• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Malines
    mo4s skrev 2024-12-13 11:19:46 följande:
    Tack! Åh, vad tråkig 😔 Håller ändå tummarna för att det dyker upp ett plus! Jag plussade sent förra gången! 
    Tack för din positivitet 🥰 känner Nog på mig att det inte är något så får sikta på nästa månad. Det är så tufft när det kommer blankt när man är som mest känslig i sin cykel också 😅 

känns som typ alla har lyckats få ett plus under en fem månaders period även om det kanske slutat i Mf 🙊

Vilka test har du kört med vid ÄL och testa graviditet tidigt? 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-13 11:32:44 följande:
    Tack för din positivitet 🥰 känner Nog på mig att det inte är något så får sikta på nästa månad. Det är så tufft när det kommer blankt när man är som mest känslig i sin cykel också 😅 

känns som typ alla har lyckats få ett plus under en fem månaders period även om det kanske slutat i Mf 🙊

Vilka test har du kört med vid ÄL och testa graviditet tidigt? 
    Ja, jag är glad att fått pluset men livrädd för att det ska sluta som förra gången 😢

Jag körde en mix av olika tester, Clearblue advanced, Clearblue digital och Tento Be Sure. Testade också normals ägglossningstester när Tento tog slut 😅 

Använde Clearblue testa tidigt idag ,den med stop-ljus. 
  • Drömmar22

Halloj! 

I senaste laget skriver jag in mig här i decembertråden.. Vi har en dotter på ca 1,5 år och försöker nu med ett syskon. Detta är första månaden vi försöker på riktigt. Har inte tagit något ÄL test utan endast gått på app och sekret/känningar. Hann även bara ligga 1 gång vid beräknad ÄL 7/12.  Så chanserna är väl inte skyhöga, men lever på hoppet!
    BIM 22/12. (Hittar inte senaste listan i kommentarerna).

• Zozoi
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Stort grattis 😍

• Tyra90

Hej 😊 Jag hakar på den här tråden. Jag har BIM om två dagar och fick på ÄL+8 en lätt rosa/brun blödning som varade i två dagar och har sen dess haft värk i brösten och huvudvärk. 

Jag tog ett test imorse, tycker ni det ser ut som två sträck!? Ska ta ett nytt imorgon men ni vet ju hur man blir, lätt besatt 😅

• Anonym (Oliven)
    Tyra90 skrev 2024-12-13 12:10:39 följande:

Hej 😊 Jag hakar på den här tråden. Jag har BIM om två dagar och fick på ÄL+8 en lätt rosa/brun blödning som varade i två dagar och har sen dess haft värk i brösten och huvudvärk. 

Jag tog ett test imorse, tycker ni det ser ut som två sträck!? Ska ta ett nytt imorgon men ni vet ju hur man blir, lätt besatt 😅

Jag ser ett streck! Grattis 🥰

• NadjaF

Tog ett tidigt test idag men inte morgonurinen, var för ivrig😂 Ialla fall har 6 dagar kvar till beräknad mens, men nu till min fråga brukar man vara risig i magen? Gått på toa 4 ggr idag.. testet visade negativ. För tidigt?😅

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-13 11:31:32 följande:
    Min egen erfarenhet är att ägget släpper när tempen stiger. Skulle tro att du kommer få ägglossningen bekräftad imorgon, att den ägt rum innan ökningen. Men det är bara vad jag tror😊 så brukar det vara för mig nämligen. Jag väntar på att få min bekräftad, tror det kommer imorgon om tempen håller sig hög. Tror då att nc kommer säga att jag hade äl precis innan tempen skjöt i höjden. Vi är ganska nära varandra du och jag 🙂 här är mitt diagram.
    Ok, har ingen aning hur det ska se ut. Vi får se när den bekräftar. Vet bara att det gör ont som menssmärta. Så borde fortfarande vara ägglossningssmärta. Jag kan ha det i flera dagar. Ja, lite kul att följa varandra. Tänk om man hade kunnat plussa på julafton 😁. Jag har i för sig inte legat i med myset men hoppas ändå att det finns en liten chans :) 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-13 12:50:29 följande:
    Ok, har ingen aning hur det ska se ut. Vi får se när den bekräftar. Vet bara att det gör ont som menssmärta. Så borde fortfarande vara ägglossningssmärta. Jag kan ha det i flera dagar. Ja, lite kul att följa varandra. Tänk om man hade kunnat plussa på julafton 😁. Jag har i för sig inte legat i med myset men hoppas ändå att det finns en liten chans :) 
    Just det. Det här med sekret... om ni håller koll på den med. Jag hade som råäggvita för någon dag sen två dagar sen kanske men sen försvann det lika fort. Men jag är som en vattenkran därnere 😂. Men så ska det väl bara dagarna innan äl?
  • Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Ååå grattis!!
Svar på tråden BIM december