• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Tjejhej)
    Nanathalie skrev 2024-12-17 09:59:56 följande:
    Jag testar från äl+7 pga adhdhjärna med noll tålamod...😂 testa!
    Haha! Brukar göra det, men denna gång har det gått så fort. Nu börjar jag dock bli nyfiken.
  • Anonym (Lantisen)

Hej tjejer!

Måste bara skriva av mig lite.
    Ägglossning idag/imorgon. Och en sambo som inte alls är på humör. Blir så less. Han tycker det är jobbigt att ha sex för att man måste. Jag också såklart. Men tror vi tjejer ändå sätter oss in i det här så mycket mer än killarna. Jag blir liksom både arg och ledsen om han bara somnar utan att vi har försökt. Jag tänker, förstår han inte att då tar det en hel månad till.. 

Får se om vi får till det ikväll. Jag hoppas humöret är bättre. 

Först blir det ett besök på gyn för att titta in i livmodern. 

• Nanathalie

För första gången någonsin har jag ökade flytningar och nu äggvitesekret i lutealfasen. Spännande. Någon som brukar få det? 

• Nanathalie
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-17 11:57:51 följande:

Hej tjejer!

Måste bara skriva av mig lite.
    Ägglossning idag/imorgon. Och en sambo som inte alls är på humör. Blir så less. Han tycker det är jobbigt att ha sex för att man måste. Jag också såklart. Men tror vi tjejer ändå sätter oss in i det här så mycket mer än killarna. Jag blir liksom både arg och ledsen om han bara somnar utan att vi har försökt. Jag tänker, förstår han inte att då tar det en hel månad till.. 

Får se om vi får till det ikväll. Jag hoppas humöret är bättre. 

Först blir det ett besök på gyn för att titta in i livmodern. 

Vi kom överens med här hemma om att jag inte skulle säga när det var äl, utan bara ligga som vanligt. Enda skillnadenaden är att när jag vet att jag har äl så tar jag initiativ oftare 🙂 jag fattar hur du har det, jag har mått skit av samma anledning. Det är så frustrerande när man vet att de specifika dagarna är avgörande. Hoppas ni hittar ett sätt ❤️
  • NassaNisse
    Nanathalie skrev 2024-12-17 11:59:50 följande:

För första gången någonsin har jag ökade flytningar och nu äggvitesekret i lutealfasen. Spännande. Någon som brukar få det? 

Jag har också mycket, så mycket så jag har satt i binda, i morse såg det ut som en stor slam eller ett helt ägg utan gula liksom 😂???? ursäkta förklaringen 
    har spänningar, svullen och mensvärkliknande över äggstockarna och ryggslutet och inne på dag 4 med super starkt positivt äggloasningstest (vilket jag även fick positivt den 8:e december på) 
    jag vet inte riktigt vad min kropp håller på med just nu 
  • Anonym (A3)

Hej
    min mens är beräknad den 23 dec, hade ägglossning den 8 december. har två barn och när jag blev gravid men mina barn så fick jag nidblödning 10 dagar efter ägglossning. Har inga tecken på gravidet och känner gråten i halsen, har starkt ångest över det. Vi har försökt i fyra månader nu. Vet att det är inte länge men hur gör ni andra för att inte känner er besvikna.

finns det någon här som varit gravid flera gånger men inte fått nidblödning varje gång. 

förlåt om jag triggar igång något hos er 

• Anonym (S)
    Anonym (A3) skrev 2024-12-17 13:05:46 följande:

Hej
    min mens är beräknad den 23 dec, hade ägglossning den 8 december. har två barn och när jag blev gravid men mina barn så fick jag nidblödning 10 dagar efter ägglossning. Har inga tecken på gravidet och känner gråten i halsen, har starkt ångest över det. Vi har försökt i fyra månader nu. Vet att det är inte länge men hur gör ni andra för att inte känner er besvikna.

finns det någon här som varit gravid flera gånger men inte fått nidblödning varje gång. 

Jag har varit gravid 5 ggr och aldrig fått en nidblödning, har bara ett barn då de andra varit missfall. Är nu gravid igen och fick ingen nidblödning denna gång heller 👍
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (A3) skrev 2024-12-17 13:05:46 följande:

Hej

Jag har varit gravid 9 gånger. Aldrig fått en nidblödning
  • Laaaaajnea

Jag trodde jag skulle ha bim igår, men ingen mens och inget positivt på gravtestet. Samtidigt vet jag att efter mitt tidiga mf i november så kan min cykel ändras lite. 

Har samtidigt symptom som gör att jag tror att jag kommer få ett positivt resultat. Har väldigt spända och onda bröst, molande mage sen flera dagar och massa kväljningar. Mitt vanligaste symptom på graviditeten när vi fick sonen var just kväljningar. Började innan vi plussade och slutade dagen han föddes. I november fick jag också kväljningar och dom slutade samma dag som jag började blöda.. 

Jag vill samtidigt inte hoppas för mycket. 

Svar på tråden BIM december