• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2024-12-29 07:20:23 följande:

Tog ett digitalt nu på morgonen, så nu tänker jag försöka tänka jag väntar barn inte missfall men det är svårt ❤️

Håller tummarna för er som inte fått ert plus än ❤️

Håller tummarna.  
  • NassaNisse

Grattis till allas plus!! 🥰 

även nu på morgonen väldigt negativt För mig. Bim 31/12 och nu tänker jag inte testa mer utan vänta på mensen. 

den här månaden har känts helt kass. Senare ägglossning betyder en cykel för mig på 37 dagar! Har aldrig haft så lång utan min har legat regelbundet på 27-29 dagar sen jag sluta med preventinmedel. Jag hoppas det har att göra med den kemiska graviditeten föregående månad och inte nått annat 
    jag känner hopplösheten i mitt hjärta. 

jag hoppas på plus till er som är kvar här inne 🥰

• Addy99

Idag känner jag mig allmänt gråtig och låg, misstänker att mensen kommer idag. Har aldrig haft en lutealfas på mer än 14 dagar innan och idag är dag 14. Med tanke på mitt mående tänker jag att det är på G. 😕

• Anonym (E)

Idag var jag sååå sugen på att ta ett test när jag vaknade, men lyckades avstå. Imorgon är BIM, dem tre senaste månaderna har min mens kommit tidigare än min BIM enligt appen. Så var helt säker på att min mens skulle vara här nu. Men icke än, dock har jag hela morgonen haft känningar om att den ska komma när som helst. Så bara att se om den dyker upp eller inte, kommer den inte idag så tror jag ska våga ta ett test till imorgon bitti 😄

• Zozoi

Jag känner mig också deppig och nere idag, vet inte varför. Känns bara som att man längtar efter något så mycket och att man inte orkar bli besviken ännu en månad.

Känns som man ser gravida överallt omkring en och hela min instagram florerar av nyblivna plus och graviditeter. 

• Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-29 10:27:15 följande:

Jag känner mig också deppig och nere idag, vet inte varför. Känns bara som att man längtar efter något så mycket och att man inte orkar bli besviken ännu en månad.

Känns som man ser gravida överallt omkring en och hela min instagram florerar av nyblivna plus och graviditeter. 

jag känner med dig. Överallt ser man gravida och man bara önskar att man var en av dem😔 igår fick jag veta att min kusin är gravid och självklart är man glad men samtidigt kan jag inte hjälpa att jag blir deppig? 
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 10:33:54 följande:
    jag känner med dig. Överallt ser man gravida och man bara önskar att man var en av dem😔 igår fick jag veta att min kusin är gravid och självklart är man glad men samtidigt kan jag inte hjälpa att jag blir deppig? 
    Samma här 😢 Självklart är jag glad för andras skull men man känner ju samtidigt sin egna längtan ännu starkare och blir ledsen också. Det är en bergochdalbana detta, psyket tar faktiskt mer stryk än vad man kan tänka sig. 
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-28 21:02:02 följande:

I morgon på min 33 åringa födelsedag har jag beslutat mig för att ta ett graviditetstest. Var inne på apoteket idag och köpte ett digitalt testa tidigt. 

Brösten brukar alltid bli mindre ömma någon dag innan min mens, den minskade också typ i två dagar och igår kom det tillbaka med full kraft och i dag ökade tempen igen efter en dipp igår (men ändå över coverline). Haft lite smått mensvärk och tänkt att mensen ska komma, men smärtan brukar öka för varje dag som går. Men nu är det samma mensvärk som sitter i.. typ bara lite lätt smärta. 
    Mina vårtgårdar brukar bli lite svullna innan mens men det lade sig men nu idag sa det bara puff igen och dem har blivit enorma samtidigt som ådrorna är så tydliga och har t.o.m. fått bristning under brösten och dem känns fylligare. 

Jag tror att min äl var den 17 december. Alltså äl+11 idag och dag 35 i menscykeln idag. 

Men i vanlig ordning vill jag inte hoppas allt för mycket på ett plus. Vill inte bli besviken på min dag, men sen samtidigt om det är ett plus så hade det varit en fantastisk födelsedagspresent :)

Hur gick det?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Addy99

Kämpa på alla! Det kommer hända, frågan är bara när!

80-90% av alla blir gravida inom ett år (beroende på ålder), vår tid kommer 😊💖 ge inte upp!

• brunbrallan

Känner mig pckså deppig idag. Äl+9 och testade minus.. bläää. Hade hoppats på åtminstone antydan till något men icke.
    Vi får väl fira in nya året med mens, haha!