• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse
    MG98 skrev 2024-11-26 20:10:35 följande:

Ni som känner på tappen! 

Jag har följt min tapp både denna och förra cykeln och känt efter lite sporadiskt innan. Förra cykeln blev jag gravid men fick missfall tidigt. Nu är jag bara på äl +3 och tappen var ordentligt öppen och mjuk vid äl. Mycket mjukare och mer öppen än förra cykeln men trodde det kanske berodde på missfallet. Dock kände jag igår och idag första gångerna sedan äl och den blev väldigt snabbt riktigt hård och stum. Idag är den alltså riktigt hård, typ hårdare än jag någonsin känt och känns liksom liten, typ som en tumme och är dessutom tydligt bakåtriktad som när man är gravid. Har någon annan upplevt liknande? Eller hur har era tappar ändrats genom cykeln?  
    Sist tror jag att tappen blev hårdare igen efter äl och sakta sjunk och för att åter mjukna lite, så trodde mensen skulle komma. Har tidigare inte upplevt den bakåtriktad om inte vid graviditet men är ju också för tidigt för att kunna påverka, eller? 

Ska bli spännande att följa 🤗 

jag har faktiskt också med jämna mellanrum följt min tapp efter några cyklar? 
    min har vart mjuk och öppen under ägglossning och relativt uppe i slidan men ändå pass att jag känner den enkelt och hård stum under mens på toppen bara och låg 
    min är alltid bakåtriktad men det visste jag sen innan då en bm berätta det för mig 
    har kunnat känt på den när mensen är på gång så  den hårdnat på toppen någon dag innan det är dags men nu kom min mens oväntat 1 vecka för tidigt och hade mjuk tapp innan som sedan blev lite hårdare men inte som förut? super förvirrat så jag vet inte om det finns nått enkelt svar på din fråga 🤷🏼?♀️🤷🏼?♀️

• MG98
    NassaNisse skrev 2024-11-26 20:29:21 följande:

jag har faktiskt också med jämna mellanrum följt min tapp efter några cyklar? 

min har vart mjuk och öppen under ägglossning och relativt uppe i slidan men ändå pass att jag känner den enkelt och hård stum under mens på toppen bara och låg 
    min är alltid bakåtriktad men det visste jag sen innan då en bm berätta det för mig 
    har kunnat känt på den när mensen är på gång så  den hårdnat på toppen någon dag innan det är dags men nu kom min mens oväntat 1 vecka för tidigt och hade mjuk tapp innan som sedan blev lite hårdare men inte som förut? super förvirrat så jag vet inte om det finns nått enkelt svar på din fråga 🤷🏼?♀️🤷🏼?♀️

Nej det gör det säker inte, är väl dessutom högst individuellt men ändå roligt att höra om andras erfarenheter! 😊

Min är också typ alltid lite bakåt men alltså nu pekar den ordentligt bakåt, nästan uppåt bakåt och det blir som ett litet tomrum ovanför typ, en liten ficka. Lustigt värre!  
  • NassaNisse
    MG98 skrev 2024-11-26 20:35:37 följande:
    Nej det gör det säker inte, är väl dessutom högst individuellt men ändå roligt att höra om andras erfarenheter! 😊

Min är också typ alltid lite bakåt men alltså nu pekar den ordentligt bakåt, nästan uppåt bakåt och det blir som ett litet tomrum ovanför typ, en liten ficka. Lustigt värre!  

hmm? vad spännande! du måste skriva hur det utvecklar sig framåt :D när har du bim? :) 

• NassaNisse
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-26 20:22:54 följande:

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Håller tummarna att det fastnar ett litet liv 🥰 tycker det ser lovande ut!
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-26 19:45:12 följande:
    Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.
    Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏
    Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️ 

Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
  • Siripiri
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-26 20:22:54 följande:

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Ser verkligen ut som ett Peak-test 😃🙏🏼
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-26 20:43:51 följande:
    Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️ 

Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
    Håller tummarna ❤️❤️
    Tack jag hoppas vi båda får positiva besked snart
  • Barnlängtan2024

Hej tjejer ❤️ 
    Är inte hoppfull just nu alltså.. så behöver skriva av mig lite..
    Förra cykeln fick jag som sagt blinkande gubbe nära ägglossning.. nu har jag inte fått det men när jag kollar på ÄL-testen från easy@home ser de Väldigt mörka ut? hur kommer det sig tro? Någon som varit med om liknande? 

• Ellen24
    NassaNisse skrev 2024-11-26 19:19:03 följande:

hur länge hade du mens då? Tagit gravtest efteråt? 

trodde det va  ca 14 dagar (i regel) efter ägglossning som mensen ska komma, men så fick jag höra att det kaaan vara att man inte släppte något ägg den månaden. 

Man blir ju lite förvirrad av sin egna kropp :/ 

Hade mens i 4 dagar och tog graviditetstest både innan mensen kom, dagen mensen kom och dagen den tog slut men alla var negativa! 

Ja det känns som jag läst så mycket att jag knappt vet vad som är vad och har blivit så förvirrad så nu väntar jag bara på nästa ägglossning och försöker se om det går bättre den här månaden 🥲
  • Anonym (Jahopp)
    MG98 skrev 2024-11-26 20:10:35 följande:

Ni som känner på tappen! 

Jag har följt min tapp både denna och förra cykeln och känt efter lite sporadiskt innan. Förra cykeln blev jag gravid men fick missfall tidigt. Nu är jag bara på äl +3 och tappen var ordentligt öppen och mjuk vid äl. Mycket mjukare och mer öppen än förra cykeln men trodde det kanske berodde på missfallet. Dock kände jag igår och idag första gångerna sedan äl och den blev väldigt snabbt riktigt hård och stum. Idag är den alltså riktigt hård, typ hårdare än jag någonsin känt och känns liksom liten, typ som en tumme och är dessutom tydligt bakåtriktad som när man är gravid. Har någon annan upplevt liknande? Eller hur har era tappar ändrats genom cykeln?  
    Sist tror jag att tappen blev hårdare igen efter äl och sakta sjunk och för att åter mjukna lite, så trodde mensen skulle komma. Har tidigare inte upplevt den bakåtriktad om inte vid graviditet men är ju också för tidigt för att kunna påverka, eller? 

Ska bli spännande att följa 🤗 

Hur visste du att det var ett missfall om det var så tidigt? alltså vad hade du för symtom och hur fick du reda på att det var ett missfall? ☺️
Svar på tråden BIM december