mo4s skrev 2024-11-22 13:33:34 följande:
Jag bad chat gpt att skriva en "test"-strategi 😂
DagTest och tidpunktSyfte och fokus
26/11 (CD 10)
- Clearblue Advanced: morgon
- Tento LH-stickor: kväll
Börja mäta östrogen och LH. Du är i den tidiga fasen av fertiliteten, och Advanced kan signalera östrogenstegring. Tento ger basvärde för LH.
27/11 (CD 11)
Fortsätt följa förändringar. Kolla om Advanced börjar visa blinkande smiley (hög fertilitet = östrogen ökar).
28/11 (CD 12)
- Clearblue Digital: kväll
Kontrollera för LH-stegring (digital är enklare att avläsa för LH-ökning). Om blinkande smiley syns på Advanced: hög fertilitet är nära.
29/11 (CD 13)
Testa tre olika sätt att bekräfta LH och östrogen. Blinkande smiley bör fortsätta, och du kan börja se LH-ökning på stickorna.
30/11 (CD 14)
- Tento LH-stickor: eftermiddag och kväll
Testa LH två gånger med stickor, eftersom LH-ökningen kan ske snabbt och vara kort. Advanced bör närma sig fast smiley (maximal fertilitet).
1/12 (CD 15)
- Clearblue Digital: morgon och kväll
Förvänta dig fast smiley på Advanced och positivt LH-test. Planera samlag samma dag och dagen efter för optimal tajming.
2/12 (CD 16)
Bekräfta LH-topp (fast smiley och starka LH-resultat). Avsluta testning om LH-ökningen tydligt bekräftats.
3/12 (CD 17)
Bekräfta ägglossningens efterdyningar. Temperaturen kan börja stiga dagen efter ägglossningen.
4/12 (CD 18)
Slutför testning om LH-nivåer och temperatur tydligt visat att ägglossning har inträffat.
5/12 (CD 19)
- Ingen testning
Pausa testningen och följ endast temperaturen om du vill se lutealfasens mönster.
Men är det inte så att man ska sluta testa efter fast smiley med advance testen? Jag hade blinkande smiley idag också. Ska ta en sticka nu snart tänkte jag. Vi fick iaf till mys igår när mannen kom hem så får vi ha det varannan dag nu kommande dagar tänkte jag 😊