• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse
    Anonym (E) skrev 2024-12-30 19:49:49 följande:

Är på dag 28 så har BIM idag. Har haft cykel på 35/37 dem månaderna jag testade rosenrot för min ägglossning blev senare av det. men har oxå haft 29 någon gång och sista tiden har jag 26 dagar. 

man blir så mind fucked 🤪 vill bara veta och jag försöker att inte tänka på de för mycket men guuuud vad jag övertänker och tänk om osv? 
    Ska mensen komma kan den fan komma nu så man kan börja ny cykel 😂

hur lång cykel brukar du normalt ha?

Jag håller med dig! Man blir knäpp i huvet! Visa bara ett plus eller så får tanten bara gärna komma så man slipper gå och bli snurrig i skallen! 😂

min har legat på mellan 27 och 29 dagar det senaste halvåret förutom november månad då jag fick en kemisk. Så jag har ingen aning om det är den som knasar i denna cykel. Fick min ägglossningapeak senare denna cykel så därav den långa tiden. 
  • Anonym (E)
    NassaNisse skrev 2024-12-30 19:56:50 följande:
    Jag håller med dig! Man blir knäpp i huvet! Visa bara ett plus eller så får tanten bara gärna komma så man slipper gå och bli snurrig i skallen! 😂

min har legat på mellan 27 och 29 dagar det senaste halvåret förutom november månad då jag fick en kemisk. Så jag har ingen aning om det är den som knasar i denna cykel. Fick min ägglossningapeak senare denna cykel så därav den långa tiden. 
    Ja men eller hur!! så frustrerande!!

ah vad jobbigt med kemisk😔 kanske att de gör något som påverkar denna cykeln oxå❤️
    har ni försökt länge? Har du barn sen innan?
  • NassaNisse
    Anonym (E) skrev 2024-12-30 20:02:51 följande:
    Ja men eller hur!! så frustrerande!!

ah vad jobbigt med kemisk😔 kanske att de gör något som påverkar denna cykeln oxå❤️
    har ni försökt länge? Har du barn sen innan?

Jag ?hoppas? väl att det kanske är det så det inte är någonting annat som spökar i min kropp 
    detta är vårt 9:e försök varav 3:e med ägglossningsstickor. jag har en flicka på 10 år sen innan sambon har inget så det är vårt första gemensamma. 

ni då? ❤️

• Anonym (E)
    NassaNisse skrev 2024-12-30 20:07:44 följande:

Jag ?hoppas? väl att det kanske är det så det inte är någonting annat som spökar i min kropp 
    detta är vårt 9:e försök varav 3:e med ägglossningsstickor. jag har en flicka på 10 år sen innan sambon har inget så det är vårt första gemensamma. 

ni då? ❤️

Ja det tar på en när man försöker månad efter månad😔 detta är vårt 15:e försöka, vi har inga barn sen tidigar. har kört med ägglossning test i kanske 9 månader och även tempat i 6 av dem. Men la av med det för vill ta bort lite av ?stressen? som jag fick av det när man månad eller månad ändå fick sen mens 💔
    det är så psykiskt påfrestande och det känns som jag har massor nära runt mig som blir gravida och jag är så rädd att de är något fel på oss. Vi har sökt efter hjälp men de finns inga tider 😔
  • NassaNisse
    Anonym (E) skrev 2024-12-30 20:13:09 följande:
    Ja det tar på en när man försöker månad efter månad😔 detta är vårt 15:e försöka, vi har inga barn sen tidigar. har kört med ägglossning test i kanske 9 månader och även tempat i 6 av dem. Men la av med det för vill ta bort lite av ?stressen? som jag fick av det när man månad eller månad ändå fick sen mens 💔
    det är så psykiskt påfrestande och det känns som jag har massor nära runt mig som blir gravida och jag är så rädd att de är något fel på oss. Vi har sökt efter hjälp men de finns inga tider 😔

Hur gamla är ni? 

jag förstår den psykiska påfrestningen. Den är brutal till slut :( och när man själva vill så gärna så tycker jag man ser andra runt omkring ännu mera och får samma tankar som du! 

skickar massor med baby dust och styrkekramar! och skönt att ni ändå sökt hjälp! Den kommer ❤️ eran tur snart! 

• Anonym (E)
    NassaNisse skrev 2024-12-30 20:16:17 följande:

Hur gamla är ni? 

jag förstår den psykiska påfrestningen. Den är brutal till slut :( och när man själva vill så gärna så tycker jag man ser andra runt omkring ännu mera och får samma tankar som du! 

skickar massor med baby dust och styrkekramar! och skönt att ni ändå sökt hjälp! Den kommer ❤️ eran tur snart! 

Vi är 25 och 26. Ja den är hemsk, ja men det är ju så😔 
    skickar tillbaka och hoppas verkligen du oxå får ert plus snart ❤️
  • Zozoi

Massa kramar till er alla som försöker! 🥺

I vår situation när vi försökt över ett år nu med ett syskon så är det extra tufft när ingen runt omkring en vet om. Man får ofta frågor av nära eller av kollegor som frågar om man inte ska skaffa ett syskon. Jo, det är vår önskan. Men det är inte alltid bara att fixa ett syskon. Jag blir lika ledsen varje gång.

Jag har ändå valt det själv att inte dela med mig, för jag orkar inte. Därför tycker jag att forum som detta känns som en extra tröst och trygghet för man är anonym men man kan ändå dela med sig av sin resa och känslor, så fint ändå.

• NassaNisse
    Zozoi skrev 2024-12-30 21:09:13 följande:

Massa kramar till er alla som försöker! 🥺

I vår situation när vi försökt över ett år nu med ett syskon så är det extra tufft när ingen runt omkring en vet om. Man får ofta frågor av nära eller av kollegor som frågar om man inte ska skaffa ett syskon. Jo, det är vår önskan. Men det är inte alltid bara att fixa ett syskon. Jag blir lika ledsen varje gång.

Jag har ändå valt det själv att inte dela med mig, för jag orkar inte. Därför tycker jag att forum som detta känns som en extra tröst och trygghet för man är anonym men man kan ändå dela med sig av sin resa och känslor, så fint ändå.

Massa kramar till dig också ❤️ 
    du är inte ensam. Vi är inte ensamma. 
    vi har inte heller delat med oss att vi försöker med ett barn. vill så gärna ge familjen och oss ett litet liv! 
  • Addy99

Vi har inga barn heller och jag är 35 så tiden rinner iväg 😕 men vi har bara ?försökt? 2 månader nu, vi kör inga ÄL-tester eller så, bara temp för att veta ungefär och så ?blir det så blir det?. Egentligen borde vi ju stressa mer men vi har bara varit tillsammans i typ 8 månader så vi vill heller inte bara slänga oss in i en barnfabrik.

Kan säga att stressen dock att inte se något plus blir väldigt närvarande när man också hela tiden hör klockan som tickar? 😅💖

Ingen mens här. Börjar misstänka att alla appar måste haft fel om ÄL? För imorgon är det ÄL+16. Borde jag testa mig en tredje gång?

• NassaNisse

äl+14 kom mensen 
    Ja, det var lång väntan för mig 
    bara ta nya tag 🌸 jag Hoppas ni andra får ett plus på årets sista dag ❤️