• Siripiri

BIM december

Inte fått mens än men min temp talar sitt tydliga språk att den kommer idag eller imorgon. Hoppas på imorgon för då har jag fått lite förlängd lutealfas 🙏🏼
    Bröt två fingrar på jobbet igår så det fick bli en liten kur penicillin pga vi försökte punktera en av dem blodfyllda naglarna🙃 Känns aldrig bra att äta penicillin, men hellre nu än nära inpå ÄL.

Detta blir totalt vårt 6e försök tror jag, tyvärr redan börjat tappa hoppet efter två tidiga missfall och rädd att man aldrig kommer kunna bli gravid på riktigt pga endometriosen. Men kanske att 2-3v veckors sjukskrivning med promenader och ingen jobbstress kommer göra mig gott iallafall 🙏🏼

1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - Vallmo93

10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 -  Anonym (Janey)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

• Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-17 10:28:57 följande:

Hej,
    Hoppar in här från november-tråden eftersom mensen dök upp idag. Det var ganska väntat. Jag fick ett tidigt mf i vecka 7 i oktober och missade nog förra äl eller så var kroppen inte redo helt enkelt. Har börjat ta lite kosttillskott, ätit Mamma Optimal sen september, men nu även rosenrot och Q10.

Har en son på 16 månader sen tidigare.

Förväntad ÄL 3/12 och BIM 18/12 så hoppas på en tidig julklapp. 

Har precis börjat tempa för att få bättre koll men har också tänkt använda Clearblue advanced. Dock funderar jag på att köpa vanliga stickor också som bara mäter lh. 

Någon som har tips på bra ägglossningstester?

Har en del appar, dels flo och premom.

Jag tycker apoteas egna ÄL-stickor har vart bra 😃 
    fått test starkare än kontroll på dagen för ÄL. 

• Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-19 07:31:19 följande:
    Så är det säkert 🥲 Sjukt vad det kostar pengar men både graviditetstester och ägglossningstester... och kosttillskott 😂

Testade du imorse? Hur gick det? Vilken cykeldag är du på nu? 
    håller med 🥲 har skojat om att delar av en framtida unges barnbidrag kommer gå till mig efter alla utgifter på tillskott och stickor 😂♥️ 
  • Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 10:15:21 följande:

Ni som tempar har tempen plötsligt varit lite högre genom hela follikelfasen än tidigare? Förra cykeln hade jag en cover live på 36.12 och mätte i snitt 36.05 under follikelfasen, ganska ojämnt dock. Nu har jag ingen cover line ännu pga att jag inte haft ägglossning än men mäter i snitt 36,13 vilket gör att jag snittar över min förra coverline. Nu som använder FF, får ni olika coverline varje månad? Enligt NC tror jag den är samma? 

Enda skillnaden jag gjort är att jag mäter (med apple watch) på den andra handleden, tror det kanske gjort tempen jämnare men undrar varför jag är lite ? varmare ? nu 😅 Sen hade jag ju missfall också förra månaden som jag antar kan stöka till det men eftersom tempen varit så jämn kändes det som hormonnivåerna också borde vara relativt jämna också. 

för övrigt är jag inne på 6e dagen med blinkade smiley . . . 😴 

Min temp har gått bananas senaste dagarna, inkl vilopuls och annat. Har även ångesttryck över bröstet idag så undrar vafan som händer i kroppen 😳 Känner mig inte förkyld utan känns lite som när jag blev gravid  augusti, men har ju inte haft ägglossning än, är ju bara CD9. 

Min coverline i aug och september har typ vart ~36,15 och 36,25 i oktober 😊 

• Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 12:44:45 följande:
    Okej men då troligen inget konstigt att coverline förändras lite från cykel till cykel. Får helt enkelt invänta och se, men nu tycker jag äl kan komma! 

Nä det har säkert med mängden hormoner i kroppen å så☺️ Du ser ju ut att ha en väldigt mycket stabilare kurva nu ju! 

Svar på tråden BIM december