• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • TrueResolution
    mo4s skrev 2024-12-12 19:26:15 följande:
    Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢
  • MG98
    mo4s skrev 2024-12-12 14:26:31 följande:

Igår la jag in tidigare cyklar i ff-appen och Premom, min BIM hoppade till 15/12 istället för 18/12. Dock är jag lite osäker eftersom jag hade en mf blödning i oktober så litar inte helt på det. Tror på 17/12 som tidigare måndag. 

Hade ni vågat ta ett test imorgon? 

Mina diagram: 

Ja! Tycker du har ett fint diagram, jämn temp med gradvis ökning! Håller tummarna 😇 
  • NassaNisse

Hello! Behöver lite hjälp med det här med ägglossningstester (stickor) 
    jag får alltid alltid utslag på med 2 strecka, vet att 2 inte betyder positivt men dom ligger alltid mellan 0.3-0.7 så ändå relativt starka 
    jag får aldrig ett test där bara ett streck visas så har lite svårt att hitta höjningen 
    har kört i 20 dagar nu och det är likadant varje dag 

vad betyder det?? Jag har nog haft ägglossning för har ändå haft koll på sekret och tapp nu har tapper krupit upp blivit hård och vänt sig bakåt dock 
    borde va ägglossning +3 

help me plz 😇😇🙏

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-12 19:26:15 följande:
    Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:45:03 följande:
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢

Ja men exakt! 🥲 Min man är verkligen så stöttande och bra men klart han ändå inte kan förstå känslan när det är blank på den där stickan.. 

Tack, du med 🥰 ska vi ta test tillsammans imorgon haha? 

TrueResolution när hade du BIM? ☺️

• mo4s
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:43:44 följande:

Ohoj, tycker ni också att det är mer och mer spännande för varje dag som går i december att gå in här och läsa? Närmar sig BIM för fler och fler 😍 

Fler som tar rosenrot? Vet att en del av er kört på rosenrottabletter men osäker på hur många som fallit bort pga positiva test mm sista månaderna.
    Jag började äta rosenrot för bara någon cykel sedan och har en fundering gällande att sluta vid ÄL. 

jag får nämligen utslag att kroppen försöker Ägglossa vid cykeldag 12/14 tex men ganska ofta så vill inte kroppen och jag ägglossar därmed en senare runt cykeldag 21/22. Man ska sluta äta rosenrot vid Ägglossning men eftersom jag inte tempar så kan jag inte "bekräfta ägglossning" utan lever lite på hoppet och ser om testerna ger nytt utslag.. 😬 
    Nu slutar jag då ta tabletterna första gången kroppen signalerar att ägglossa ifall att det skulle gå vägen men om det inte gör det så missar jag nästan tio dagar med rosenrot!? 

Hur skulle ni göra? 

Denna gången hoppas jag dock att det tog sig första gången testerna gav utslag här i veckan, det innebär BIM före jul & kan inte tänka mig någon bättre julklapp! 😮?💨
    I annat fall blir det BIM till nyår och man får gå ovetandes hela julen 🥺

Jag slutade äta rosenrot när min beräknade ägglossning närmade sig men jag var nog lite nojig också 😅 Första cykeln jag äter det och läste av en slump här i en annan tråd att man inte skulle äta under ägglossning, så slutade tvärt.

Tänker att det är säkrare än att vänta för nära inpå, men jag har inte läst på ordentligt om det heller.
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-12 20:40:58 följande:

Ja men exakt! 🥲 Min man är verkligen så stöttande och bra men klart han ändå inte kan förstå känslan när det är blank på den där stickan.. 

Vad skönt med det stödet. Jag tror att det är svårt att förstå hur mycket tid och energi man lägger på allt som har med graviditet/planerad graviditet att göra. Har försökt inkludera min sambo och han försöker iallafall 😂

Jag kände mig riktigt hoppfull igår, var så trött och tog en tupplur mitt på dagen, ett tidigt graviditetstecken som jag haft innan, även lite ryggont och huvudvärk 😂 Men idag... Nada! Pigg och inga känningar alls. 

Samtidigt så kan det ju vara just så, upp och ner, eller inget alls. Man får bara försöka hänga med 🥴

Det kan vi göra 😁????
  • TrueResolution
    Malines skrev 2024-12-12 20:40:58 följande:

Jag får vänta lite innan jag kan börja testa dessvärre, ägglossning i måndags/tisdags så BIM den 23:e. Tänkte testa från slutet av nästa vecka tror jag, om jag vågar 🙈 

följer ert testande tills dess med spänning 😍

• Anonym (HoppasPåTur)

Hänger på här! 

Försöker just nu med att få till ett syskon till min 1-åring här hemma. Plussade med 1-åringen CD 40. Vilket för mig är imorgon. 

Tog ett grav-test igår som visade negativt. Haft molande värk från och till eller aa att det händer något i livmodern sedan 1 vecka tillbaka. 

Hoppas på ett plus, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket. Orkar inte bli besviken..men samtidigt om det nu inte är en graviditet, varför är mensen så sen? hmm.

Dock senaste menscykeln varade i 36 dagar & den innan dess 33. Så denna är ju försenad. Någon i liknande sits? 🥺

• mo4s

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

• Björkskogen
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Grattis 😍🥳
Svar på tråden BIM december