• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Lantisen)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 21:55:16 följande:
    Q10 är bra för äggkvalitén 😊 
    Forskning visar att koenzym Q10 i vissa fall kan öka fertiliteten hos både kvinnor och män genom att ge energi och skydd till ägg och spermier. Q10 verkar också påverka hormonbalansen och förbättra chanserna till graviditet i samband med IVF. I den här artikeln tittar vi närmare på Q10 och kvinnlig infertilitet.

www.tidningenfrisk.se/fertilitet-q10/ 
    Tack! Hade inte hört om det innan. 
  • Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-17 10:28:57 följande:

Hej,
    Hoppar in här från november-tråden eftersom mensen dök upp idag. Det var ganska väntat. Jag fick ett tidigt mf i vecka 7 i oktober och missade nog förra äl eller så var kroppen inte redo helt enkelt. Har börjat ta lite kosttillskott, ätit Mamma Optimal sen september, men nu även rosenrot och Q10.

Har en son på 16 månader sen tidigare.

Förväntad ÄL 3/12 och BIM 18/12 så hoppas på en tidig julklapp. 

Har precis börjat tempa för att få bättre koll men har också tänkt använda Clearblue advanced. Dock funderar jag på att köpa vanliga stickor också som bara mäter lh. 

Någon som har tips på bra ägglossningstester?

Har en del appar, dels flo och premom.

Jag tycker apoteas egna ÄL-stickor har vart bra 😃 
    fått test starkare än kontroll på dagen för ÄL. 

• mo4s
    Siripiri skrev 2024-11-18 14:24:15 följande:

Jag tycker apoteas egna ÄL-stickor har vart bra 😃 
    fått test starkare än kontroll på dagen för ÄL. 

Tack för tips! 
    Jag beställde idag och det blev Tento Be Sure som "komplement" till de digitala jag har. Blir spännande att se om de ger samma resultat! 
  • jelins

Hoppar också in här från novembertråden då jag fick min mens i lördags precis som appen sa. 😔 

Beräknad äl den 30/11 och BIM den 14/12. Jag kommer att köra med clearblue advanced ägglossningstest då jag tycker att de funkat bra. ☺️

Hoppas nu på att december är månaden som vi alla här i tråden får ett plus! 

• Belinda94

Hej!

Hoppar in här! Vi försöker få ett syskon till vår snart 3-åring. Har bim 8/12 och ägglossningen borde komma på lördag eller söndag ✊🏻❤️

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-18 06:21:53 följande:
    Ja, exakt. Har skaffat premom appen där man kan lägga in och analysera äl-tester men tycker det känns så omständigt och lite osäkert. Men ändå nyfiken på om/hur det fungerar 😄 Men blir nog digitalt med tydlig indikation. 

Jag beställde termometer som kom i lördags och började tempa först igår, men jag förstår inte riktigt om de kommer hjälpa denna cykel eller om tempen är för att bekräfta ägglossning i efterhand? Jag kör på oavsett 😁

När tror du att din ägglossning är? 
    Jag testar första dagen imorgon med cb advance så får vi se om de funkar. Har tagit två vanliga stickor och de börjar gå uppåt. 
    Känns som vi är väldigt på samma spår😅 börja tempa nu för nån vecka sedan och vad jag förstår så visar tempen mer att ett äggsläppt så jag tänker att tempen bekräftar testerna. La in de testerna jag tagit i premom (också första gången), lite roligt att följa men om det stämmer vetti sjutton😅

Jag tror att jag kommer ha äl i slutet av denna veckan eller nästa vecka. Lite osäker nu efter mf hur kroppen tänker. 
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-18 09:17:23 följande:

Använder du samma testhållare förresten? Jag har tre i omlopp, en som jag använde i augusti/september när vi blev gravida och den använde jag efter mf och funderar på om det kan ställa till mätningen? Den visade då maximal fertilitet (antagligen felaktigt) Sen har jag använt ett annat dagarna efter de testresultatet som bara har visat tom cirkel eller blinkande smiley (nu innan mensen kom) och så har jag ett helt nytt ... 

Jag har samma men har bara använt tre tester med den. Jag har för mig att jag läst att de endast räcker till tio, sen är de liksom slut?!🙃 men jag kan ha fel
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-18 12:53:00 följande:
    Tack! Hade inte hört om det innan. 
    Inte jag heller så mycket. Starta med det denna månaden så får se om det ger nåt resultat 🙏
  • ILi22

18:onde försöket... haft ett sent missfall/fosterdöd i våras 💔
    Kroppen har inte varit sig lik men nu hoppas vi på ett julmirakel då BIM är självaste julafton 🥺❤️🙏

1/12 Rdlsgdl9922

2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-18 21:29:06 följande:
    Jag har samma men har bara använt tre tester med den. Jag har för mig att jag läst att de endast räcker till tio, sen är de liksom slut?!🙃 men jag kan ha fel
    Jag tror att man kan använda samma flera cyklar, tills batteriet tar slut 😄 Men eftersom de inte säljer refill på de lila så känns det mest naturligt att ta det nya. Börjar man testa när det står så ska ju "basnivån" hinna fastställas, hoppas jag 😁 
Svar på tråden BIM december