• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Zozoi
    TrueResolution skrev 2024-12-25 14:36:14 följande:

Känner så igen mig i det du skriver, skulle kunna varit jag som skrev. Hade så goda chanser denna månaden och BIM 23:e, mensen kom inte så ett litet litet hopp tändes.. men så på julaftonsmorgon kom mensen med buller & båg. Fyfan vilken sänkning man får. 

Inte bara misslyckat försök denna månaden utan hela 2024 gick utan plus. Fan alltså. önskar så mer än allt ett syskon till vår dotter och hoppas att januari/februari ger bättre resultat på bebisfronten 😔 

ingen i vår familj vet heller om försöken utan där finns snarare massa bebisar och gravidmage. Var minst sagt en tuff julafton. 

Känner också igen mig i eran story. Det är verkligen tufft. 

Vi har också en dotter sedan innan och vill så gärna uppfylla både hennes önskan och vår egen om ett litet syskon. Jag längtar så innerligt. Vi har försökt ett helt år också utan resultat. Ibland känns det helt hopplöst och ibland känner jag mig ändå hoppfull. Det är verkligen en emotionell karusell detta.

Hoppas att både mitt och ditt plus kommer, väldigt snart 🙏
  • NassaNisse
    Zozoi skrev 2024-12-26 10:45:05 följande:

Tog ett test imorse, som var helt blankt. Dock så visar appen att jag inte har BIM förrän 30/12 och jag har inga testa tidigt tester hemma. Så kanske för tidigt. Men ändå blir man ledsen när det enda man vill är att få sitt efterlängtade plus 😢

Ni som har BIM i närheten av mig, har ni börjat testa än eller avvaktar ni? 

Jag brukar ha en kort lutealfas på 11 dagar vilket är för mig på lördag men enligt app har jag och bim 30/12 
    ska testa i morgon om det visar neg så tänker jag invänta mensen ???? ingen förväntning ska jag försöka ha? 
  • Anonym (LängtarEfterTredje)

Hej! 

Varit lite off här. Av själ jag inte vill dela blev jag sjukskriven från jobbet, då tyckte jobbet som jag var provanställd på att det var en ypperlig idé att sparka mig. 

Så helt plötsligt är jag arbetslös, har jobbat heltid sedan jag var 18 så detta är helt nytt för mig. 

Fick mens förra BIM. Av stress och andra faktorer blev det av att vi enbart haft sex vid ett tillfälle under denna cykel och enligt appen ett par dagar efter ÄL. Just nu känner jag väl inte att jag aktivt på grund av omständigheterna vill planera för ett barn dock. Händer det ändå blir vi självklart väldigt glada, bara inte som jag planerat med allt runt om. 

Har enligt app BIM idag. Mensen har inte kommit ännu. Har inte heller testat. Inga symptom. 

Men gud!!! Oj, wow?. Ok! 

Är i chock?.. måste köpa ett digitalt. 

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 14:04:13 följande:

Men gud!!! Oj, wow?. Ok! 

Åååå men grattis!!! Och jobb löser sig alltid 💕
  • brunbrallan
    Zozoi skrev 2024-12-26 10:45:05 följande:

Tog ett test imorse, som var helt blankt. Dock så visar appen att jag inte har BIM förrän 30/12 och jag har inga testa tidigt tester hemma. Så kanske för tidigt. Men ändå blir man ledsen när det enda man vill är att få sitt efterlängtade plus 😢

Ni som har BIM i närheten av mig, har ni börjat testa än eller avvaktar ni? 

Jag har bim 30/12 och fick inget sträck på bl early idag tyvärr
  • Björkskogen
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 14:04:13 följande:

Men gud!!! Oj, wow?. Ok! 

Men positivt ju!! 😍 grattis även om det kanske blev lite olägligt med uppsägningen. (Jävla skitig stil att säga upp när en är sjukskriven, sånna arbetsgivare vill man inte jobba åt ändå) 
    Jobb brukar lösa sig. Kom bara ihåg att skriva in dig som arbetssökande och skydda sgi till varje pris. Det är viktigt ????

Tack för era grattis. ❤️
    Ja jobbet löser sig, det är ok. Både jag och min man känner oss lugna. Jag hoppas bara plusset stannar, hade MA för snart ett år sedan tyvärr. 

Min sgi är skyddad, jag är fortfarande sjukskriven och kommer asap skriva in mig hos AF om jag inte landat ett jobb innan min sjukskrivning är slut. 🥰

Tydligare blir det inte! Detta trodde jag verkligen inte. ❤️

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 19:19:46 följande:

Grattis grattis igen 💕💕💕
  • Zozoi
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 19:19:46 följande:

Stort grattis! ❤️

Tack så jättemtycket!! ❤️❤️

• Brmbiii

Jag går med i denna tråden, vi hoppas på ett plus denna månaden🙈
    är 1 dag sen på mensen men vågar inte ta ett test än, tror jag tar ett efter nyår ???? då vi nyligen fick ett tidigt missfall och det var så jobbigt❤️

Hade knappt några symptom då och inte nu heller.
    har mått lite illa under dagarna (de senaste 2-3 dagarna) men har också varit sjuk så kanske därför? 
    också haft lite ont i magen men inget molande som mensvärk så vet inte om de är ett symptom eller om jag bara har varit lite dålig i magen 😂 för det är jag också 😂
    har inget ont i brösten eller något sånt