• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • TrueResolution
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 18:42:18 följande:

Hoppar in här i tråden, har BIM på fredag den 20de. 
    Har haft en del kramper sedan 10 och 11 dagar efter ägglossning och idag kom detta upp. Testet underst är från 10 dagar efter ÄL och den översta är från idag, 11 dagar efter ÄL. Ser ni något? 

Positiva! Grattis! 🎉 
  • TrueResolution

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

• Anonym (Åvt)
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 19:05:21 följande:
    Åh tack för svar! Hoppas verkligen det! Ska testa igen imorgon och ta digitalt på fredag! 👍
    Lovar digitalt skulle visa imorgon också 😀
  • Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 

Jag började känna på riktigt att något var på tok ÄL+8 när jag fick molande värk som var som mensvärk fast mycket mildare, som även strålade ut mot ländryggen. Hade sån värk i ländryggen att jag fick ta fram min värmekudde! Sån värk har jag vanligtvis bara när jag har feber vilket jag inte hade. ÄL + 16 (vecka 4+2) idag och har fortfarande mild mensvärk främst på kvällarna och ibland lite känningar i ryggen 😊
  • Anonym (Tjejhej)
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Håller tummarna för dig! Jag ska nog testa runt 22a Så man vet och kan landa lite i det innan jul. Man blir ju låg när det är negativt och det vill jag inte vara på självaste julafton!🥹
  • Aducia

Idag hade jag en liten blödning, som var brun. Markerade den (de röda små prickarna i den gröna stapeln) och sen har jag haft 2 strimmor av rött blod men väldigt små. Har fertilt sekret och hoppas på att tempen stiger inom kort och att det inte är att nån sort bortfallsblödning (mens) kommer 😅🙏🏻

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • mothertotwo

Kan det vara så att mensen är påväg redan? 🤔
    Tempen fortsätter att sänkas igen efter bekräftningen den 12 dec. Idag är det exakt en vecka kvar till mens om den inte kommer tidigare eller senare. (Äl+5 idag)
  • Anonym (ML)

Hjälp mig 😣 Jag fick en nidblödning på ÄL +8 och testade positivt BIM-1 med graviditetskollens test. 

Köpte apotekets igår och testade på dagen och fick ett svagt sträck på BIM+2.

Tog ett till nu på morgonen BIM+3 och då syns det knappt, borde det inte bli starkare? Är det ett tidigt missfall på G eller hur ska jag tolka det? 🥺

• Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 06:31:23 följande:
    Kan det vara så att mensen är påväg redan? 🤔
    Tempen fortsätter att sänkas igen efter bekräftningen den 12 dec. Idag är det exakt en vecka kvar till mens om den inte kommer tidigare eller senare. (Äl+5 idag)
    Du har inte haft ägglossning ännu så kommer en mens är det en bortfallsblödning men är ju samma sak som en mens bara utan ägglossning. Så hade legat på så ofta jag kunnat och invänta ägglossning 🙂
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:42:15 följande:
    Du har inte haft ägglossning ännu så kommer en mens är det en bortfallsblödning men är ju samma sak som en mens bara utan ägglossning. Så hade legat på så ofta jag kunnat och invänta ägglossning 🙂
    Men den blev ju bekräftad den 12 att jag fick ägglossning. Då stämmer inte den då?
Svar på tråden BIM december