Errorika skrev 2024-11-24 15:55:52 följande:
Beräknad ägglossning idag, jag tror vi har fått till det ganska bra, trots att vi båda varit trötta och förkylda.
Men en sak grämer mig: Fick jättestarka streck på LH-testet i fredags, plus hade "fertila känningar" både torsdag och fredag. Men min man var alldeles för trött och sjuk för att ligga. Och senaste gången vi hade fått till det då var på onsdagen... Sen fick vi till det igår och idag också, men det kanske var "för sent" om jag har haft en sån där "LH-surge"? Omöjligt att spekulera i egentligen, jag fattar det. Det visar sig hur det gick. Blir nog ett "för säkerhets skull-ligg" imorgon eller tisdag också 😅
Men blir lite irriterad på mig själv, jag vill verkligen inte att det ska vara ett stressmoment varje ägglossning att alla ligg ska vara placerade exakt "rätt". Det krävs väl egentligen bara en gång. Vill ju att den här tiden ska kännas kul och typ spännande. Hur brukar ni resonera?
Spermier kan ju hänga kvar och överleva i fem dagar så dem kommer nog inte missa ditt ägg på väg ner om nu mös i onsdags och igår ☺️
Vet att någon i novembertråden hade sex 4 dagar före ÄL har jag för mig, samt bara en gång och blev gravid 😃