• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (LängtarEfterTredje)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-16 08:05:23 följande:

Hej

Hur går det för er alla? När har ni ÄL? Jag tror jag ska ha nästa vecka eller veckan därpå. Kommer börja ta äl-tester från tisdag och tempar numera. Första månaden med tempning så ska bli spännande.

Hade mf nu för en vecka sedan. Någon som blivit gravid direkt efter ett mf?
    Hade även ett i juli och det tog tre månader innan vi lyckades bli gravida efter det. Hoppas på snabbare denna gången🙏

Hej! 

Jag borde ha ÄL mellan mån-ons, tror tisdag 😊
    Tempar eller testar inte. Jag känner stor skillnad i min lust kring ÄL, och brukar ha ont i magen dagen för ÄL. 

Denna cykel ska vi försöka mysa varannan dag, och hoppas på de bästa. 

Jag hade ett tidigt MF innan min tvåa, blev gravid direkt efter och fick alltså ingen mer mens efter MF blödningen. 

MA i mars i år, därefter inget mer plus, men började inte aktivt försöka förän september cykeln. 😊

• Anonym (Lantisen)

Tror jag har äl kanske på fredag. ska börja testa nu i veckan. Har nog rätt bra koll ändå men man vill ändå va säker. Tempar inte, det orkar jag inte. 😅 Har också tänkt att vi ska ligga typ varannan dag den här veckan och sen kanske lite mer närmare helgen. 

• Elvaa11

Hej

Hur går det för er alla? När har ni ÄL? Jag tror jag ska ha nästa vecka eller veckan därpå. Kommer börja ta äl-tester från tisdag och tempar numera. Första månaden med tempning så ska bli spännande.

Hade även ett i juli och det tog tre månader innan vi lyckades bli gravida efter det. Hoppas på snabbare denna gången🙏

Jag kommer ha min ÄL mellan tis-Tors nästa vecka tror jag, vi kommer mysa varannan dag o så hoppas vi det tar sig. Har slutat tempa och testa, förra månaden tog jag ett ägglossningstest för den dagen kändes de som de va ÄL på g och mycket riktigt va det positivt. Ska försöka att inte testa alls denna cykeln, försöka släppa på det lite. Känner av min ägglossning och alltid efteråt får jag ont i bröstvårtorna så det är mitt sett att veta om det skett eller inte 😊

Har en kompis som blev gravid första ägglossningen efter sitt missfall, så hoppas det sker dig oxå😊

• Anonym (Oliven)

Så konstigt, har vanligtvis en cykel på ca 35 dagar så ÄL Är inte beräknad förs va cykeldag 19. Började dock testa igår för att vara säker. 

Igår testade jag på morgonen ca kl 9 och det var negativt (CB advanced). Idag testade jag kl 10 på morgonen och det var positivt, dvs fast smiley (CB advanced). 

Har sparsamt med flytningar (inte som vanligt när jag har ÄL), inte ont i brösten men däremot väldigt låg och nedstämd (vilket jag vanligtvis är kring ÄL). 

vad tror ni? Kan det hoppa direkt från negativt till fast smiley på så kort tid? 

Kom lite som en chock då det är en vecka för tidigt, men har börjat äta rosenrot denna cykel så det kanske också påverkar? 

• MG98

Hej

Hade också MF sist och om man räknar det som mens så är jag på cd 8 men fick idag blinkade gubbe på cb advanced äl test. Tempen låg och stabil, undrar när äl blir! Sist hade jag blinkade gubbe 3 dagar och sedan fast på cd 13 😊  
  • Anonym1050

Hej

Hej hej 

enligt flo ska jag ha ägglossning den 26:e men vågar ej tro på det då det blev helt fel förra månaden 🙃. jag kommer utgå från ÄL sekret å köra var 3:e dag och hoppas på det bästa 🤞🏻

så tråkigt att höra att du behövet gå igenom mf två gånger i år, jag håller tummarna för dig att du får avsluta året med en graviditet som går hela vägen 🌸
  • Väntarpå4an
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-11-16 10:08:34 följande:

Hej! 

Jag borde ha ÄL mellan mån-ons, tror tisdag 😊
    Tempar eller testar inte. Jag känner stor skillnad i min lust kring ÄL, och brukar ha ont i magen dagen för ÄL. 

Denna cykel ska vi försöka mysa varannan dag, och hoppas på de bästa. 

Jag hade ett tidigt MF innan min tvåa, blev gravid direkt efter och fick alltså ingen mer mens efter MF blödningen. 

MA i mars i år, därefter inget mer plus, men började inte aktivt försöka förän september cykeln. 😊

Jag brukar också känna äl ganska tydligt vilket är lite skönt att få en förvarning :) 

Åh hoppas det blir så för mig med🙏 vill så gärna att det ska bli nåt innan 2025 startar

Va tråkigt att höra med MA :( hoppas denna cykeln är den rätta för er ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-16 11:07:46 följande:

Tror jag har äl kanske på fredag. ska börja testa nu i veckan. Har nog rätt bra koll ändå men man vill ändå va säker. Tempar inte, det orkar jag inte. 😅 Har också tänkt att vi ska ligga typ varannan dag den här veckan och sen kanske lite mer närmare helgen. 

Jag hoppas min äl dröjer en vecka till för sambon är iväg mån-tor, skit kass planering 😅
    Varannan dag är vår plan efter att han kommit hem också
  • Väntarpå4an

Skönt om man kan släppa på stressen lite, det gör nog bara gott ❤️🙏
    Jag hoppas verkligen det, det låter som att det faktiskt händer inte allt för sällan. Så jag håller tummarna

Elvaa11 skrev 2024-11-16 12:01:39 följande:

Jag kommer ha min ÄL mellan tis-Tors nästa vecka tror jag, vi kommer mysa varannan dag o så hoppas vi det tar sig. Har slutat tempa och testa, förra månaden tog jag ett ägglossningstest för den dagen kändes de som de va ÄL på g och mycket riktigt va det positivt. Ska försöka att inte testa alls denna cykeln, försöka släppa på det lite. Känner av min ägglossning och alltid efteråt får jag ont i bröstvårtorna så det är mitt sett att veta om det skett eller inte 😊

Har en kompis som blev gravid första ägglossningen efter sitt missfall, så hoppas det sker dig 

• Väntarpå4an
    Anonym1050 skrev 2024-11-16 14:39:17 följande:
    Hej hej 

enligt flo ska jag ha ägglossning den 26:e men vågar ej tro på det då det blev helt fel förra månaden 🙃. jag kommer utgå från ÄL sekret å köra var 3:e dag och hoppas på det bästa 🤞🏻

så tråkigt att höra att du behövet gå igenom mf två gånger i år, jag håller tummarna för dig att du får avsluta året med en graviditet som går hela vägen 🌸
    Tack❤️ håller tummarna för dig med
Svar på tråden BIM december