• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • TrueResolution

Det är helt sjukt vad det här gör med ens hjärna egentligen. Kanske bara ät jag som känner såhär men trots att man har ett barn sedan innan med samma historia av försök samt försökt nästan hela 2024 så är det som om man fortfarande(!!) förvånas varje månad mellan ÄL & BIM hur jäääävlig den här väntan är 😂 Så djupa spår den längtan sätter varje månad när man går och väntar, längtar & räknar ner dagarna så är det ganska tokigt hur man kan glömma bort den. För att nästa månad bli förvånad igen hur jävlig väntan är. 

Jag plussade ÄL+8/9 med första barnet så tänker att jag ska börja testa däromkring, då behöver man bara stå ut till onsdag/torsdag... hejja! 😅 December som går så fort annars verkar i år verkligen snigla sig fram. 

• NassaNisse

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 
    vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar? 

jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰

• Nanathalie
    NassaNisse skrev 2024-12-15 10:26:35 följande:

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 

Jag hade antingen tagit det som att kroppen inte lyckades släppa ett ägg första gången och nu försöker igen (som på mig) alternativt att det är en graviditet på G och att testet reagerar på hcg. 🤷?♀️
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-15 01:10:28 följande:

Ett exempel 

Min kurva höjdes idag igen. Vi får se om några dagar :) Men får följa detta i några månader känns det som för att få ett hum om hur det går till. Alla kroppar är ju olika. Men känns nästan som att min coverline borde dyka upp vid 36.60 grader.

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:

Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    Rent spontant så ser det ut som att kroppen försökt men inte lyckats men om tempen går upp och fortsätter stanna uppe kommer ägglossningen troligen bekräftas.🙂 håller tummarna att den vänder upp!
  • mothertotwo

Jag vill nog också säga att du inte ägglossat och att kroppen gör ett nytt försök. Mys på nu också för säkerhetens skull :) 
  • Zozoi

Det finns två alternativ och det ena är ju att kroppen inte lyckades ägglossa sist och gör ett nytt försök nu. Andra alternativet är att du är gravid, finns ju många som upptäckt att dom är gravida med positivt ägglossningstest 🥰 Vad spännande! När har du BIM?

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-15 10:35:55 följande:
    Rent spontant så ser det ut som att kroppen försökt men inte lyckats men om tempen går upp och fortsätter stanna uppe kommer ägglossningen troligen bekräftas.🙂 håller tummarna att den vänder upp!
    Ja den där var igår och nu har den gått upp igen, så nu måste den bara hålla sig uppe haha. Vilken tur att sambon och mina tider matchar för nästa vecka i fall att om inte en ägglossning skett. Glad Får fortsätta i en vecka känns det som för säkerhet. Men ägglossningssmärtan är borta, så just nu har jag inga känningar. 
  • NassaNisse

Tack för alla tankar allihopa 🙏

Zozoi skrev 2024-12-15 10:36:48 följande:

Det finns två alternativ och det ena är ju att kroppen inte lyckades ägglossa sist och gör ett nytt försök nu. Andra alternativet är att du är gravid, finns ju många som upptäckt att dom är gravida med positivt ägglossningstest 🥰 Vad spännande! När har du BIM?

Jag blir ju lite förvirrad 😵?💫 men får mysa på nu med iaf :) 
    jag har bim 20/12 -21/12 iaf enligt mina appar och mina beräkningar men nu vet jag inte riktigt :p blir väl bim om jag ägglossar nu 27/12 skulle jag tro 🤔
Svar på tråden BIM december