• MG98

BIM december

Följer med hit jag också eftersom jag går igenom ett tidigt missfall just nu, oklart hur kroppen kommer återhämta sig såklart så tänker att jag lägger till mig på BIM listan om jag lyckas konstarera äl då jag tempar. Tempen har i alla fall sjunkit redan så nu känns det lite mer hoppfullt! 

• MG98
    Väntarpå4an skrev 2024-11-16 08:05:23 följande:

Hej

Hur går det för er alla? När har ni ÄL? Jag tror jag ska ha nästa vecka eller veckan därpå. Kommer börja ta äl-tester från tisdag och tempar numera. Första månaden med tempning så ska bli spännande.

Hade mf nu för en vecka sedan. Någon som blivit gravid direkt efter ett mf?
    Hade även ett i juli och det tog tre månader innan vi lyckades bli gravida efter det. Hoppas på snabbare denna gången🙏

Hade också MF sist och om man räknar det som mens så är jag på cd 8 men fick idag blinkade gubbe på cb advanced äl test. Tempen låg och stabil, undrar när äl blir! Sist hade jag blinkade gubbe 3 dagar och sedan fast på cd 13 😊  
  • MG98

Ni som tempar har tempen plötsligt varit lite högre genom hela follikelfasen än tidigare? Förra cykeln hade jag en cover live på 36.12 och mätte i snitt 36.05 under follikelfasen, ganska ojämnt dock. Nu har jag ingen cover line ännu pga att jag inte haft ägglossning än men mäter i snitt 36,13 vilket gör att jag snittar över min förra coverline. Nu som använder FF, får ni olika coverline varje månad? Enligt NC tror jag den är samma? 

Enda skillnaden jag gjort är att jag mäter (med apple watch) på den andra handleden, tror det kanske gjort tempen jämnare men undrar varför jag är lite ? varmare ? nu 😅 Sen hade jag ju missfall också förra månaden som jag antar kan stöka till det men eftersom tempen varit så jämn kändes det som hormonnivåerna också borde vara relativt jämna också. 

för övrigt är jag inne på 6e dagen med blinkade smiley . . . 😴 

• MG98
    Siripiri skrev 2024-11-21 10:55:15 följande:

Min temp har gått bananas senaste dagarna, inkl vilopuls och annat. Har även ångesttryck över bröstet idag så undrar vafan som händer i kroppen 😳 Känner mig inte förkyld utan känns lite som när jag blev gravid  augusti, men har ju inte haft ägglossning än, är ju bara CD9. 

Min coverline i aug och september har typ vart ~36,15 och 36,25 i oktober 😊 

Okej men då troligen inget konstigt att coverline förändras lite från cykel till cykel. Får helt enkelt invänta och se, men nu tycker jag äl kan komma! 
  • MG98

Nu ni! Så blev det lite starkare trots allt! Inte riktigt starkare än testlinjen men absolut dom starkaste testen hittills i alla fall! Tyvärr var jag inte hemma under dagen och tog därför testet idag vid 12-tiden i ett annat ljus så såklart vart just det testet inte lika rättvist bedömt. Men känns i alla fall hoppfullt! Använde dessvärre sista stickan cb advanced imorse som fortfarande blinkade (7e dagen) men tror om jag kunnat ta det senare under dagen bör det blivit fast smiley. 

Nu är jag spänd på att följa tempen! Håller mina tummar för att kroppen gör som jag vill! Ska även fortsätta kolla med rfsu och se om testen bleknar igen. Men om detta går vägen borde BIM bli runt 6/12 🎁

Svar på tråden BIM december