• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (A3)
    Laaaaajnea skrev 2024-12-19 06:45:50 följande:

Efter mitt svaga streck på en sticka igår kväll så kunde jag inte hålla mig utan gjorde ett digitalt nu på morgonen. Jag är gravid 😭😍

stort grattis! vad härligt med ett sånt avslut på året! 

vilka syntom hade du samt fick du någon nidblödning?

• Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-19 08:14:12 följande:
    Ja det är ju så, därför jag har hittat hit. Här vet man att man inte är ensam 💝 
    Aha, vad skönt att ni kollat upp er och att det såg bra ut. Även fast man inte får någon direkt hjälp då utan ska fortsätta likadant men gjort ett tag så kanske det lugnare en själv lite grann. Är ju så rädd att man ska hitta något fel hos mig eller min sambo när vi får tider, vi har inga barn sen tidigare så man vet ju inte😢

åh vad spännande att vi har det samtidigt, är du en sån person som testar tidigt eller väntar du? Isf när ska du börja testa?😁

Ja det känns ändå som en liten tröst att han sa att vi har goda chanser att bli gravida igen på naturlig väg. Men jag blir ändå frustrerad och rädd att jag inte ska få se ett plus igen. Tänk vad fint om vi plussar denna månaden.

Jag hoppas innerligt att ni snart får ett plus och slipper söka hjälp. Hur gamla är ni, du och din sambo?

Jag vet inte riktigt när jag ska börja testa, vill inte börja testa FÖR tidigt heller. Men känslan säger att jag vill börja testa på juldagen kanske. När ska du börja testa? 😊

• Laaaaajnea
    Anonym (A3) skrev 2024-12-19 09:36:31 följande:

stort grattis! vad härligt med ett sånt avslut på året! 

vilka syntom hade du samt fick du någon nidblödning?

Tack så jättemycket! Jag har inte haft någon nidblödning. 

Jag har haft symptom i över en vecka nu och då började det göra ont i brösten och jag såg även att blodådrorna på brösten blivit synligare. Sen har jag kväljt massor (det gjorde jag innan jag plussade med sonen och resten av graviditeten då också). Tyckte även att jag var lite väl blödig under Musikhjälpen förra veckan. När dom spelade Du Måste Finnas så grät jag varje gång så jag knappt fick luft 😂 har egentligen förstått att det måste ha tagit sig pga kväljningarna. 

• Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 09:41:53 följande:

Ja det känns ändå som en liten tröst att han sa att vi har goda chanser att bli gravida igen på naturlig väg. Men jag blir ändå frustrerad och rädd att jag inte ska få se ett plus igen. Tänk vad fint om vi plussar denna månaden.

Jag hoppas innerligt att ni snart får ett plus och slipper söka hjälp. Hur gamla är ni, du och din sambo?

Jag vet inte riktigt när jag ska börja testa, vill inte börja testa FÖR tidigt heller. Men känslan säger att jag vill börja testa på juldagen kanske. När ska du börja testa? 😊

Ja såklart, jag tror absolut att ni kommer få se ett plus igen. Ni har lyckats innan och tror absolut det kommer gå för er igen, hoppas du får en fin julklapp denna månaden💝
    ja det hade varit så skönt om man sluppit söka hjälp men jag är ändå inställd varje månad på att mensen kommer för vill inte bli för besviken även fast jag såklart blir det. Men när BIM närmar sig så får jag alltid ett nytt hopp om att kaaanske går denna månaden😂

vi är 25 båda två, så har ju åldern på vår sida så att säga men de verkar inte hjälpa 😂

nej jag känner samma sak, vill inte börja testa för tidigt men har oxå funderat på juldagen. Dock har jag inga testa tidigt hemma så vet inte om jag bara slösar test då och det känns så dumt. Min app säger 30/12 men jag tror 28/12 så vet inte riktigt vilken dag som är rimlig att testa tidigare o ha en ärlig chans att se ett plus
  • Malines

Lite känslig fråga angående mf?

Är någon som fått missfall väldigt tidigt, alltså samma tid som mensen skulle varit som märkt det genom att det kommit ut som klump av vävnad? Jag plussade aldrig, testade tidigt ÄL +9 och +11 och sen med vanligt rsfu dagen då mensen skulle kommit men med negativa tester som sagt. Mensen kom morgonen efter så ändå okej i tid när den skulle men nu tredje dagen så var det som en ca 4-5cm lång vävnadsbit som kom och jag funderar på om det kan vara ett missfall? som jag aldrig hann få tillräckligt högt hcg till för att plussa på?  Brukar få mycket koagulerat blod men har inte upplevt detta, dock har jag gått på p-piller och inte haft mens på många år så är ovan mens därav min fråga 🙊

• Nanathalie

Ser ni eller är jag helt knäpp? Tog test igår som var helt vita utan tillstymmelse till streck. Nu dessa..

Ska ta nya om några timmar, men visst finns där något? Syns mest på det nedersta?

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-19 11:15:57 följande:

Ser ni eller är jag helt knäpp? Tog test igår som var helt vita utan tillstymmelse till streck. Nu dessa..

Ska ta nya om några timmar, men visst finns där något? Syns mest på det nedersta?

Tyvärr, fick kolla både på datorn och på mobilen. Men ser ingenting ännu. Men du, vänta några dagar. :) 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-19 11:47:50 följande:
    Tyvärr, fick kolla både på datorn och på mobilen. Men ser ingenting ännu. Men du, vänta några dagar. :) 
    Fan! Det syns verkligen framför mig! Får hoppas det blir synligare så jag kan lägga upp det här igen 😆
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-19 11:57:00 följande:
    Fan! Det syns verkligen framför mig! Får hoppas det blir synligare så jag kan lägga upp det här igen 😆
    Hahaha kan tänka mig att det syns framför dig. Skrattande
  • TrueResolution
    Nanathalie skrev 2024-12-19 11:15:57 följande:

Kan inte heller se men tycker det är såå svårt att se på
    Många uppladdade här! hoppas på starkare snart! Uppdatera! 

Jag hade nästintill blankt imorse. 5 dagar innan BIM, men  en liten del av mig som ville ana en röd skugga. men tveksamt, får se imorgon 😮?💨

Svar på tråden BIM december