• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • TrueResolution

Hoppar in här från tidigare trådar! 
    försöker med syskon till vår tjej som blir två till sommaren.

Sambon och jag har alltid velat ha "2 under 2" och täta barn så efter att ha försökt större delen av 2024 sedan mensen kom tillbaka börjar uppgivenheten och sorgen smyga sig på. Tyvärr. Vad lätt det är att inte låta sig påverkas av alla känslor.. 😅 

Är väldigt ödmjuk till processen då vårt första barn tog mååånga försök med. Ändå tog November-nederlaget mig väldigt hårt. Allt flöt på så bra by the book och hade verkligen hoppats på att få plussa innan jul & årets slut men icke.. 😭 

aja, tacksam för trådarna här som lyser ipp & skänker pepp och tankar när det känns motigt. Min BIM är i slutet av December på självaste nyårsafton så lång väntan nu 😅🥂🍾
    Hoppas på att få se många plus av er på vägen ❤️

• NassaNisse

Är det någon som vart med om att få positivt ägglossningstest ( cv digitalt med fast glad smiley) 

och 7 dagar senare få mensen ??? Rätt kraftig blödning ändå 2 dagar nu 

är det så att man inte släppt nått ägg då eller betyder det någonting annat? Någon som vet? Det är oklart när man googlar runt tycker jag 

tilläggas att jag har haft regelbunden mens och en cykel mellan 27-28 dagar sen jag sluta med p piller för 10 månader sen 🤨🙏😊

• Ellen24
    NassaNisse skrev 2024-11-26 17:34:12 följande:

Är det någon som vart med om att få positivt ägglossningstest ( cv digitalt med fast glad smiley) 

och 7 dagar senare få mensen ??? Rätt kraftig blödning ändå 2 dagar nu 

är det så att man inte släppt nått ägg då eller betyder det någonting annat? Någon som vet? Det är oklart när man googlar runt tycker jag 

tilläggas att jag har haft regelbunden mens och en cykel mellan 27-28 dagar sen jag sluta med p piller för 10 månader sen 🤨🙏😊

Fick samma! 
    Fast glad gubbe 12 november och fick mens 21 november.. fattar inte heller nått 
  • Sanso
    pfk1991 skrev 2024-11-26 08:52:17 följande:

Gud bilden blir så dålig kvalite här men jag tycker jag ser ett till streck?! Det är 9 dagar efter ÄL idag, detta test är Wondfo (mäter 10 mIU). Tog två tester som låg likadana ut.  Ser ni något? Tog även ett ultratidigt Clearblue men det var negativt (stod ?Inte gravid?). Tidigare har jag testat positivt först vid typ ÄL+11 så jag vet inte hur jag ska tänka kring dett?.
    Jag tycker mig också se ett streck 😍 Spännande!! 
  • NassaNisse
    Ellen24 skrev 2024-11-26 18:36:57 följande:
    Fick samma! 
    Fast glad gubbe 12 november och fick mens 21 november.. fattar inte heller nått 

hur länge hade du mens då? Tagit gravtest efteråt? 

trodde det va  ca 14 dagar (i regel) efter ägglossning som mensen ska komma, men så fick jag höra att det kaaan vara att man inte släppte något ägg den månaden. 

Man blir ju lite förvirrad av sin egna kropp :/ 

• Siripiri

Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
    Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄 
    Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6. 
    Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.  

Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå 

Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall.. 

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-26 19:35:08 följande:

Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
    Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄 
    Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6. 
    Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.  

Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå 

Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall.. 

Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.
    Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏
  • Väntarpå4an
    TrueResolution skrev 2024-11-26 14:39:03 följande:

Hoppar in här från tidigare trådar! 
    försöker med syskon till vår tjej som blir två till sommaren.

Sambon och jag har alltid velat ha "2 under 2" och täta barn så efter att ha försökt större delen av 2024 sedan mensen kom tillbaka börjar uppgivenheten och sorgen smyga sig på. Tyvärr. Vad lätt det är att inte låta sig påverkas av alla känslor.. 😅 

Är väldigt ödmjuk till processen då vårt första barn tog mååånga försök med. Ändå tog November-nederlaget mig väldigt hårt. Allt flöt på så bra by the book och hade verkligen hoppats på att få plussa innan jul & årets slut men icke.. 😭 

aja, tacksam för trådarna här som lyser ipp & skänker pepp och tankar när det känns motigt. Min BIM är i slutet av December på självaste nyårsafton så lång väntan nu 😅🥂🍾
    Hoppas på att få se många plus av er på vägen ❤️

Känner igen mig i så mycket som du skriver. Är också väldigt tacksam för dessa forum och att det finns nån som står ut med alla ens tankar som detta innebär😅

Vi har försökt i ett halv år nu och hunnit med två mf 💔 jag har tre barn sen innan och aldrig haft mf innan och har tidigare blivit gravid väldigt lätt men nu är jag 36 år och det är många år sedan sist. Hoppas att vi får ett nytt plus som vill stanna kvar i början av december. Har bim 9 dec

Jag hoppas ni får fira nyår med ett plus och ett nytt kapitel på riktigt ❤️❄️
  • MG98

Ni som känner på tappen! 

Jag har följt min tapp både denna och förra cykeln och känt efter lite sporadiskt innan. Förra cykeln blev jag gravid men fick missfall tidigt. Nu är jag bara på äl +3 och tappen var ordentligt öppen och mjuk vid äl. Mycket mjukare och mer öppen än förra cykeln men trodde det kanske berodde på missfallet. Dock kände jag igår och idag första gångerna sedan äl och den blev väldigt snabbt riktigt hård och stum. Idag är den alltså riktigt hård, typ hårdare än jag någonsin känt och känns liksom liten, typ som en tumme och är dessutom tydligt bakåtriktad som när man är gravid. Har någon annan upplevt liknande? Eller hur har era tappar ändrats genom cykeln?  
    Sist tror jag att tappen blev hårdare igen efter äl och sakta sjunk och för att åter mjukna lite, så trodde mensen skulle komma. Har tidigare inte upplevt den bakåtriktad om inte vid graviditet men är ju också för tidigt för att kunna påverka, eller? 

Ska bli spännande att följa 🤗 

• Anonym (Ella-Bella)

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Svar på tråden BIM december