• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Önskanomnr6)

Jag vet, man ska in läsa av testen efter "tiden"... men såhär såg det ut när jag kom hem 🙈

• Zozoi
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-20 14:35:46 följande:
    Håller med dig! Så ivrig. Jag har dock BIM typ på måndag. Säkert tagit fem test och alltid besviken. Letar efter streck liksom🥲 Har dock ont i magen så hoppas det kan betyda något, även brösten värker. Helt omöjligt att skilja på PMS och graviditet.

Det är svårt att stå emot, jag vet. Man lär sig aldrig heller, helt sjukt 😅 Hoppas verkligen att det är tidiga symtom på graviditet för din del. Jag håller med om att det är omöjligt att skilja. Vad jag minns från min förra graviditet med vårt barn är att mensen var sen men jag hade sån mensvärk så jag trodde att mensen skulle komma vilken dag som helst och mycket flytningar. Jag minns faktiskt inte om det var fler symtom, man glömmer fort.

• Zozoi
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-20 14:41:47 följande:

Hej! Jag har BIM på julafton(femte försöket).. såå spännande. Men nu till ett litet problem.. ska ha uppesittarkväll med mina bästa vänner + min sambo och vet inte hur jag ska komma undan med att inte dricka.. vill ju inte dricka ifall att man skulle få det där plusset. Har tänkt hälla över alkoholfritt bubbel i en bubbelflaska men är så nervös att bli påkommen. Och vad ska jag säga då? Jag är kanske gravid fast jag vet inte? Har nån någon bra idé hur jag kan göra?

mvh Tjej som verkligen hoppas på en liten julklapp <3

Håller med om att det är så svårt hur man ska tänka. Hur lever ni andra nu i väntans tider? Lever ni som att ni är gravida eller unnar ni er ändå ett glas på helgen? Tycker det är så svårt hur man ska tänka faktiskt. Det är ju inget som säger att man kommer plussa denna månaden heller och inget som säger att man inte kommer det. Tycker det är svårt 🥲
  • nannylovisa
    Nanathalie skrev 2024-12-20 08:24:12 följande:
    Hej!
    Min temp var också väldigt jämn denna månad och det resulterade i ett plus. Föregående månader har den hoppat runt som en berg och dalbana.😁  Håller tummarna!

ja precis! jag har en 1,5-åring hemma och vid det plusset höll sig min tempkurva spikrak hela vägen från ÄL till plusset. men jag vågar inte hoppas så mycket. 

grattis till ditt pluss! ❤️

• Monki19
    mothertotwo skrev 2024-12-20 12:27:31 följande:

Känner mig lite kluven femte månaden med försök och första månaden jag tempar... förstår mig inte på det här med temp och se på diagram osv..tycker nästan det stressar mer och dessutom tyder dem på ingen ägglossning, fast i ena appen står det att ägglossning skett. Så förvirrande! Mensen är beräknad om fem dagar. Tappen är helt stängd sen igår så egentligen borde diagram visat på ägglossning. Jaja får väl bara vänta in och vänta tills det är min tur 🙁.  En app som säger äl+8 och de andra två appar säger ingen ägglossning skett. 

Min plan under nyår är att fejk-dricka och hälla ut eventuellt bubbel lite åt gången när ingen ser. Sen ställer min sambo upp och dricker upp alkoholen åt mig, vi byter glas när ingen ser ;) 
  • Monki19

Nämen haha nu citerade jag till helt fel?? Familjeliv är inte min vän🥲🥲🥲

• Monki19
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-20 14:41:47 följande:

Hej! Jag har BIM på julafton(femte försöket).. såå spännande. Men nu till ett litet problem.. ska ha uppesittarkväll med mina bästa vänner + min sambo och vet inte hur jag ska komma undan med att inte dricka.. vill ju inte dricka ifall att man skulle få det där plusset. Har tänkt hälla över alkoholfritt bubbel i en bubbelflaska men är så nervös att bli påkommen. Och vad ska jag säga då? Jag är kanske gravid fast jag vet inte? Har nån någon bra idé hur jag kan göra?

mvh Tjej som verkligen hoppas på en liten julklapp <3

Se mitt svar ovan, råkade citera fel inlägg 🥲😅
  • Anonym (Tjejhej)
    Zozoi skrev 2024-12-20 16:10:52 följande:
    Håller med om att det är så svårt hur man ska tänka. Hur lever ni andra nu i väntans tider? Lever ni som att ni är gravida eller unnar ni er ändå ett glas på helgen? Tycker det är så svårt hur man ska tänka faktiskt. Det är ju inget som säger att man kommer plussa denna månaden heller och inget som säger att man inte kommer det. Tycker det är svårt 🥲
    Jag har avstått alkohol helt sen vi började försöka i slutet av augusti. Dock tänkt samma tanke - ?ett glas skulle inte skada och skulle va gott till maten?. Samtidigt känns de onödigt OM det innebär något sämre för kroppen i försöken. Helt ärligt mår jag bättre nu än någonsin med ångest osv som minskat. Dock tror jag, om det inte blir ett plus nu, att jag kommer skåla in nya året med bubbel.  🥂
  • TrueResolution

Ingenting på dagens fredagstest, äl +8/9 och BIM på måndag. plussde på äl +9 med dottern så ett uns av hopplöshet sköljde över mig. Fan alltså, inte nog med att man ska ta sorgen över ännu ett misslyckat försök i jul kanske utan även mensen som knackar på i julklapp. 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Massa grattis!!♥️💕
Svar på tråden BIM december