Inlägg från: Anonym (Lantisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lantisen)

BIM december

Hänger på här jag också då mensen kom idag. Vi är på försök 11 på vår första gemensamma. Detta blir en sladdis. 

Jag har blödningar mellan ägglossningen och mens som vi inte vet om det är ett problem eller inte. 

Håller tummarna för oss den här gången 🌸

BIM-lista : 

Anonym (Lantisen) 8/12-2024
    Anonym1050 10/12-2024

• Anonym (Lantisen)

Jaha nu är mensen över för den här gången och hoppas det va sista på bra länge. Bara invänta äl nu och hoppas på det bästa 😁 Men tiden går så långsamt.. 

• Anonym (Lantisen)

Tror jag har äl kanske på fredag. ska börja testa nu i veckan. Har nog rätt bra koll ändå men man vill ändå va säker. Tempar inte, det orkar jag inte. 😅 Har också tänkt att vi ska ligga typ varannan dag den här veckan och sen kanske lite mer närmare helgen. 

• Anonym (Lantisen)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 12:51:50 följande:
    Tråkigt med mf❤️ fick också ett i nu i november. Har också börjat äta q10 och rosenrot denna cykeln och börjat tempa. Blir spännande att se vad det kan göra. 

Jag använde cb advance förra cykeln men har haft rfsu innan dess. Jag var dock inte nöjd med dessa så rekommenderar inte dom. Har tyvärr inte testat nåt annat. 
    Vad är q10 bra för? Äter också rosenrot den här månaden. Även b6 som jag hörde om. 
  • Anonym (Lantisen)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 21:55:16 följande:
    Q10 är bra för äggkvalitén 😊 
    Forskning visar att koenzym Q10 i vissa fall kan öka fertiliteten hos både kvinnor och män genom att ge energi och skydd till ägg och spermier. Q10 verkar också påverka hormonbalansen och förbättra chanserna till graviditet i samband med IVF. I den här artikeln tittar vi närmare på Q10 och kvinnlig infertilitet.

www.tidningenfrisk.se/fertilitet-q10/ 
    Tack! Hade inte hört om det innan. 
  • Anonym (Lantisen)

Det börjar närma sig tror jag! 😍

• Anonym (Lantisen)

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

• Anonym (Lantisen)
    pfk1991 skrev 2024-11-21 13:46:56 följande:
    Jag har aldrig fått två lika starka streck på "billiga" ÄL-test, endast på CB Digital rosa. Hade du testat digitalt med samma urin som du testade på kvällen kanske du fått positivt, eller så var LH toppen under natten. Oavsett - du har ju absolut inte missat någon chans utan ägget släpper väl typ allt mellan 12-48 h efter positivt ÄL test, även när det släppt är det "befruktningsbart" en tid. Så kör på ikväll 😊 Vilken cykeldag är du på nu och när brukar ÄL komma?

Nej jag brukar inte heller få lika starka men trodde nog det skulle va ungefär samma idag. Men som du säger, det va kanske peak inatt. Så då borde vi köra ikväll och imorgon också egentligen? 

Jag är på dag 13 nu och tror det brukar va ungefär dag 13 som jag får positivt. Men tror jag har 27 dagars cykel. Oftast. 

Jag brukar aldrig testa med andra än billiga tester, det är mest att jag vill ha lite koll, tänker att det igår får räknas som positivt 😅 Man blir ju ruinerad ändå på alla dessa tester och vitaminer och allt 😂

Svar på tråden BIM december