• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Karamell)
    Zozoi skrev 2024-12-20 10:30:03 följande:

Det är nog klokt, skönt att få testa i lugn och ro 🥰 Uppdatera oss här inne! 

Det ska jag! 🥰
  • Anonym (E)
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Stort grattis ❤️❤️
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 15:16:07 följande:

Jag tror och hoppas ju verkligen det. Det vore fantastiskt att få ett syskon 🥺

Ja, man slängs ju mellan hopp och förtvivlan varje månad mellan ägglossning och mens. Man har ju alltid ett hopp om att få se plusset på stickan och besvikelsen är lika stor varje gång det är blankt. 

Jag har inte heller några tidiga tester hemma utan vanliga, jag har dock 10 stycken stickor så jag kan slösa lite 🙈 Det blir spännande sen när vi får börja testa. Min app säger också BIM 30/12 men när jag räknar utifrån positivt ägglossningstest i söndags den 15/12 så borde det vara runt den 28/12. 

Ja verkligen, hoppas du får ditt plus nu och det efterlängtade syskonet💝 
    Ja jag är så rädd för att testa samtidigt som man är så nyfiken, vill inte bli besviken speciellt inte nu i juletider. Har bara test som mäter 25 hemma, typ 4 stycken o vet inte om dem kommer visa dagar innan, har aldrig fått ett plus eller varit gravid och vågar absolut inte testa med digitalt. För att få ?inte gravid? gör så ont att läsa 
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 21:38:14 följande:

Jag vet inte om det ens är möjligt så kort efter ägglossning men är det någon som plussat som faktiskt känt sig ?tung? i livmodern tidigt efter ägglossning som sen plussat? Jag skulle inte säga att det är som mensvärk utan mer dovt/svagt molande och tung känsla i livmodern. 

Jag har inte plussat men jag känner samma som dig. Hela veckan sen drygt tisdags så har jag känt mig typ tung i livmodern, inte haft samma känningar som jag har under ägglossning utan en annorlunda känsla. Det känns som typ att ägget verkligen släppt och nu efter känns det som du säger ett dovt eller svagt motvärk som gör att livmodern känns tung 😅 
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-20 10:48:43 följande:
    Ja verkligen, hoppas du får ditt plus nu och det efterlängtade syskonet💝 
    Ja jag är så rädd för att testa samtidigt som man är så nyfiken, vill inte bli besviken speciellt inte nu i juletider. Har bara test som mäter 25 hemma, typ 4 stycken o vet inte om dem kommer visa dagar innan, har aldrig fått ett plus eller varit gravid och vågar absolut inte testa med digitalt. För att få ?inte gravid? gör så ont att läsa 
    Jag hade varit överlycklig verkligen. Jag hoppas verkligen detsamma för dig ❤️

Jag är också rädd för att testa, man blir så besviken när det är blankt. Jag har inte heller testa tidigt så jag måste nog tyvärr avvakta tills beräknad mens eller bara någon dag innan isåfall. Känns som att man bara lider i onödan av att testa för tidigt innan det ens är möjligt att få plus, man är ju alldeles för ivrig liksom 😂
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-20 11:01:11 följande:
    Jag har inte plussat men jag känner samma som dig. Hela veckan sen drygt tisdags så har jag känt mig typ tung i livmodern, inte haft samma känningar som jag har under ägglossning utan en annorlunda känsla. Det känns som typ att ägget verkligen släppt och nu efter känns det som du säger ett dovt eller svagt motvärk som gör att livmodern känns tung 😅 

Ja men precis, lite märklig känsla. Jag kanske bara inbillar mig men igår kväll så hade jag verkligen dov tyngdkänsla. 

Det återstår att se, känns som en olidligt lång väntan innan man kan testa 😇 När har du BIM?

• mothertotwo

Känner mig lite kluven femte månaden med försök och första månaden jag tempar... förstår mig inte på det här med temp och se på diagram osv..tycker nästan det stressar mer och dessutom tyder dem på ingen ägglossning, fast i ena appen står det att ägglossning skett. Så förvirrande! Mensen är beräknad om fem dagar. Tappen är helt stängd sen igår så egentligen borde diagram visat på ägglossning. Jaja får väl bara vänta in och vänta tills det är min tur 🙁.  En app som säger äl+8 och de andra två appar säger ingen ägglossning skett. 

• NadjaF
    TrueResolution skrev 2024-12-19 20:53:54 följande:

så spännande! Håller tummarna för dig, uppdatera oss gärna! 😍

Jaa.. ska köpa test idag för att testa i morgon men är osäker om jag ska köpa digitalt eller tidigt test🙈 är såå fruktansvärt trött å grinig, ont i brösten. Ingen mens i sikte
  • Anonym (Tjejhej)
    Zozoi skrev 2024-12-20 11:23:44 följande:
    Jag hade varit överlycklig verkligen. Jag hoppas verkligen detsamma för dig ❤️

Jag är också rädd för att testa, man blir så besviken när det är blankt. Jag har inte heller testa tidigt så jag måste nog tyvärr avvakta tills beräknad mens eller bara någon dag innan isåfall. Känns som att man bara lider i onödan av att testa för tidigt innan det ens är möjligt att få plus, man är ju alldeles för ivrig liksom 😂
    Håller med dig! Så ivrig. Jag har dock BIM typ på måndag. Säkert tagit fem test och alltid besviken. Letar efter streck liksom🥲 Har dock ont i magen så hoppas det kan betyda något, även brösten värker. Helt omöjligt att skilja på PMS och graviditet.
  • Anonym (MiniandMe)

Hej! Jag har BIM på julafton(femte försöket).. såå spännande. Men nu till ett litet problem.. ska ha uppesittarkväll med mina bästa vänner + min sambo och vet inte hur jag ska komma undan med att inte dricka.. vill ju inte dricka ifall att man skulle få det där plusset. Har tänkt hälla över alkoholfritt bubbel i en bubbelflaska men är så nervös att bli påkommen. Och vad ska jag säga då? Jag är kanske gravid fast jag vet inte? Har nån någon bra idé hur jag kan göra?

mvh Tjej som verkligen hoppas på en liten julklapp <3

Svar på tråden BIM december