STOOOORT GRATTIS 🎊 Tomte
    Tack snälla jag fattar det inte ❤️❤️❤️❤️ finaste julklappen någonsin ❤️❤️
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-19 10:14:46 följande:
    Ja såklart, jag tror absolut att ni kommer få se ett plus igen. Ni har lyckats innan och tror absolut det kommer gå för er igen, hoppas du får en fin julklapp denna månaden💝
    ja det hade varit så skönt om man sluppit söka hjälp men jag är ändå inställd varje månad på att mensen kommer för vill inte bli för besviken även fast jag såklart blir det. Men när BIM närmar sig så får jag alltid ett nytt hopp om att kaaanske går denna månaden😂

vi är 25 båda två, så har ju åldern på vår sida så att säga men de verkar inte hjälpa 😂

nej jag känner samma sak, vill inte börja testa för tidigt men har oxå funderat på juldagen. Dock har jag inga testa tidigt hemma så vet inte om jag bara slösar test då och det känns så dumt. Min app säger 30/12 men jag tror 28/12 så vet inte riktigt vilken dag som är rimlig att testa tidigare o ha en ärlig chans att se ett plus

Jag tror och hoppas ju verkligen det. Det vore fantastiskt att få ett syskon 🥺

Ja, man slängs ju mellan hopp och förtvivlan varje månad mellan ägglossning och mens. Man har ju alltid ett hopp om att få se plusset på stickan och besvikelsen är lika stor varje gång det är blankt. 

Jag har inte heller några tidiga tester hemma utan vanliga, jag har dock 10 stycken stickor så jag kan slösa lite 🙈 Det blir spännande sen när vi får börja testa. Min app säger också BIM 30/12 men när jag räknar utifrån positivt ägglossningstest i söndags den 15/12 så borde det vara runt den 28/12. 

• Zozoi

Jag tänkte skriva innan på din tidigare bild men jag var iväg så tänkte att jag avvaktar tills jag kommer hem. Jag såg ett svagt streck på din nedersta sticka. 

Vilken lycka, stort stort grattis! 🙏❤️

• Anonym (N)

Dag 11-12 efter ägglossning och inget plus? 
    Känns sååååå surt att vänta in mens så här i juletider. Har dock alltid fått mens dag 10, så nånstans tänker man ?nej men det måste ju vara något?. Har mycket mer ömmande bröst än tidigare och molvärk som kommer och går under dagarna. Tempen inte gått ner? 

Varför är det så jobbigt att vänta? Vill bara att mensen ska komma så man får börja om på nytt igen. Mensen borde ha kommit igår. Känns så nedslående att få mens runt jul, en tung högtid eftersom att det är första julen utan vår son som föddes stilla, helt frisk i v39 i vintras? Sedan gick vi efter det också missfall i v10 i September. 💔

Allt jag vill är bara att få plussa igen. Att få hopp igen.   

• Anonym (Önskanomnr6)

Ååå grattis!!!
  • Zozoi
    Anonym (N) skrev 2024-12-19 15:26:01 följande:

Dag 11-12 efter ägglossning och inget plus? 
    Känns sååååå surt att vänta in mens så här i juletider. Har dock alltid fått mens dag 10, så nånstans tänker man ?nej men det måste ju vara något?. Har mycket mer ömmande bröst än tidigare och molvärk som kommer och går under dagarna. Tempen inte gått ner? 

Varför är det så jobbigt att vänta? Vill bara att mensen ska komma så man får börja om på nytt igen. Mensen borde ha kommit igår. Känns så nedslående att få mens runt jul, en tung högtid eftersom att det är första julen utan vår son som föddes stilla, helt frisk i v39 i vintras? Sedan gick vi efter det också missfall i v10 i September. 💔

Allt jag vill är bara att få plussa igen. Att få hopp igen.   

Skickar en stor styrkekram till dig ❤️????? Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade plus på stickan snart. Så länge mensen inte dykt upp än så finns det fortfarande en chans.  

• TrueResolution

MEN LÄGG AV!!! Stort grattis!! Äntligen din tur!! Z😍❤️🙏🏻 Hoppas allt går vägen nu! Hälsa tomten att jag önskar mig samma julklapp! 😂

Svar på tråden BIM december