• Monki19

BIM december

Hoppar in från novembertråden. Mensen kom idag, första försöket sedan missfallet i september. Håller tummar och tår att det ska bli plus under julen!❤️

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • Monki19

Hej på er som använder premo-appen. Har ni gratisversionen eller har ni köpt premium? Har inte riktigt förstått vad jag ?vinner? på att köpa premium, vill mest bara tracka ägglossningstester, tempar ej.

• Monki19
    Monki19 skrev 2024-11-30 20:13:34 följande:

Hej på er som använder premo-appen. Har ni gratisversionen eller har ni köpt premium? Har inte riktigt förstått vad jag ?vinner? på att köpa premium, vill mest bara tracka ägglossningstester, tempar ej.

Premom-appen ska det stå, jösses detta forumet kräver att man korrekturläser varje gång man skriver 😅
  • Monki19

Vet inte vad jag ska tro när jag kollar mina tester som jag tagit i Premom-appen🥺 Varför får jag ingen stegring, står bara och stampar på noll?? Känns futtigt att ligga så lågt på CD11🥺 Är detta normalt?
    Har beställt en basaltermometer för att lugna mig lite.
  • Monki19
    mo4s skrev 2024-12-08 17:26:43 följande:
    Jag är ingen expert, men jag hade precis som dig. Fick stegring på cd 14 och peak på 15 och troligen ägglossning en dag tidigare än väntat. Tror det är helt normalt?

Brukar du ha ägglossning tidigare eller varför är du orolig? 😊
    Det är faktiskt appen som skriver att mina nivåer är låga och att min ägglossning beräknas bli senare än CD15. Men samtidigt har jag inte testat så mycket tidigare. Förra cykeln var 32 dagar och jag misstänker att ÄL uteblivit?
  • Monki19

Ny på det här med tempning! Vaknade inatt kl 02:35 och tog en temp direkt = 36,19 grader. Somnade om och vaknade igen kl 5:35 tog tempen igen = 36,33 grader. Vilken temp gäller?

• Monki19

Fick min efterlängtade peak för ägglossning igår tidig eftermiddag och väntade på att få mysa med sambon igår kväll. Det gick inte som förväntat men det blev istället lyckat mys idag 😬😅
    Planerar för eventuellt mer mys senare ikväll eller eventuellt imorgon bitti. Sen får vi bara hålla tummarna 🥹 och ta paus från pressen att mysa 😅

• Monki19
    mothertotwo skrev 2024-12-20 12:27:31 följande:

Känner mig lite kluven femte månaden med försök och första månaden jag tempar... förstår mig inte på det här med temp och se på diagram osv..tycker nästan det stressar mer och dessutom tyder dem på ingen ägglossning, fast i ena appen står det att ägglossning skett. Så förvirrande! Mensen är beräknad om fem dagar. Tappen är helt stängd sen igår så egentligen borde diagram visat på ägglossning. Jaja får väl bara vänta in och vänta tills det är min tur 🙁.  En app som säger äl+8 och de andra två appar säger ingen ägglossning skett. 

Min plan under nyår är att fejk-dricka och hälla ut eventuellt bubbel lite åt gången när ingen ser. Sen ställer min sambo upp och dricker upp alkoholen åt mig, vi byter glas när ingen ser ;) 
  • Monki19

Nämen haha nu citerade jag till helt fel?? Familjeliv är inte min vän🥲🥲🥲

• Monki19
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-20 14:41:47 följande:

Hej! Jag har BIM på julafton(femte försöket).. såå spännande. Men nu till ett litet problem.. ska ha uppesittarkväll med mina bästa vänner + min sambo och vet inte hur jag ska komma undan med att inte dricka.. vill ju inte dricka ifall att man skulle få det där plusset. Har tänkt hälla över alkoholfritt bubbel i en bubbelflaska men är så nervös att bli påkommen. Och vad ska jag säga då? Jag är kanske gravid fast jag vet inte? Har nån någon bra idé hur jag kan göra?

mvh Tjej som verkligen hoppas på en liten julklapp <3

Se mitt svar ovan, råkade citera fel inlägg 🥲😅
  • Monki19

ÄL+9 och helt blankt tidigt test. Inga direkta symtom heller :( Ville ge min sambo en fin julklapp men förhoppningsvis kommer det på BIM 26-27/12

• Monki19

Vad hände med min kurva imorse liksom? CD10, negativt test imorse med. När jag googlar så får jag olika svar att det kan vara implantationsdip som är normal CD8-10 och på andra sidor står det att det är en sen implantation om det är CD10 och att det inte skulle vara bra :(

Har lite molvärk, igår var jag väldigt trött i ländryggen på kvällen men så hade jag några tunga patienter igår 

• Monki19

Min temp steg igen imorse och jag tog två graviditetstest. Liiiten antydan på det första testet så jag slog till med ett elektroniskt - gravid!! Det blev en fin julklapp på juldagen iallafall ❤️ Nu håller vi tummar och tår att vi får behålla graviditeten ❤️
  • Monki19
    NassaNisse skrev 2024-12-25 12:36:05 följande:

Stooooet grattis! 🥰

vilken dag efter äl plussa du? :) 

Tack!!☺️ Jag plussade 11 dagar efter ägglossning 
  • Monki19
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 09:56:53 följande:
    Åååå grattis!!!
    AngelicaLof skrev 2024-12-25 09:35:21 följande:

Grattis! 

Tack🥰🥰

• Monki19

Tog två nya test imorse, inga tecken till positivt idag :( Det var två easy@home som man kan ta tidigt. Hade ägglossning 14/12 och BIM ÄR 28/12.

Fick ju positivt med Clearblue digitala igår (tidigt) + stickor :(
    Är livrädd att det är en kemisk graviditet. Usch vad dum man känner sig nu

• Monki19

Här blev det bekräftat att det var en kemisk graviditet som jag råkade hitta BIM-3. Kommer vara mycket mer försiktig med att testa innan BIM efter detta, är så fruktansvärt besviken och ledsen
  • Monki19
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-28 08:40:26 följande:
    Åh men fy. Beklagar 🥺
    Tack :(❤️
    NassaNisse skrev 2024-12-28 09:08:11 följande:
    Jag beklagar :/ vet hur det känns. hade en förra cykeln ❤️🙏 styrkekramar till dig 
    även här är det väldigt negativt :(
    Fy, det är verkligen inget man önskar någon annan :(❤️styrkekram till dig också!

Svar på tråden BIM december