• jelins

BIM december

Hoppar också in här från novembertråden då jag fick min mens i lördags precis som appen sa. 😔 

Beräknad äl den 30/11 och BIM den 14/12. Jag kommer att köra med clearblue advanced ägglossningstest då jag tycker att de funkat bra. ☺️

Hoppas nu på att december är månaden som vi alla här i tråden får ett plus! 

• jelins
    mo4s skrev 2024-11-21 07:41:43 följande:

Testar du på morgonen med Clearblue Advanced? Jag har fattat det som att man ska testa på morgonen sålänge man har en tom cirkel och när man får hög fertilitet så kan man testa flera gånger om dagen, om man vill.

Men jag trodde att man skulle ta LH-tester senare på dagen?  😅

Jag har alltid bara tagit på morgonen och ändå fått utslag för maximal fertilitet. 

Jag testar alltid på morgonen med dem trots att jag även fått hög fertilitet! Och precis som du så har jag också fått utslag för maximal fertilitet 😂 

Har också hört samma gällande det! 😅
  • jelins

Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-11-21 12:36:47 följande:

Jahopp, cellprovet är numer att man tydligen topsar sig själv på dass och stoppar pinnen i ett provrör som skickas iväg. De var ju enkelt. 

Tydligen skulle jag HPV vaccineras också. Det framgick inte riktigt i kallelsen. 

Nu ÄR jag ju inte gravid i skrivande stund oavsett om det tar sig denna ÄL eller inte. Men enligt Google så rekommenderas inte HPV vaccin till gravida då det inte finns forskning och läser nu också att det rekommenderas inte heller att blir gravid närmsta månaden. Jag frågade ändå BM eftersom jag sa att jag önskar bli gravid hon sa då att det inte är någon fara?. 🤷🏻?♀️

Jag skulle också ta cellprover nyligen och blev också nojig om det skulle påverka något så jag sköt upp min tid! Men då kanske det är lugnt att göra det ändå ☺️

Konstigt att det står så när man googlar och hon säger att att det inte är någon fara. 🙄 men då är det säkert inte det! 

Svar på tråden BIM december