• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym1050

Då börjar jag med presenters mig, jag är nu inne på försök 3 för bebis nummer 2. Jag har PCOS som ställer till det lite men vi hoppas att denna månad så är det vår tur 🤞🏻🥹. 

BIM-lista : 

Anonym1050 10/12-2024

• Anonym (Lantisen)

Hänger på här jag också då mensen kom idag. Vi är på försök 11 på vår första gemensamma. Detta blir en sladdis. 

Jag har blödningar mellan ägglossningen och mens som vi inte vet om det är ett problem eller inte. 

Håller tummarna för oss den här gången 🌸

BIM-lista : 

Anonym (Lantisen) 8/12-2024
    Anonym1050 10/12-2024

• Anonym (LängtarEfterTredje)

Hej! 

Hänger på, hoppas så jag spricker på det där plusset. 

Har två fantastiska barn, och nu längtar vi tillsammans efter det tredje tillskottet som både jag och min man känner starkt i våra hjärtan kommer att komplettera familjen alldeles perfekt  😍

Skulle säga att vi är på försök 3, av aktiva försök med att pricka ÄL. Har något kortare cykel så nu i december kommer jag ha två BIM om inget oväntat drastiskt sker i cykeln. Så lägger in mig två gånger! Hoppas på att plussen ska regna på lika fint här som de verkar gjort i november tråden, håller tummar och tår för oss allihopa som kommer sluta in i forumet. ❤️❤️

BIM-lista : 

Anonym (LängtarEfterTredje 3/12-2024
    Anonym1050 10/12-2024
    Anonym (LängtarEfterTredje 28/12-2024

• Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)

Hej!

Jag och min partner ska snart börja försöka för vårt första barn och längtan är enorm ❤️ Jag slutade med minipiller i februari efter att ha använt dem i 10 år, jag ville gå tillbaka till något ?normalt?. Har dock haft många cykler utan ägglossning sedan dess men det är väl kroppen som försöker återhämta sig 😔

det verkar som att jag ev kommer ha ägglossning 8/12, BIM 21/12. Sedan ägglossning 1/1 igen.

Min barnlängtan kämpar mot en arbetsmoral som säger att det är för tidigt att skaffa barn gentemot jobbet (började i maj). Så egentligen vill jag börja försöka oavsett ägglossningsdag i december men det är svårt att inte känna att jobbet skulle vara mer okej med det ju senare det sker 😔 Jag känner mig så begränsad i mitt liv för att jag inte börjar försöka NU, det kan ju med stor sannolikhet också ta ett tag innan ett positivt tecken kommer. Peppa mig gärna! ❤️

• Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)

Lyckas inte redigera mitt inlägg

Anonym1050 10/12-2024
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral 21/12-2024)

• Anonym (Livet händer!)
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-11-10 08:50:46 följande:

Hej!

Jag och min partner ska snart börja försöka för vårt första barn och längtan är enorm ❤️ Jag slutade med minipiller i februari efter att ha använt dem i 10 år, jag ville gå tillbaka till något ?normalt?. Har dock haft många cykler utan ägglossning sedan dess men det är väl kroppen som försöker återhämta sig 😔

det verkar som att jag ev kommer ha ägglossning 8/12, BIM 21/12. Sedan ägglossning 1/1 igen.

Min barnlängtan kämpar mot en arbetsmoral som säger att det är för tidigt att skaffa barn gentemot jobbet (började i maj). Så egentligen vill jag börja försöka oavsett ägglossningsdag i december men det är svårt att inte känna att jobbet skulle vara mer okej med det ju senare det sker 😔 Jag känner mig så begränsad i mitt liv för att jag inte börjar försöka NU, det kan ju med stor sannolikhet också ta ett tag innan ett positivt tecken kommer. Peppa mig gärna! ❤️

Strunta i jobbet, alla vet att livet händer för folk, oavsett var de befinner sig i jobblivet (särskilt här i Sverige, där vi har en rätt avslappnad inställning till jobb). Jag fick nytt jobb i april i år och är nu gravid i vecka 22. Det får de ta!
  • Ellen24

Hej! 

Slutade ta p-pillerna i september och fick min första riktiga mens efter bortfallsblödningen 28 oktober och den varade i 3 dagar konstigt nog.. brukar vara längre! 
    Försöker hitta vart min ägglossning är nu med ägglossningstest men det är så svårt? min app säger att jag har ägglossning nu men alla test är negativa.. har dock bara haft en riktig mens så är väll svårt att gissa vart den är egentligen. Ska testa tills jag hittar den dock men är så rädd att jag inte kommer få en ägglossning denna månad eller att jag missat den, det här gör mig så stressad och ledsen 😢 

• Anonym (Ella-Bella)

Hej allihopa 😄
    jag hoppar också in här efter att mensen kom i torsdags. Detta blir vårt andra försök till första barnet.
    Inför denna månad har jag nu preppat med rosenrot som jag tagit sedan mensens andra dag och med ägglossningtest. Detta använde vi inte heller nu under november så blir spännande att testa!

Anonym1050 10/12-2024
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral 21/12-2024)
    Ella-Bella 12/12

• Anonym (Ella-Bella)

Hehe ser att jag lade mitt namn i Icke datum-ordning 😅 tar mig friheten att fixa till listan hoppas det är ok 🥰

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    10/12 - Anonym1050

12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)

• Annpor

Hej hej, ny månad- nya möjligheter tjejer? 💫 
    La till mig själv på listan. Så trist att behöva vänta en månad till, vi får hoppas att December är en riktig plus månad! En perfekt liten present under granen hade ju varit en perfekt avslutning på 2024.🎄🎅🏼

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    5/12 - Annpor
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    10/12 - Anonym1050
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)

Svar på tråden BIM december