• Addy99

BIM december

Hello :) 

Joinar här med, helt ny på detta 😅😇

BIM+2 idag och har senaste natten haft typ som ett sug i magen. Illamående senaste två kvällarna och även imorse. Konstant tryck i nedre delen av magen, inte ont utan mer bara ett tryck. Och lite mensvär-känningar som kommer och går.

Om inte mensen kommer idag knallar jag nog iväg och köper ett test tänker jag. Så får vi se om det är plus eller helt enkelt magkatarr 😂

• Addy99
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-12-03 17:19:58 följande:

Välkommen!

Jag skulle fått mens igår eller idag men inget ännu, har samma känningar som dig och sovit oroligt.

Det var inte riktigt meningen för oss att försöka redan vid förra ägglossningen hehe utan nästa, men vi hade oskyddat en gång två dagar innan ägglossning😅 Har ni försökt länge?

Jag testar nog imorgon om ingen mens kommer, har du testat? Hoppas du får ett plus ✨

Vi har inte aktivt försökt utan mer ?blir det så blir det?, men börjar väl vänja oss vid tanken att det snart är dags att lägga i nästa växel så att säga 😅 detta då jag är 36 och vi inte träffats så länge så en jobbig paradox, hehe. Men så blev det nåt spontant på fyllan och vi hade väl inte helt koll på appen och sen vipps så var det på ÄL det hade hänt 😇

Idag mådde jag illa fram till lunch, haft tryck i mitten/nedre delen av magen hela dagen. Ingen mens men får för mig ibland att den kommit men nix?

Har inte köpt test men kommer mensen inte imorgon så köper jag ett tänker jag 😊

Men kul, då är vi ju i typ samma sits? Hoppas på plus för oss båda 🥰

• Addy99
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 10:32:21 följande:

Tycker det är jobbigt med mätningen, även om jag är en rutinmänniska. Funderar på att köpa en Oura ring istället, så slipper man tänka på det ens. Någon som har en? 😄

Jag har en, funkar super! 🙌🏻
  • Addy99

Hej alla!

Borde kanske byta till denna tråden då jag hängt i januaritråden, hade ÄL mycket tidigare än jag trodde så BIM flyttades från 1/1 till imorgon 😇

Har iaf haft som mensvärk i en vecka nu, brukar annars bara ha det dagen innan eller samma dag som mensen kommer. Men min temp gick ner igår så blev besviken, men idag var den upp igen 🤔

Tyckte mitt kiss luktade märkligt igår också så nu börjar jag misstänka UVI, känns som enda förklaringen om mensen kommer?

Vågar man testa imorgon? Tänker att jag ska vänta till måndag men just nu går min hjärna på högvarv 😂

• Addy99
    Zozoi skrev 2024-12-28 18:34:50 följande:

Testade imorse igen med vanligt gravtest och inte testa-tidigt och det var blankt. Dock beräknad mens 30/12. Är det helt kört tros eller finns det faktiskt möjlighet att ha blankt idag men ändå plussa? Känns så tråkigt att eventuellt inte få sitt efterlängtade plus denna månaden heller 😢

Känns som vi är nästan exakt samma då! Har BIM imorgon. 

Kunde inte hålla mig så tog också ett vanligt test i eftermiddag och det var neg. Har dock läst om de som får plus först efter BIM, så tänker att så länge vi inte får mens lever hoppet? 😊

• Addy99

Så spännande att vi är så många som har BIM nästan samtidigt! Alla måste uppdatera så vi får se hur det går 😍 håller tummarna för alla, någon av oss har säkert turen på sin sida!

• Addy99
    mothertotwo skrev 2024-12-28 21:02:02 följande:

I morgon på min 33 åringa födelsedag har jag beslutat mig för att ta ett graviditetstest. Var inne på apoteket idag och köpte ett digitalt testa tidigt. 

Brösten brukar alltid bli mindre ömma någon dag innan min mens, den minskade också typ i två dagar och igår kom det tillbaka med full kraft och i dag ökade tempen igen efter en dipp igår (men ändå över coverline). Haft lite smått mensvärk och tänkt att mensen ska komma, men smärtan brukar öka för varje dag som går. Men nu är det samma mensvärk som sitter i.. typ bara lite lätt smärta. 
    Mina vårtgårdar brukar bli lite svullna innan mens men det lade sig men nu idag sa det bara puff igen och dem har blivit enorma samtidigt som ådrorna är så tydliga och har t.o.m. fått bristning under brösten och dem känns fylligare. 

Jag tror att min äl var den 17 december. Alltså äl+11 idag och dag 35 i menscykeln idag. 

Men i vanlig ordning vill jag inte hoppas allt för mycket på ett plus. Vill inte bli besviken på min dag, men sen samtidigt om det är ett plus så hade det varit en fantastisk födelsedagspresent :)

Håller tummarna för dig!!! 💖
  • Addy99
    AngelicaLof skrev 2024-12-28 21:55:44 följande:

Bim idag och tog första digitala ❤️

Grattis!!! 💖💖💖

• Addy99

Idag känner jag mig allmänt gråtig och låg, misstänker att mensen kommer idag. Har aldrig haft en lutealfas på mer än 14 dagar innan och idag är dag 14. Med tanke på mitt mående tänker jag att det är på G. 😕

• Addy99

Kämpa på alla! Det kommer hända, frågan är bara när!

80-90% av alla blir gravida inom ett år (beroende på ålder), vår tid kommer 😊💖 ge inte upp!

• Addy99
    nannylovisa skrev 2024-12-29 17:06:57 följande:

Här blev det tyvärr ett missfall? Plussade ju på julafton men igår började jag blöda och idag var testet negativt 😔 Nya tag! Några av oss kanske ses i januari-tråden

Så tråkigt, håller tummarna för nästa månad 💖
  • Addy99

Nu har jag haft som mensvärk i 9 dagar 🤔 BIM idag.

Ingen mens än. Tänker att jag testar igen imorgon bitti även om jag redan är inställd på att den kommer snart.

• Addy99

Nä hörrni. BIM+1 idag och ingen mens. Tempen upp. Men blankt test här på morgonen 😔 så nu känns det faktiskt helt kört. 

• Addy99

Såhär ser min bergochdalbana ut 😂 känns inte så lovande. Men fortfarande ingen mens.

• Addy99

Vi har inga barn heller och jag är 35 så tiden rinner iväg 😕 men vi har bara ?försökt? 2 månader nu, vi kör inga ÄL-tester eller så, bara temp för att veta ungefär och så ?blir det så blir det?. Egentligen borde vi ju stressa mer men vi har bara varit tillsammans i typ 8 månader så vi vill heller inte bara slänga oss in i en barnfabrik.

Kan säga att stressen dock att inte se något plus blir väldigt närvarande när man också hela tiden hör klockan som tickar? 😅💖

Ingen mens här. Börjar misstänka att alla appar måste haft fel om ÄL? För imorgon är det ÄL+16. Borde jag testa mig en tredje gång?

• Addy99

Åh håller tummarna för dig Zozoi!!! 😍

Fick min mens imorse, så nu blir det nya tag nästa månad istället 💖

Svar på tråden BIM december