• Anonym (E)

BIM december

Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-18 17:06:29 följande:

Kom hem och tog ett tidigt test. Blankt, så nu känns det typ kört för mig. Då blir det 4 månaden, vilket inte är länge för vissa, men känns som en evighet när man längtar :/ ÄL+9 idag 

Förstår besvikelsen, hoppas mensen inte kommer och du får ett positivt iaf. När har du BIM?

vi är själva inne på vårt 15e försök och har inte fått något positivt alls under denna tiden, det tar hårt på en och man bryter ihop då och då.

• Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-18 18:38:13 följande:
    Vi har också försökt länge nu för att få syskon, över ett år. Har inte heller fått något positivt graviditetstest under all den tiden. Känner fullständig hopplöshet från och till och ibland känner jag mig jätte hoppfull. Hade ägglossning i söndags, så nu är det en ?lång? väntan innan jag kan börja testa 🥺❤️
    Ja de är sjuk påfrestande att månad efter månad inte få något plus😢 man vet iaf att man inte är ensam i denna sitsen fast att man så många gånger kan kännas sig just väldigt ensam om de. Jag hade oxå min i helgen tror jag, varken tempar eller testar, har gjort de tidigare men har slutat. När har du BIM? Jag har mellan 28-30/12, hoppas tiden går hyfsat snabbt nu när de är jul och mycket som händer 💝
  • Anonym (E)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-18 18:52:34 följande:
    Har BIM 23e så ändå fem dagar kvar. Får vänta in och se! Ja det är många försök. Har ni sökt hjälp?
    Ja hoppas du får ditt plus 💝 ja vi har sökt hjälp, men tar lång tid då dem inte har tider 
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 08:03:02 följande:

Det är verkligen påfrestande för psyket. Precis som du säger så känns det ändå någonstans skönt att man inte är ensam.

Jag har aldrig tempat men senaste två månaderna har jag kört med ägglossningstester då min mens ibland är lite oregelbunden. Fick det tipset från gynläkare då vi sökte hjälp men det visade inga fel varken hos mig eller sambon, då vi har ett barn sedan innan ansåg fertilitetsläkaren att vi har goda chanser att bli gravida naturligt igen.

Vad spännande, då har vi BIM samtidigt du och jag. Jag har också BIM någon gång mellan 28-30/12 ????

Ja det är ju så, därför jag har hittat hit. Här vet man att man inte är ensam 💝 
    Aha, vad skönt att ni kollat upp er och att det såg bra ut. Även fast man inte får någon direkt hjälp då utan ska fortsätta likadant men gjort ett tag så kanske det lugnare en själv lite grann. Är ju så rädd att man ska hitta något fel hos mig eller min sambo när vi får tider, vi har inga barn sen tidigare så man vet ju inte😢

åh vad spännande att vi har det samtidigt, är du en sån person som testar tidigt eller väntar du? Isf när ska du börja testa?😁
  • Anonym (E)
    Laaaaajnea skrev 2024-12-19 06:45:50 följande:

Efter mitt svaga streck på en sticka igår kväll så kunde jag inte hålla mig utan gjorde ett digitalt nu på morgonen. Jag är gravid 😭😍
    Stort grattis! Vilken fin julklapp 💝
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 09:41:53 följande:

Ja det känns ändå som en liten tröst att han sa att vi har goda chanser att bli gravida igen på naturlig väg. Men jag blir ändå frustrerad och rädd att jag inte ska få se ett plus igen. Tänk vad fint om vi plussar denna månaden.

Jag hoppas innerligt att ni snart får ett plus och slipper söka hjälp. Hur gamla är ni, du och din sambo?

Jag vet inte riktigt när jag ska börja testa, vill inte börja testa FÖR tidigt heller. Men känslan säger att jag vill börja testa på juldagen kanske. När ska du börja testa? 😊

Ja såklart, jag tror absolut att ni kommer få se ett plus igen. Ni har lyckats innan och tror absolut det kommer gå för er igen, hoppas du får en fin julklapp denna månaden💝
    ja det hade varit så skönt om man sluppit söka hjälp men jag är ändå inställd varje månad på att mensen kommer för vill inte bli för besviken även fast jag såklart blir det. Men när BIM närmar sig så får jag alltid ett nytt hopp om att kaaanske går denna månaden😂

vi är 25 båda två, så har ju åldern på vår sida så att säga men de verkar inte hjälpa 😂

nej jag känner samma sak, vill inte börja testa för tidigt men har oxå funderat på juldagen. Dock har jag inga testa tidigt hemma så vet inte om jag bara slösar test då och det känns så dumt. Min app säger 30/12 men jag tror 28/12 så vet inte riktigt vilken dag som är rimlig att testa tidigare o ha en ärlig chans att se ett plus
  • Anonym (E)
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Stort grattis ❤️❤️
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 15:16:07 följande:

Jag tror och hoppas ju verkligen det. Det vore fantastiskt att få ett syskon 🥺

Ja, man slängs ju mellan hopp och förtvivlan varje månad mellan ägglossning och mens. Man har ju alltid ett hopp om att få se plusset på stickan och besvikelsen är lika stor varje gång det är blankt. 

