• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 10:15:21 följande:

Ni som tempar har tempen plötsligt varit lite högre genom hela follikelfasen än tidigare? Förra cykeln hade jag en cover live på 36.12 och mätte i snitt 36.05 under follikelfasen, ganska ojämnt dock. Nu har jag ingen cover line ännu pga att jag inte haft ägglossning än men mäter i snitt 36,13 vilket gör att jag snittar över min förra coverline. Nu som använder FF, får ni olika coverline varje månad? Enligt NC tror jag den är samma? 

Enda skillnaden jag gjort är att jag mäter (med apple watch) på den andra handleden, tror det kanske gjort tempen jämnare men undrar varför jag är lite ? varmare ? nu 😅 Sen hade jag ju missfall också förra månaden som jag antar kan stöka till det men eftersom tempen varit så jämn kändes det som hormonnivåerna också borde vara relativt jämna också. 

för övrigt är jag inne på 6e dagen med blinkade smiley . . . 😴 

Min temp har gått bananas senaste dagarna, inkl vilopuls och annat. Har även ångesttryck över bröstet idag så undrar vafan som händer i kroppen 😳 Känner mig inte förkyld utan känns lite som när jag blev gravid  augusti, men har ju inte haft ägglossning än, är ju bara CD9. 

Min coverline i aug och september har typ vart ~36,15 och 36,25 i oktober 😊 

• Anonym (LängtarEfterTredje)

Jahopp, cellprovet är numer att man tydligen topsar sig själv på dass och stoppar pinnen i ett provrör som skickas iväg. De var ju enkelt. 

Tydligen skulle jag HPV vaccineras också. Det framgick inte riktigt i kallelsen. 

Nu ÄR jag ju inte gravid i skrivande stund oavsett om det tar sig denna ÄL eller inte. Men enligt Google så rekommenderas inte HPV vaccin till gravida då det inte finns forskning och läser nu också att det rekommenderas inte heller att blir gravid närmsta månaden. Jag frågade ändå BM eftersom jag sa att jag önskar bli gravid hon sa då att det inte är någon fara?. 🤷🏻?♀️

• MG98
    Siripiri skrev 2024-11-21 10:55:15 följande:

Min temp har gått bananas senaste dagarna, inkl vilopuls och annat. Har även ångesttryck över bröstet idag så undrar vafan som händer i kroppen 😳 Känner mig inte förkyld utan känns lite som när jag blev gravid  augusti, men har ju inte haft ägglossning än, är ju bara CD9. 

Min coverline i aug och september har typ vart ~36,15 och 36,25 i oktober 😊 

Okej men då troligen inget konstigt att coverline förändras lite från cykel till cykel. Får helt enkelt invänta och se, men nu tycker jag äl kan komma! 
  • Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 12:44:45 följande:
    Okej men då troligen inget konstigt att coverline förändras lite från cykel till cykel. Får helt enkelt invänta och se, men nu tycker jag äl kan komma! 

Nä det har säkert med mängden hormoner i kroppen å så☺️ Du ser ju ut att ha en väldigt mycket stabilare kurva nu ju! 

• pfk1991
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-21 06:59:02 följande:

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

Jag har aldrig fått två lika starka streck på "billiga" ÄL-test, endast på CB Digital rosa. Hade du testat digitalt med samma urin som du testade på kvällen kanske du fått positivt, eller så var LH toppen under natten. Oavsett - du har ju absolut inte missat någon chans utan ägget släpper väl typ allt mellan 12-48 h efter positivt ÄL test, även när det släppt är det "befruktningsbart" en tid. Så kör på ikväll 😊 Vilken cykeldag är du på nu och när brukar ÄL komma?
  • pfk1991
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-21 06:59:02 följande:

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

Här ser du mina tester från denna ägglossning i lördags, testat i samma urin. På CB rosa hade jag två lika starka streck och glad gubb, vilket jag tydligt inte har på RSFU teststickan 

• Anonym (Lantisen)
    pfk1991 skrev 2024-11-21 13:46:56 följande:
    Jag har aldrig fått två lika starka streck på "billiga" ÄL-test, endast på CB Digital rosa. Hade du testat digitalt med samma urin som du testade på kvällen kanske du fått positivt, eller så var LH toppen under natten. Oavsett - du har ju absolut inte missat någon chans utan ägget släpper väl typ allt mellan 12-48 h efter positivt ÄL test, även när det släppt är det "befruktningsbart" en tid. Så kör på ikväll 😊 Vilken cykeldag är du på nu och när brukar ÄL komma?

Nej jag brukar inte heller få lika starka men trodde nog det skulle va ungefär samma idag. Men som du säger, det va kanske peak inatt. Så då borde vi köra ikväll och imorgon också egentligen? 

Jag är på dag 13 nu och tror det brukar va ungefär dag 13 som jag får positivt. Men tror jag har 27 dagars cykel. Oftast. 

Jag brukar aldrig testa med andra än billiga tester, det är mest att jag vill ha lite koll, tänker att det igår får räknas som positivt 😅 Man blir ju ruinerad ändå på alla dessa tester och vitaminer och allt 😂

• jelins
    mo4s skrev 2024-11-21 07:41:43 följande:

Testar du på morgonen med Clearblue Advanced? Jag har fattat det som att man ska testa på morgonen sålänge man har en tom cirkel och när man får hög fertilitet så kan man testa flera gånger om dagen, om man vill.

Men jag trodde att man skulle ta LH-tester senare på dagen?  😅

Jag har alltid bara tagit på morgonen och ändå fått utslag för maximal fertilitet. 

Jag testar alltid på morgonen med dem trots att jag även fått hög fertilitet! Och precis som du så har jag också fått utslag för maximal fertilitet 😂 

Har också hört samma gällande det! 😅
  • jelins

Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-11-21 12:36:47 följande:

Jahopp, cellprovet är numer att man tydligen topsar sig själv på dass och stoppar pinnen i ett provrör som skickas iväg. De var ju enkelt. 

Tydligen skulle jag HPV vaccineras också. Det framgick inte riktigt i kallelsen. 

Nu ÄR jag ju inte gravid i skrivande stund oavsett om det tar sig denna ÄL eller inte. Men enligt Google så rekommenderas inte HPV vaccin till gravida då det inte finns forskning och läser nu också att det rekommenderas inte heller att blir gravid närmsta månaden. Jag frågade ändå BM eftersom jag sa att jag önskar bli gravid hon sa då att det inte är någon fara?. 🤷🏻?♀️

Jag skulle också ta cellprover nyligen och blev också nojig om det skulle påverka något så jag sköt upp min tid! Men då kanske det är lugnt att göra det ändå ☺️

Konstigt att det står så när man googlar och hon säger att att det inte är någon fara. 🙄 men då är det säkert inte det! 

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-21 07:25:35 följande:

Jamen, precis. Det kanske blir några dagar! Var den blinkande idag också?

Jag räknar ner dagarna här, sista dagen med mens idag (vad de verkar som) och jag tänkte börja testa på cd 10 på tisdag nästa vecka! Hoppas att jag kan ställa undan alla mensskydd och att de inte kommer behövas på ett bra tag 🤩

Min magkänsla säger att det här är en bra månad och hoppas att det verkligen går vägen den här gången för oss och alla andra i tråden 🤰

Den vart blinkande idag också, men har haft riktigt tydligt äl sekret idag. Så tror det är på g när som.

Åh låt dagarna gå snabbt för dig nu då🙏❤️ sen åker mensskydden upp på vinden får vi hoppas. Jag håller tummarna sååå för att du får rätt😊
Svar på tråden BIM december