• Laaaaajnea

BIM december

Hej, nu hoppar jag också in här i tråden. Vi fick ett tidigt mf mitten på november. Pratade med min bm och fick klartecken att så fort jag slutar blöda (och det känns bra psykiskt) så är det bara att försöka igen. Är säker på att jag hade ÄL för en vecka sedan pga flytningarna. Jag börjar känna symptom, kissar väldigt mycket mer än vanligt, ont i brösten, och haft några kväljningar. 

Har en son hemma som är 13 månader och mina första symptom där var exakt lika, och även på det tidiga mf jag fick. jag hoppas så att det ska ha tagit sig igen ☺️ men hur ska jag veta när jag kan börja testa? 

• Laaaaajnea
    mo4s skrev 2024-12-09 12:23:37 följande:
    Vet du när du ska ha mens? De flesta testa tidigt -tester kan du använda 5-6 dagar innan beräknad mens. Annars skulle jag vänta ~ 10 - 14 dagar efter ägglossningen! 
    Det är det som är problemet med tanke på att jag inte har hunnit haft en mens sen jag fick mf.. vanligtvis har jag precis koll på när jag får mens och äl. Men nu vet jag inte hur jag ska räkna.. googlat runt och vissa säger att man ska räkna första blödningsdagen på sitt mf som första mensdagen. Får vänta några dagar till och se om jag gör ett test ☺️
  • Laaaaajnea
    mo4s skrev 2024-12-09 13:10:35 följande:
    Ja, jag räknade så. Fick ett mf i oktober och räknade då 17/10 som första mensdagen, tyvärr blev vi inte gravida den cykeln men mensen kom igen 17/11. 
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
  • Laaaaajnea

Jag trodde jag skulle ha bim igår, men ingen mens och inget positivt på gravtestet. Samtidigt vet jag att efter mitt tidiga mf i november så kan min cykel ändras lite. 

Har samtidigt symptom som gör att jag tror att jag kommer få ett positivt resultat. Har väldigt spända och onda bröst, molande mage sen flera dagar och massa kväljningar. Mitt vanligaste symptom på graviditeten när vi fick sonen var just kväljningar. Började innan vi plussade och slutade dagen han föddes. I november fick jag också kväljningar och dom slutade samma dag som jag började blöda.. 

Jag vill samtidigt inte hoppas för mycket. 

• Laaaaajnea
    NadjaF skrev 2024-12-17 21:01:14 följande:

Hej! Uppdatering, är ungefär 11 dagar efter äl 3 dar kvar till beräknad mens. Negativa gravtester. Känt igår och idag att mensen är påvägen är ett speciellt mol. Tror ni det är kört? Har nån här plussat senare än 11 dar efter äl? och kan man ha samma känningar som mens? Väntat bara att den ska komma men ändå blir jag osäker😅🙈

Med sonen plussade jag första gången på bim och använde ultratidiga tester innan och dom visade bara negativt 😊 jag trodde också jag skulle få mens då, hade sån molvärk. Hade mer flytningar och trodde hela tiden att det var mensen som kom. Så kört är det absolut inte. 
  • Laaaaajnea
    NadjaF skrev 2024-12-18 11:30:42 följande:
    Men så sjukr! Tog test nu och vet inte om jag är knäpp men ser en sååån super super svag skugga omöjlig å få på bild😂
    Nej men åh vad jag hoppas för din skull! Håll mig uppdaterad. Jag gjorde ett CB digital imorse, det va negativt. Är helt besatt av att testa nu efter vårat mf i november.. gjorde ett RFSU sticka, och jag har också fått som en svag skugga. Jag gick och hämtade sambon och frågade honom om han såg något och han såg också ett svagt streck 👏🏼 vet inte vad jag ska våga tro nu, lägger till en bild jag också. Går inte heller att få på bild iof 😂 
  • Laaaaajnea

Efter mitt svaga streck på en sticka igår kväll så kunde jag inte hålla mig utan gjorde ett digitalt nu på morgonen. Jag är gravid 😭😍
  • Laaaaajnea
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-19 06:53:40 följande:
    Åååå grattis!!!  Hur många dagar efter ÄL är du?
    Tack så jättemycket 😍 jag testade aldrig med sticka, men känner min kropp så bra så är nästan helt säker på att jag plussade 14 dagar efter ÄL. Precis som med sonen och det tidiga mf jag fick förra månaden. 
  • Laaaaajnea
    Zozoi skrev 2024-12-19 08:05:02 följande:

Stort stort grattis! Vilken fin tidig julklapp 🎄💝

Tack så jättemycket! ja finaste klappen man kan få 💝
  • Laaaaajnea
    Anonym (A3) skrev 2024-12-19 09:36:31 följande:

stort grattis! vad härligt med ett sånt avslut på året! 

vilka syntom hade du samt fick du någon nidblödning?

Tack så jättemycket! Jag har inte haft någon nidblödning. 

Jag har haft symptom i över en vecka nu och då började det göra ont i brösten och jag såg även att blodådrorna på brösten blivit synligare. Sen har jag kväljt massor (det gjorde jag innan jag plussade med sonen och resten av graviditeten då också). Tyckte även att jag var lite väl blödig under Musikhjälpen förra veckan. När dom spelade Du Måste Finnas så grät jag varje gång så jag knappt fick luft 😂 har egentligen förstått att det måste ha tagit sig pga kväljningarna. 

Svar på tråden BIM december