Jag har inte heller några tidiga tester hemma utan vanliga, jag har dock 10 stycken stickor så jag kan slösa lite 🙈 Det blir spännande sen när vi får börja testa. Min app säger också BIM 30/12 men när jag räknar utifrån positivt ägglossningstest i söndags den 15/12 så borde det vara runt den 28/12. 

Ja verkligen, hoppas du får ditt plus nu och det efterlängtade syskonet💝 
    Ja jag är så rädd för att testa samtidigt som man är så nyfiken, vill inte bli besviken speciellt inte nu i juletider. Har bara test som mäter 25 hemma, typ 4 stycken o vet inte om dem kommer visa dagar innan, har aldrig fått ett plus eller varit gravid och vågar absolut inte testa med digitalt. För att få ?inte gravid? gör så ont att läsa 
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-19 21:38:14 följande:

Jag vet inte om det ens är möjligt så kort efter ägglossning men är det någon som plussat som faktiskt känt sig ?tung? i livmodern tidigt efter ägglossning som sen plussat? Jag skulle inte säga att det är som mensvärk utan mer dovt/svagt molande och tung känsla i livmodern. 

Jag har inte plussat men jag känner samma som dig. Hela veckan sen drygt tisdags så har jag känt mig typ tung i livmodern, inte haft samma känningar som jag har under ägglossning utan en annorlunda känsla. Det känns som typ att ägget verkligen släppt och nu efter känns det som du säger ett dovt eller svagt motvärk som gör att livmodern känns tung 😅 
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-21 22:11:59 följande:

Ni andra som också har BIM runt 28/12-30/12, när tänker ni börja testa? 🥰

Tänker jag ska försöka hålla mig tills den 28/12 men har tänkt att jag tidigast ska testa 25/12. Man vill ju bara veta om man får en speciell julklapp eller inte 💝
    har du bestämt för när du ska börja testa? Hur mår du såhär en vecka efter ägglossning och en vecka innan BIM? 
    Jag har fått ömma bröst, haft sen igår och det får jag alltid efter ägglossning. Men brukar komma bara någon dag efter, inte såhär lång tid efter. 

antingen är det något bra eller så har jag haft senare ägglossning än vad jag trott😔

• Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-25 16:33:56 följande:

Stort grattis till alla ni som plussat i tråden och en stor kram till er som inte lyckats denna månaden ❤️

Testade du något idag? Jag tog ett test imorse som va helt blankt, sånt som mäter 25🥺
    känner mig så besviken och har sååå ont i min bröst. Hur känner du dig?
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-28 18:34:50 följande:

Testade imorse igen med vanligt gravtest och inte testa-tidigt och det var blankt. Dock beräknad mens 30/12. Är det helt kört tros eller finns det faktiskt möjlighet att ha blankt idag men ändå plussa? Känns så tråkigt att eventuellt inte få sitt efterlängtade plus denna månaden heller 😢

Jag har också smygtestat i veckan, igår tog jag ett test och i torsdags tror jag det va 😅 mina är helt blanka som dina, men är inte heller testa tidigt test utan vanliga. Jag har oxå BIM 30/12 men tror min mens kommer imorgon om den ska komma. Har sååå ont i mina bröst, kan inte nudda dem och dem känns hårda och spända. Brukar ha ont mellan ägglossning och mens men inte på detta sättet så kan inte låta bli att tro att de kan betyda något, men vill inte bli besviken. En del av mig vill ta digitalt imorgon eller om jag kan hålla mig till måndag. Vill så gärna ha ett plus. Blir de inget så är man inställd på mens o kanske de minskar på besvikelsen, jag vet inte😔 
    men jag tänker att de finns hopp så länge mensen inte kommer 💝
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-28 19:50:13 följande:

Jag har inga symtom alls nu. Lite molvärk från och till och främst dagarna efter ägglossningen. Då hade jag molvärk både i livmodern och har haft en del i ländryggen. Jag brukar ha ont i brösten också mellan ägglossning och mens men nu känns det absolut INGENTING. Vet faktiskt inte om det är positivt eller negativt. Jag har inga pms-symtom alls och ingen mens i sikte. 

Jag beställde ett gravtest som kommer på måndag, jag avvaktar och testa tills dess 💕

Det kan ju absolut vara något positivt att det skiljer sig i hur du mår och dina symptom som du brukar få när mensen oxå dyker upp, så hoppas verkligen på de💞
    Jag har inte heller några PMS symtom heller denna månaden, har haft de rätt mycket dem senaste. Så kanske kan vara något positivt att vi inte har de 😅

Gör de, håller alla tummar att ditt test blir positivt 💞
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-28 20:01:19 följande:
    Jag vill tro att det är något positivt men samtidigt när man läser om alla som har ?så? mycket symtom redan innan dom plussar så känns det ju oroväckande med. Samtidigt kanske det finns en del som inte alls har några symtom innan. Så svårt att veta, blir galen 🙈

Håller verkligen tummarna att du får ett plus också. Ska du testa mer innan BIM? Uppdatera isåfall, jag är nyfiken ❤️
    Ja jag vet, så många som skriver om symptom tidigt men sen läser man oxå att det finns dem som inte har några symptom så hoppas du är en av dem ❤️

tack❤️ jag har inte bestämt mig men ska absolut uppdatera! Du oxå ☺️
Svar på tråden BIM december