• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    mo4s skrev 2024-11-24 13:04:57 följande:
    Jag ställer ett tidigt larm, tempar liggandes i sängen och fortsätter sen sova ibland och ibland går jag upp efter. Vet inte om de skulle funka för dig också? Då blir tempen samma tid iallafall. Hänt en gång att jag vaknade och behövde gå upp tidigare än larmet och då tempade jag ~ 1,5 timme tidigare.
    Jag sover ganska regelbundet men tempar med Apple Watch (har den på insidan). Enligt andra som använder Natural Cycles så fungerar det att tempa med klocka om man har oregelbunden sömn. Den tar ett snitt och exkluderar om tempen är ovanligt hög/låg, eller sömnen för oregelbunden 😊
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-24 09:54:21 följande:
    Tempen ska nog hålla sig uppe tills att mensen kommer då sjunker den igen. Men vet ibte om det är denna höjningen som räknas som äl höjning😅 aja det märker vi väl
    Ja, du har helt rätt. Jag trodde att den liksom gick upp och sen ner efter ägglossningen, men det är ju inte förrän den eventuella mensen kommer.

Hur länge tänkte du fortsätta tempa? 
  • Errorika

Beräknad ägglossning idag, jag tror vi har fått till det ganska bra, trots att vi båda varit trötta och förkylda.

Men en sak grämer mig: Fick jättestarka streck på LH-testet i fredags, plus hade "fertila känningar" både torsdag och fredag. Men min man var alldeles för trött och sjuk för att ligga. Och senaste gången vi hade fått till det då var på onsdagen... Sen fick vi till det igår och idag också, men det kanske var "för sent" om jag har haft en sån där "LH-surge"? Omöjligt att spekulera i egentligen, jag fattar det. Det visar sig hur det gick. Blir nog ett "för säkerhets skull-ligg" imorgon eller tisdag också 😅 

Men blir lite irriterad på mig själv, jag vill verkligen inte att det ska vara ett stressmoment varje ägglossning att alla ligg ska vara placerade exakt "rätt". Det krävs väl egentligen bara en gång. Vill ju att den här tiden ska kännas kul och typ spännande. Hur brukar ni resonera?

• Siripiri
    Errorika skrev 2024-11-24 15:55:52 följande:

Beräknad ägglossning idag, jag tror vi har fått till det ganska bra, trots att vi båda varit trötta och förkylda.

Men en sak grämer mig: Fick jättestarka streck på LH-testet i fredags, plus hade "fertila känningar" både torsdag och fredag. Men min man var alldeles för trött och sjuk för att ligga. Och senaste gången vi hade fått till det då var på onsdagen... Sen fick vi till det igår och idag också, men det kanske var "för sent" om jag har haft en sån där "LH-surge"? Omöjligt att spekulera i egentligen, jag fattar det. Det visar sig hur det gick. Blir nog ett "för säkerhets skull-ligg" imorgon eller tisdag också 😅 

Men blir lite irriterad på mig själv, jag vill verkligen inte att det ska vara ett stressmoment varje ägglossning att alla ligg ska vara placerade exakt "rätt". Det krävs väl egentligen bara en gång. Vill ju att den här tiden ska kännas kul och typ spännande. Hur brukar ni resonera?

Spermier kan ju hänga kvar och överleva i fem dagar så dem kommer nog inte missa ditt ägg på väg ner om nu mös i onsdags och igår ☺️ 

Vet att någon i novembertråden hade sex 4 dagar före ÄL har jag för mig, samt bara en gång och blev gravid 😃 
  • Siripiri

Jahopp nu är nog missfallet här 🙃 rosaröda flytningar och tempen var lite lägre imorse. I augusti var jag gravid i 39 dagar och idag är på 38, så det är väl så länge som min kropp vill behålla ett embryo.. 😶 
    Nu tror jag att det blir babymaking-paus♥️  

Lycka till allihopa♥️♥️🌸

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-24 13:14:50 följande:
    Ja, du har helt rätt. Jag trodde att den liksom gick upp och sen ner efter ägglossningen, men det är ju inte förrän den eventuella mensen kommer.

Hur länge tänkte du fortsätta tempa? 
    Jag tänker att jag fortsätter fram till mens, som förhoppningsvis inte kommer 😅
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-24 17:29:24 följande:

Jahopp nu är nog missfallet här 🙃 rosaröda flytningar och tempen var lite lägre imorse. I augusti var jag gravid i 39 dagar och idag är på 38, så det är väl så länge som min kropp vill behålla ett embryo.. 😶 
    Nu tror jag att det blir babymaking-paus♥️  

Lycka till allihopa♥️♥️🌸

Lider med dig❤️❤️❤️ massa kramar
  • Errorika
    Siripiri skrev 2024-11-24 17:08:56 följande:
    Spermier kan ju hänga kvar och överleva i fem dagar så dem kommer nog inte missa ditt ägg på väg ner om nu mös i onsdags och igår ☺️ 

Vet att någon i novembertråden hade sex 4 dagar före ÄL har jag för mig, samt bara en gång och blev gravid 😃 
    Ja, vi får se om det tar sig! Tack för pepp!

Och beklagar verkligen ❤️❤️
  • Anonym (Lantisen)

Hur går det för er alla här inne?

Har försökt att julpynta lite idag men känner att humöret är i botten just nu. Vet egentligen inte varför. 

Äl i onsdags/torsdags och vi prickade in bra kändes det som. Två dagar efter, som ställt efter klockan, kommer mina blödningar. Det tar verkligen bort tron direkt. Så nu har jag småblödigt sen dess. Vi hade en helg utan barn nu och föhoppningar om att kunna njuta lite extra om ni förstår 😉

Allt blir liksom förstört pga det här. Har en tid hos gyn om en och en halv vecka. Jag som hoppas på att plussa innan dess. 

• mothertotwo

Har precis köpt mig en temp, då jag tänkt försöka tempa. Första mens dagen idag, men lär inte ha tempen hemma förrän om någon dag så jag beställde hem en 😅. 

Då jag är ny på detta, undrar jag när I menscykel man ska börja med detta eller om man kan göra det så fort mensen är slut och vilken app är bäst att använda sig av? 🙂

Svar på tråden BIM december