• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Tjejhej)

Hej! Ny här från november tråden då jag tror mensen kommer nu. Beställde Natural cycles för att kunna följa kurvan närmare och lära känna mer av min kropp. Håller tummarna för oss ????

• Anonym (BIM 1a advent)

Jag vet inte egentligen när jag ska ha mens då den varit oregelbunden. Vad jag vet är att jag ägglossade fredagen den 15e och vi var flitiga i verkstan 😉. Idag mår jag sjukt illa, har en lätt rosa flytning, frossa, reagerar starkt på dofter... Inget plus på testa tidigt stickan.

• MG98
    mothertotwo skrev 2024-11-24 19:58:06 följande:

Har precis köpt mig en temp, då jag tänkt försöka tempa. Första mens dagen idag, men lär inte ha tempen hemma förrän om någon dag så jag beställde hem en 😅. 

Då jag är ny på detta, undrar jag när I menscykel man ska börja med detta eller om man kan göra det så fort mensen är slut och vilken app är bäst att använda sig av? 🙂

Jag har använd natural cycles ganska länge samt nu när vi börjar försöka har jag provat lite med både premom och fertilityfriend. Så nu använder jag givetvis alla apparna men i lite olika syften 😅 Finns ju gratisverision till både pm och ff. Tror nc är mest komplett och enklast att använda men kräver väl abonnemang tror jag. ff kanske lite krånglig och svår att förstå i början men gillar den, har väldigt mycket info så när man går in i appen 20 gånger om dagen för att se om något ändrat sig vilket är omöjligt så har man iaf något att läsa om. Premom använde jag denna cykeln nästan enbart för att läsa av äl test och funkade toppen för det men fördrar någon av dom andra för själva tempandet ????🏼
  • Vallmo93
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 19:50:50 följande:

Hur går det för er alla här inne?

Har försökt att julpynta lite idag men känner att humöret är i botten just nu. Vet egentligen inte varför. 

Äl i onsdags/torsdags och vi prickade in bra kändes det som. Två dagar efter, som ställt efter klockan, kommer mina blödningar. Det tar verkligen bort tron direkt. Så nu har jag småblödigt sen dess. Vi hade en helg utan barn nu och föhoppningar om att kunna njuta lite extra om ni förstår 😉

Allt blir liksom förstört pga det här. Har en tid hos gyn om en och en halv vecka. Jag som hoppas på att plussa innan dess. 

Nc beräknar min ÄL imorgon så vi har myst på det bra i helgen, både igår och idag, och varit taggade på att ha tajmat rätt. 🙈

Meen jag har knappt något sekret (kan egentligen bara jämföra med förra månaden som var första försöket och då jag började kolla efter sånt, och hade en del) så mitt hopp har sjunkit lite nu också. 4e dagen idag också med blinkande cb lila så nu håller jag bara tummarna att den blir fast imorgon så det känns som vi iaf fick till värdiga försök (mannen åker iväg imorgon, så lite kört om den skulle komma sent nästa vecka istället).

menmen! Inte så mycket mer att göra nu detta försök än att se när ÄL blir och sen långa tiden till bim! 😅 

Brukar du ha blödningar under lutealfasen? 💛 (och sorry om jag missat om du berättat om det tidigare)

• MG98
    mothertotwo skrev 2024-11-24 19:58:06 följande:

Har precis köpt mig en temp, då jag tänkt försöka tempa. Första mens dagen idag, men lär inte ha tempen hemma förrän om någon dag så jag beställde hem en 😅. 

Då jag är ny på detta, undrar jag när I menscykel man ska börja med detta eller om man kan göra det så fort mensen är slut och vilken app är bäst att använda sig av? 🙂

Och jag tror du kan börja tempa när som helst i cykeln egentligen men desto tidigare desto bättre! 
  • Vallmo93
    MG98 skrev 2024-11-24 21:23:29 följande:
    Och jag tror du kan börja tempa när som helst i cykeln egentligen men desto tidigare desto bättre! 
    Ja skulle säga samma ☺️ går att börja när som men tidigare är bäst för att kunna fånga upp en hyffsad genomsnittstemperatur under både follikulärfasen och lutealfasen.

sen är det svårt att dra slutsats efter enbart en cykel. Nc exempelvis använder all historisk data (men med fokus på senaste 3 cyklerna), så ju längre man använder det desto lättare blir det att se samband osv ☺️
  • mothertotwo
    MG98 skrev 2024-11-24 21:23:29 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ska ta och kika på de olika apparna som finns. Jag får börja så fort tempen kommer hem i brevlådan 🙂 Får testa i alla fall trots att jag har svårt med att höra väckarklockan om morgonen hehe.
  • Anonym (Lantisen)
    Vallmo93 skrev 2024-11-24 21:21:08 följande:

Nc beräknar min ÄL imorgon så vi har myst på det bra i helgen, både igår och idag, och varit taggade på att ha tajmat rätt. 🙈

Meen jag har knappt något sekret (kan egentligen bara jämföra med förra månaden som var första försöket och då jag började kolla efter sånt, och hade en del) så mitt hopp har sjunkit lite nu också. 4e dagen idag också med blinkande cb lila så nu håller jag bara tummarna att den blir fast imorgon så det känns som vi iaf fick till värdiga försök (mannen åker iväg imorgon, så lite kört om den skulle komma sent nästa vecka istället).

menmen! Inte så mycket mer att göra nu detta försök än att se när ÄL blir och sen långa tiden till bim! 😅 

Brukar du ha blödningar under lutealfasen? 💛 (och sorry om jag missat om du berättat om det tidigare)

Då får vi hålla tummarna att det är imorgon, då borde ju chanserna vara goda! 

Nej när Äl väl vart så är det ju inte annat än vänta, och den väntan brukar ju ofta vara såå lång.. 😂

Ja jag har alltid det under lutellfasen. Vi vet inte heller om det påverkar chanserna till graviditet. Vissa säger att det är svårare för ägget att fästa om man blöder medan andra sagt att det inte ska ha nån betydelse. Ska iallafall ännu en gång försöka kolla upp det. 

• Ellen24

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

• mo4s
    Ellen24 skrev 2024-11-25 10:46:36 följande:

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

Jag är ingen expert men skulle testa att göra ett graviditetstest också för säkerhets skull?

Ägglossningstest kan ge utslag för gravidhormoner också och då kanske du är gravid eller var nyligen med hormon kvar? 
Svar på tråden BIM december