• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Lantisen)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 11:55:39 följande:
    vulverine.se/blogg/ostrogen/

Här har du en flik om östrogen,  kanske något som stämmer in på dig. Annars läs på om progestoron på hennes sida, låter ju som att mellannlödningarna kan vara det som bråkar. Skulle tro att det är östrogen eller progestoron som orsakar detta, att något av dessa har ett "övertag" och skapar obalans. 

Det har läkare också trott. Alla prov är dock bra. Ingen brist på dessa ämnen. Har fått olika läkemedel som ska motverka men inget hjälper. 

sla kolla upp länken ändå! Tack! 

• Anonym (Lantisen)
    TrueResolution skrev 2024-12-25 14:36:14 följande:

Känner så igen mig i det du skriver, skulle kunna varit jag som skrev. Hade så goda chanser denna månaden och BIM 23:e, mensen kom inte så ett litet litet hopp tändes.. men så på julaftonsmorgon kom mensen med buller & båg. Fyfan vilken sänkning man får. 

Inte bara misslyckat försök denna månaden utan hela 2024 gick utan plus. Fan alltså. önskar så mer än allt ett syskon till vår dotter och hoppas att januari/februari ger bättre resultat på bebisfronten 😔 

ingen i vår familj vet heller om försöken utan där finns snarare massa bebisar och gravidmage. Var minst sagt en tuff julafton. 

Skönt med nån som känner igen sig. Man känner sig så hemsk också, Vi har ju barn. Att vi inte är nöjda med dom. Vi är dom i släkten som har stora barn. som leker med dom små på julen. Man bara ser hur det hade vart med en liten, att vi faktiskt hade fått vara dom med en bebis. 

Hela året gick här också. Hade liksom räknat med att ?ja men i sommar, då har vi våran bebis?. Men nej. Kanske inte ens nästa jul.. 
    Vi får hålla tummarna för nästa år. 

Själv är jag också rädd för tiden. Vi är inga ungdomar. Sambon är 42 och jag är 37. Visst, det finns äldre, men ändå. Ibland vill jag bara ge upp?

• Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-25 16:33:56 följande:

Stort grattis till alla ni som plussat i tråden och en stor kram till er som inte lyckats denna månaden ❤️

Testade du något idag? Jag tog ett test imorse som va helt blankt, sånt som mäter 25🥺
    känner mig så besviken och har sååå ont i min bröst. Hur känner du dig?
  • kassandraemilia

Hej på er alla fina! Vi fick en MA i vecka 12,  i september och försöker igen. Känns läskigt men ett syskon är så efterlängtat just nu. 
    Vad tror vi om denna grafen? Känner mig inte alls gravid så räknar med mens imorgon men min temp brukar inte vara såhär hög. Den brukar också dippa ner typ två dagar innan mens. FF och NC säger mens imorgon. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt.

• Anonym (Åvt)
    kassandraemilia skrev 2024-12-26 07:40:44 följande:

Hej på er alla fina! Vi fick en MA i vecka 12,  i september och försöker igen. Känns läskigt men ett syskon är så efterlängtat just nu. 
    Vad tror vi om denna grafen? Känner mig inte alls gravid så räknar med mens imorgon men min temp brukar inte vara såhär hög. Den brukar också dippa ner typ två dagar innan mens. FF och NC säger mens imorgon. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt.

det ser ju lovande ut, testet i tisdags kan ju ha varit för tidigt 🍀
  • Aducia
    kassandraemilia skrev 2024-12-26 07:40:44 följande:

Testet i tisdags var nog för tidigt. Grafen ser bra ut så ha lite is i magen och testa om 3-4 dagar igen om ingen mens har kommit 💞
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Monki19

Tog två nya test imorse, inga tecken till positivt idag :( Det var två easy@home som man kan ta tidigt. Hade ägglossning 14/12 och BIM ÄR 28/12.

Fick ju positivt med Clearblue digitala igår (tidigt) + stickor :(
    Är livrädd att det är en kemisk graviditet. Usch vad dum man känner sig nu

• Zozoi

Tog ett test imorse, som var helt blankt. Dock så visar appen att jag inte har BIM förrän 30/12 och jag har inga testa tidigt tester hemma. Så kanske för tidigt. Men ändå blir man ledsen när det enda man vill är att få sitt efterlängtade plus 😢

Ni som har BIM i närheten av mig, har ni börjat testa än eller avvaktar ni? 

• kassandraemilia

Zozoi:

Jag har BIM imorgon den 27 december. Testade negativt den 24 december. Hoppas att det var för tidigt bara. Kommer inte mensen så tänkte jag testa på lördag eller söndag tror jag. Håller alla mina tummar att du får ett positivt test💕

• Zozoi
    kassandraemilia skrev 2024-12-26 10:48:57 följande:

Zozoi:

Jag har BIM imorgon den 27 december. Testade negativt den 24 december. Hoppas att det var för tidigt bara. Kommer inte mensen så tänkte jag testa på lördag eller söndag tror jag. Håller alla mina tummar att du får ett positivt test💕

Hoppas verkligen att det bara var för tidigt, för oss båda! Håller alla tummar för dig också, lycka till 💕