• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Väntarpå4an

Hej 
    Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?

• Björkskogen

Hoppar in från november-tråden. Fick mens idag. 
    Nu blir nästa bim preliminärt julafton 24/12 👀😅🙈

Dock så jobbar gubben 7dagars (ligger borta) och jag har mer eller mindre synkat in min äl till slutet på den veckan. Behöver äl minst 1 dag senare den här gången för att ha någon som helst chans till att pricka in äl. Vi får se helt enkelt hur det faller sig 😅 

• mo4s

Idag var den min tur att få någon indikation av att ägglossningen förhoppningsvis är på gång! Blinkande smiley på CB Advanced men ingen LH-höjning att tala om 😅

Vi har tänkt att försöka få till "samverkan" varannan dag med start igår, blir spännande att se om vi lyckas tajma rätt dag eller om vi får planera om 😁

Slutade även med rosenrot i förrgår, eftersom jag läste att man inte skulle äta det under själva ägglossningen? Antagligen för att de inte vet hur de påverkar om man äter under tiden man är gravid? 

Men började ta magnesium och zink på kvällarna istället. Tror kosttillskotten blir en placeboeffekt för mig åtminstone, som känns bra 🤭

• Nanathalie
    Väntarpå4an skrev 2024-11-27 06:07:39 följande:

Hej 
    Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?

Tempen kan variera om ägglossling är bekräftad, inget att oroa sig över. Den går säkerligen upp imorgon.
  • pfk1991
    Sanso skrev 2024-11-26 19:04:07 följande:
    Jag tycker mig också se ett streck 😍 Spännande!! 

Positivt digitalt testa tidigt idag 😱 ÄL+10, tre dagar innan BIM. Är såklart jätteglad men får också panik, typ vad har jag gett mig in på haha. Har fått samma känsla när jag plussat mina tidigare två graviditeter också så jag vet att det går över, men var nog inte beredd att det skulle gå så fort att bli gravid. 

Hoppas det vill stanna, har både fått MA, kemiska graviditeter tidigare så jag ska försöka hålla huvudet kallt ?

• mo4s
    pfk1991 skrev 2024-11-27 07:25:46 följande:

Positivt digitalt testa tidigt idag 😱 ÄL+10, tre dagar innan BIM. Är såklart jätteglad men får också panik, typ vad har jag gett mig in på haha. Har fått samma känsla när jag plussat mina tidigare två graviditeter också så jag vet att det går över, men var nog inte beredd att det skulle gå så fort att bli gravid. 

Hoppas det vill stanna, har både fått MA, kemiska graviditeter tidigare så jag ska försöka hålla huvudet kallt ?

Grattis!!!
  • MG98
    NassaNisse skrev 2024-11-26 20:40:00 följande:

hmm? vad spännande! du måste skriva hur det utvecklar sig framåt :D när har du bim? :) 

Absolut, hade äl i lördags så räknar med 14 dagar efter det. I och med missfallet förstår jag att cykeln är lite upp och ner men eftersom äl kom på cd 14 så känns det ändå som kroppen har hyfsad koll redan! 😊 Kommer nog testa på cd 12 eller kanske tidigare om jag inte kan hålla mig 😅 
  • MG98
    Anonym (Jahopp) skrev 2024-11-26 22:03:48 följande:
    Hur visste du att det var ett missfall om det var så tidigt? alltså vad hade du för symtom och hur fick du reda på att det var ett missfall? ☺️
    Nej inte så mycket symtom, inga bra iaf! Bara kramper så blev ganska snabbt orolig/inställd på att något inte stod helt rätt till. Testade positivt på äl + 11 och hade en liten blödning, gissar nidblödning. Men testade sen typ varje dag och testen blev aldrig direkt starkare. Tror det var på äl + 17 som jag började blöda ordentligt och hade dagen innan testat typ osynligt. Digitalt sa fortfarande gravid dock tills några dagar efter jag slutat blöda. Blödningen var också väldigt olik mens. Mens kan vara klumpigt av levrat blod med detta var nästan bara färskt och riktigt rött blod och hade som rosa klumpar av vävnad. Det var riktigt intensivt endast första dagen och sedan blödde jag bara pyttelite sista dagarna av blödningen. 
  • MG98
    MG98 skrev 2024-11-27 07:43:36 följande:
    Absolut, hade äl i lördags så räknar med 14 dagar efter det. I och med missfallet förstår jag att cykeln är lite upp och ner men eftersom äl kom på cd 14 så känns det ändå som kroppen har hyfsad koll redan! 😊 Kommer nog testa på cd 12 eller kanske tidigare om jag inte kan hålla mig 😅 
    Äl + 12 ska det stå förstås! 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-27 06:07:39 följande:

Hej 

Min temp brukar åka gå ner rätt mycket fyra dagar dagar efter den låga ägglossningtempen! Så det är normalt skulle jag säg ☺️
Svar på tråden BIM december