mothertotwo skrev 2024-12-09 07:38:57 följande:
5-6 dagar innan ägglossning, var ganska imponerande då det är typ gränsen på hur länge simmarna lever haha. Får hoppas det kan vara så för mig med denna månad. Fick inte till det med sambon idag för ett barn var mammig och skulle sova bredvid mig. Så nu är det kört i några dagar. Hade jag bara vetat när den förbaskade ägglossningen dyker upp så hade man kunnat planera bättre😂. Idag är det CD16. Ska inte stressa för mycket över det, utan ta det med ro.
Använder mig av premom och en annan app som heter kalender. Premom säger CD 23 och kalender säger CD18. Ogillar oregelbundna menscyklar.
Men jag förstår inte riktigt det här med diagrammet. Om en ägglossning sker tidigare kommer den då notera det eller kan det noteras flera dagar efter?
Kollade närmare nu. Saknade några temper där efter samlaget innan ÄL skedde. Såhär såg den charten ut. Vet inte om de temperna innan var låga eller höga heller, men om man kollar mitt sekret (mörkgröna stapeln) så utgår jag ifrån att det åtminstone är 4 dagar innan.
Du kan aldrig bekräfta en ägglossning förrän du haft mer än 3 högre temperaturer egentligen, därav att ingen app kan veta i förhand. Så den bör ändra när du bekräftat tempskiftet.
Jag har molvärk from hell. Aldrig haft sån här smärta, den håller i sig och gjort hela dagen. Förra månaden hade jag svullen mage vid ÄL och lite smärta men denna nivån är sjuk. Spända bröst och ont i ryggen är också nytt, alltså mer än vanligt.
Såhär ser min chart ut än sålänge, väldigt slowrise denna månaden. Får hoppas på hög imorgon!! Kommer inte orka ligga ikväll också för har för ont, men borde räcka med igår sålänge den är hög