• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Sanso

Jag har BIM om en vecka. Idag mår jag illa och har vita, tjocka flytningar. Hade en hel del symtom tidigt förra graviditeten också. Längtar sååå tills det är dags att testa, men är också nervös för att bli besviken förstås. Någon som känner igen annorlunda flytningar innan BIM som varit graviditet? Cool😁

• Ellen24
    mo4s skrev 2024-11-25 12:03:58 följande:
    Jag är ingen expert men skulle testa att göra ett graviditetstest också för säkerhets skull?

Ägglossningstest kan ge utslag för gravidhormoner också och då kanske du är gravid eller var nyligen med hormon kvar? 
    Har gjort graviditetstest både torsdag och idag och båda var negativa tyvärr
  • Nanathalie

Hej! Jag hoppar in här från novembertråden då mensen kom igång igårkväll. Bim någonstans efter julafton lite beroende på när jag får ägglossning.

Jag äter letrozol från cykeldag 3 men har också börjat med rosenrot denna månad för att testa om det kan stärka själva ägglossningen. Detta blir vårt åttonde försök och det känns skit faktiskt. Jag förstår inte varför det inte fastnar nu när jag ju faktiskt har bekräftad ägglossning med tempning, ultraljud och tester.

Har 2 barn sedan tidigare men de börjar bli stora nu (7 och 11) och jag har inget gemensamt med maken vilket vi längtar efter så. Tidigare har det inte vart några problem med fertiliteten men nu får man tydligen bekänna färg. 

Önskar alla här inne lycka till. För mig känns det som om det aldrig kommer hända, men jag får väl försöka behålla hoppet uppe och önska mig ett julmirakel.

Kram ❤️

• Errorika
    Ellen24 skrev 2024-11-25 10:46:36 följande:

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

För att ett LH-test ska vara positivt ska väl teststrecket och kontrollstrecket vara lika starka? Så jag gissar nej. 

Men håller med om att det ser starkt ut 🤔

• Anonym (Ella-Bella)
    Siripiri skrev 2024-11-24 17:29:24 följande:

Jahopp nu är nog missfallet här 🙃 rosaröda flytningar och tempen var lite lägre imorse. I augusti var jag gravid i 39 dagar och idag är på 38, så det är väl så länge som min kropp vill behålla ett embryo.. 😶 
    Nu tror jag att det blir babymaking-paus♥️  

Lycka till allihopa♥️♥️🌸

Åh lider med dig ❤️ håller alla tummar och tår att så inte är fallet så klart!! Skickar massa kramar ✨
  • Gari

Hej!

första gången med ägglossningsstickor och behöver lite råd. Detta är för mig cykeldag 13 med BIM 4/12. Ska man tolka detta som positivt eller kan det bli starkare?

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-24 17:32:16 följande:
    Lider med dig❤️❤️❤️ massa kramar
    Errorika skrev 2024-11-24 18:31:59 följande:
    Ja, vi får se om det tar sig! Tack för pepp!

Och beklagar verkligen ❤️❤️
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-25 17:16:28 följande:
    Åh lider med dig ❤️ håller alla tummar och tår att så inte är fallet så klart!! Skickar massa kramar ✨
    Tack fina ni! ♥️♥️  började blöda nu på eftermiddagen efter massa ilande/huggande smärtor från lunch i 1.5-2h.. 
    Har bokat missfallsutredning nästa år nu iallafall så får vi se vad det visar.. tror mest det är min eventuella endometrisoen som ställer till de. Nu när jag vart hemma för mina trasiga fingrar jag läst studier kring endometrios och fertilitet, så känns det inte hoppfullt :( 
  • Frukörsbär
    Anonym (BIM 1a advent) skrev 2024-11-24 21:03:19 följande:

Jag vet inte egentligen när jag ska ha mens då den varit oregelbunden. Vad jag vet är att jag ägglossade fredagen den 15e och vi var flitiga i verkstan 😉. Idag mår jag sjukt illa, har en lätt rosa flytning, frossa, reagerar starkt på dofter... Inget plus på testa tidigt stickan.

Jag har likande symtom. Ägglossning 15e och igår lätt rosa flytning, lite lätt illamående och molande värk. Har inte BIM förrän om en vecka så det kändes tidigt om det var mensen som redan var påväg. Ska ta ett testa tidigt imorgon. Håller tummarna för oss🤞
  • Ellen24
    Gari skrev 2024-11-25 17:47:49 följande:

Hej!

första gången med ägglossningsstickor och behöver lite råd. Detta är för mig cykeldag 13 med BIM 4/12. Ska man tolka detta som positivt eller kan det bli starkare?

Skulle säga att det är positiv men köp Clearblue lila så kommer du vara mer säker på om det är negativt eller positivt!! 
  • Barnlängtan2024

hej hallå!
    hoppar in här efter misslyckande förra månaden.
    vad tror ni om detta Ägglossningstest? 

grejen är att jag va På vul i fredags och då kunde hon inte se en växande äggblåsa (går på letrozolbehandling), kan de gå så snabbt? Ska dit på onsdag igen så får så men ska jag tyda detta som positiv? min CB lila sticka visade tom cirkel imorse, förra gången blinkade det innan jag fick fast gubbe 🙄 

BTW om ni vill SPARA pengar, köpte 50 ägglossningstest och 60 GRAVTEST som mäter 10 hcg från Amazon från märket Premom för 420kr. Beställde i fredags fick idag. Sick!!! kommer spara så mycket mer pengar och tid nu. Tycker CB ultra tidigt är så onödigt dyra och dessa mäter exakt samma hcg nivå. 

Svar på tråden BIM december