Inlägg från: Anonym (Önskanomnr6) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskanomnr6)

BIM december

Hej hej. Jag har precis fått min första mens efter förra graviditeten/förlossningen/amningen. Vi ska nu börja försöka igen. 

Har 5 barn sedan tidigare så detta blir vårt sista OM vi lyckas 🥰. 

Fick min mens idag, men har överlag en väldigt kort cykel så skulle gissa på att jag får ägglossning om ca 10 dagar 🥳🥳

• Anonym (Önskanomnr6)
    Åh vad roligt, lägger in mig med på BIM listan

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    6/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • Anonym (Önskanomnr6)

Ååååå Grattis grattis grattis alla som plussat!!

S
    Här tog mensen precis slut och min monitor säger att det är dags att börja testa 🥳🥳. Detta blir första riktiga försöket för oss eftersom jag precis haft min första mens efter amning och förlossning 🥰🥰

• Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-04 08:29:42 följande:

Koststillskott

Någon som tar andra tillskott eller slutar ta under lutealfasen? Någon mer som tar Q10 och fortsätter ta det hela cykeln? 

Jag äter Q10, folsyra, Myoinositol och D-vitamin hela cykeln. Men ökar mängden D-vitamin precis vid positivt ÄL test 🥰
  • Anonym (Önskanomnr6)

Äntligen kom åtminstone "hög". Brukar ha ägglossning dag 10, men detta är ju första riktiga cykeln sedan första mensen efter förlossningen.  

• Anonym (Önskanomnr6)
    Väntarpå4an skrev 2024-12-07 20:34:22 följande:

Måste bara skriva av mig lite.
    Känner mig så uppgiven denna cykeln. Vi har försökt sedan i juli och vart gravida 2 gånger sedan dess men det vill inte stanna kvar 💔😢
    Vi gör verkligen allt för att logga, pricka in rätt dagar, vitaminer you name it. 
    Jag känner typ gravid symptomen jämt efter ägglossning känns det som så jag känner mig bara dum sen när mensen kommer som "trott" nåt.

Känns bara som att tiden går och vi bara försöker, lyckas och misslyckas. 

Usch detta är verkligen jobbigt och påfrestande i perioder och jag önskar att jag hade kunnat känna mer av "blir det så blir det". 

Förlåt för gnälligt inlägg men va tvungen att få ur mig det, finns det nån mer som känner samma sak? 
    ❤️❤️❤️

Du kanske skulle vara hjälpt av progestoron krämen från Moodmama ( den med 100). Den smörjer man från bekräftad ÄL och 14 dagar framåt.  Är man gravid fortsätter man till v.14+0  

Den kan hjälpa vid upprepade missfall.  Läs recensionerna på deras hemsida 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)

I morse fick jag "maximal" fertilitet.  Cd16 vilket är sent för mig, men bättre sent än aldrig 🥳🥳

• Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Ååå grattis!!
  • Anonym (Önskanomnr6)
    NassaNisse skrev 2024-12-14 16:31:38 följande:

julbord med jobbet ikväll och en annan har legat och sovit  till och från hela dagen, vart såååå trött sen igår med en förhöjd temp på 37.2 -37.4 dom senaste dagarna. Metallsmak i mun och yr emellanåt. Är det normalt med hög temp? Min brukar normalt ligga på 36.8 typ 

Jag hoppas på att detta är symptom men kan ju lika gärna vara att jag börjar bli sjuk. 

bim vary flyttat till 20/12 så det är några dagar kvar men tar små powernaps lite om vart annat ? 

vad tror ni? Kan man hoppas eller är det dags för att bli sjuk? :p 

Normalt är att tempen stiger 0.5-1.0 grader när man är gravid. Så fullt normalt för visst var du gravid? 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    NassaNisse skrev 2024-12-14 19:05:05 följande:
    Kemisk graviditet trodde bm när jag var där då jag blödde kraftig efter plus :( 
    så det var bara åter till ruta 1 denna månad 
    Åh nej, beklagar.
Svar på tråden BIM december