• NassaNisse

BIM december

Hello Allihopa! Kul att hitta hit ifrån november tråden! 

33 år lite till åren och 1 dotter på 11 år sedan tidigare?. Nu försöker jag och min sambo skaffa en gemensam knodd. Detta blir vårt 10 försök/månad utan resultat. 
    Odiagnostiserad endometrios sen några år tillbaka 

jag hade tidigare ägglossning med cb digitalt med fast gubbe lördagen den 16?. igår kom mensen 6-7 dagar för tidigt?. Suck! Släppte väl inget ägg gissar jag på? ledsen såklart men det är väl bara försöka igen 

räknar jag rätt denna cykel och såklart med ägglossningsstickor ska jag ha bim 21-23/12 

🥰

• NassaNisse

Är det någon som vart med om att få positivt ägglossningstest ( cv digitalt med fast glad smiley) 

och 7 dagar senare få mensen ??? Rätt kraftig blödning ändå 2 dagar nu 

är det så att man inte släppt nått ägg då eller betyder det någonting annat? Någon som vet? Det är oklart när man googlar runt tycker jag 

tilläggas att jag har haft regelbunden mens och en cykel mellan 27-28 dagar sen jag sluta med p piller för 10 månader sen 🤨🙏😊

• NassaNisse
    Ellen24 skrev 2024-11-26 18:36:57 följande:
    Fick samma! 
    Fast glad gubbe 12 november och fick mens 21 november.. fattar inte heller nått 

hur länge hade du mens då? Tagit gravtest efteråt? 

trodde det va  ca 14 dagar (i regel) efter ägglossning som mensen ska komma, men så fick jag höra att det kaaan vara att man inte släppte något ägg den månaden. 

Man blir ju lite förvirrad av sin egna kropp :/ 

• NassaNisse
    MG98 skrev 2024-11-26 20:10:35 följande:

Ni som känner på tappen! 

Jag har följt min tapp både denna och förra cykeln och känt efter lite sporadiskt innan. Förra cykeln blev jag gravid men fick missfall tidigt. Nu är jag bara på äl +3 och tappen var ordentligt öppen och mjuk vid äl. Mycket mjukare och mer öppen än förra cykeln men trodde det kanske berodde på missfallet. Dock kände jag igår och idag första gångerna sedan äl och den blev väldigt snabbt riktigt hård och stum. Idag är den alltså riktigt hård, typ hårdare än jag någonsin känt och känns liksom liten, typ som en tumme och är dessutom tydligt bakåtriktad som när man är gravid. Har någon annan upplevt liknande? Eller hur har era tappar ändrats genom cykeln?  
    Sist tror jag att tappen blev hårdare igen efter äl och sakta sjunk och för att åter mjukna lite, så trodde mensen skulle komma. Har tidigare inte upplevt den bakåtriktad om inte vid graviditet men är ju också för tidigt för att kunna påverka, eller? 

Ska bli spännande att följa 🤗 

jag har faktiskt också med jämna mellanrum följt min tapp efter några cyklar? 
    min har vart mjuk och öppen under ägglossning och relativt uppe i slidan men ändå pass att jag känner den enkelt och hård stum under mens på toppen bara och låg 
    min är alltid bakåtriktad men det visste jag sen innan då en bm berätta det för mig 
    har kunnat känt på den när mensen är på gång så  den hårdnat på toppen någon dag innan det är dags men nu kom min mens oväntat 1 vecka för tidigt och hade mjuk tapp innan som sedan blev lite hårdare men inte som förut? super förvirrat så jag vet inte om det finns nått enkelt svar på din fråga 🤷🏼?♀️🤷🏼?♀️

• NassaNisse
    MG98 skrev 2024-11-26 20:35:37 följande:
    Nej det gör det säker inte, är väl dessutom högst individuellt men ändå roligt att höra om andras erfarenheter! 😊

Min är också typ alltid lite bakåt men alltså nu pekar den ordentligt bakåt, nästan uppåt bakåt och det blir som ett litet tomrum ovanför typ, en liten ficka. Lustigt värre!  

hmm? vad spännande! du måste skriva hur det utvecklar sig framåt :D när har du bim? :) 

• NassaNisse
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-26 20:22:54 följande:

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Håller tummarna att det fastnar ett litet liv 🥰 tycker det ser lovande ut!
  • NassaNisse

någon som ser detta mer än jag? Eller önskar jag för mycket? Är det ett spökstreck? 

vad jag var säker på 1 vecka för tidig mens kanske var en kraftig nidis?? Vad händer! Jag är i chock! 

• NassaNisse

Skriver här oxå och hoppa få svar 🙏 
    mitt grav test från i morse 

Va tvungen att ta ett till nu på kvällen men då va det negativt det visade ingenting, kanske dumt att testa på kvällen innan bim. Om jag räknat rätt så är jag bim-3 

vad tror ni? Tacksam för svar! 🥰🙏 Kan jag fortsätta vara glad ? Tvivlet börjar smyga sig på 

• NassaNisse
    Vallmo93 skrev 2024-11-27 20:10:14 följande:
    Tycker verkligen det är ett tjockt och tydligt streck 😍 och du är ju fortfarande många dagar innan bim så inte konstigt att det inte syns med kvällsurinen. 

Håller tummarna det blir tydligare i dagarna! har du test hemma så du kan ta nytt imorgon bitti?

Väntarpå4an skrev 2024-11-27 20:07:50 följande:
    Det där ser onekligen positivt ut❤️ 
    Ta ett nytt imorgon på morgonen. Jag vågar nog säga grattis ❤️❤️❤️🥰

Tack för svar 🙏 åå man blir så nojig och övertänker och googlar ????????🥰 

jag tycker också att det är ett Väldigt väldigt tydligt streck! jag köpte nått multip på amazon så jag har flera ska testa igen i morgon bitti och hålla alla tummar och tår på ➕

tack för positiviteten! Ska försöka släppa nojan och fortsätta vara glaf! Uppskattas massor! 🥰

• NassaNisse
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-27 20:10:08 följande:

Hej!

Jag ska ha mens på lördag 30/11. Ska ta graviditetstest på måndag.. men kunde givetvis inte hålla mig...

Har insiminierats (samkönad relation). Tog ägglossningsspruta Ovitrelle vid midnatt 13 nov (onsdag 13/11 kl 23.59). Insiminerades fre 15 november. 

Igår och idag har jag testat svagt positivt. Får vänta tills BIM... men är smått hoppfull...

Massor med grattis!!! 🥰🥰
Svar på tråden BIM december