• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Tjejhej)

En till fråga! Jag vaknar ofta vid 5-5.30 och bara kollar klockan, men ska upp 06. Jag tar tempen 06. Borde jag ta den vid första uppvak alltså? Kanske gjort fel. Nu vill jag sluta tempa 😂

• Anonym (Åvt)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-11 08:28:49 följande:

En till fråga! Jag vaknar ofta vid 5-5.30 och bara kollar klockan, men ska upp 06. Jag tar tempen 06. Borde jag ta den vid första uppvak alltså? Kanske gjort fel. Nu vill jag sluta tempa 😂

Ja det kan absolut ställa till det med dina tempar. Ställ klockan och ta tempen vid 5 om du lätt somnar om ☺️ alternativt (men dyrt) köp tempdrop eller om du har Apple en Apple Watch som tempar medan du sover. 
  • Anonym (Tjejhej)
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-11 08:35:22 följande:
    Ja det kan absolut ställa till det med dina tempar. Ställ klockan och ta tempen vid 5 om du lätt somnar om ☺️ alternativt (men dyrt) köp tempdrop eller om du har Apple en Apple Watch som tempar medan du sover. 
    Ja läste om det samt oura ring men dyrt. Får se om de är något framöver. Hoppas iaf tempen stiger?
  • Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-10 21:13:30 följande:

nej ingen graviditet som spökar, och stickorna gav pckså maxat utslag. Superskumt! 

Anonym (Oliven) skrev 2024-12-09 11:57:09 följande:
    Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
    Jätteknasigt. Förstår ju att kroppen kan försöka ägglossa och det sedan inte går så att kroppen försöker igen. Men just att det gick från ingenting till superstarkt på det digitala? brukar tvärtom ha många dagar blinkandes först 😂 

Aja, hade stegring även på stickor så förmodligen "ägglossning idag" och mös på igår. Får se om det blir idag eller imorgon också. Annars tror jag nog att jag 100% ska fortsätta testa för ÄL och gissa på att jag får stegring om en vecka igen. Varför ska kroppen göra det så komplicerat alltid för 😩

som sagt min ÄL kom inte förs cd 25 och jag blev gravid ändå! Då hade jag rejäla ÄL flygningar i ca 4 dagar innan ÄL, det enda som verkligen pekade på att ÄL skedde cd 25 var att jag knappt kunde känna min livmodertapp för att den satt så högt upp, samt att tempen gick upp dagen efter 😅 I mitt fall var det arbetsrelaterad stress som gjorde att min kropp inte riktigt lyckades ägglossa förrän då. Var ledig i några dagar och då kom den! 

så fortsätt testa och fortsätt mysa 🥰

• Anonym (Oliven)
    Ellen24 skrev 2024-12-10 16:42:00 följande:

cd20 och har inte fått ägglossning än, står i appen att jag ska ha mens om 4 daga men alla ägglossningstest sen min förra mens har varit negativa? 
    Mår så dåligt och vill bara att den ska komma så man vet att allt står rätt till! 
    Har någon fått liknande? Jag har inte fått missfall och fick ägglossning förra månaden 

Som jag skrev ovan fick jag ÄL cd 25 och blev gravid ändå. Det spelar ingen roll när ÄL kommer utan bara att den kommer! Men jag förstår att det är jobbigt att vänta. Själv hann jag bli så himla trött på allt schemalagt mys för att min ägglossning ?aldrig? kom men nu i efterhand ångrar jag det inte! 
  • NadjaF

Hej alla!! Jag ska ha mens om en vecka och idag mår jag så jäkla illa.. tror vi prickade ägglossningen. Haft molvärk och i natt vaknade jag av att de burrade ilade i typ livmoden och var då tvungen kissa. Vet att dessa symptom kan tyda på mens också.. känner mig konstig ont i ryggen och illamående. Skulle ni testat eller avvaktat? 😬

• Anonym (Tjejhej)
    NadjaF skrev 2024-12-11 09:55:29 följande:

Hej alla!! Jag ska ha mens om en vecka och idag mår jag så jäkla illa.. tror vi prickade ägglossningen. Haft molvärk och i natt vaknade jag av att de burrade ilade i typ livmoden och var då tvungen kissa. Vet att dessa symptom kan tyda på mens också.. känner mig konstig ont i ryggen och illamående. Skulle ni testat eller avvaktat? 😬

Hade väntat. En vecka är ganska länge? men om du är nyfiken ta ett testa tidigt. Dock känns de som man i slutändan kastar bort mkt pengar på test som man skulle väntat med haha!
  • mo4s
    NadjaF skrev 2024-12-11 09:55:29 följande:

De flesta tidiga test kan man ta sex dagar innan förväntad mens, så avvakta till imorgon iallafall för att inte "slösa" ett test :)

Här kan du kolla när de rekommenderas att du tar test, om du använder den typen av test: se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest

• Ellen24
    Anonym (Oliven) skrev 2024-12-11 09:53:52 följande:
    Som jag skrev ovan fick jag ÄL cd 25 och blev gravid ändå. Det spelar ingen roll när ÄL kommer utan bara att den kommer! Men jag förstår att det är jobbigt att vänta. Själv hann jag bli så himla trött på allt schemalagt mys för att min ägglossning ?aldrig? kom men nu i efterhand ångrar jag det inte! 
    Tack för det, känns lite lugnare att man inte är ensam!
    Ska fortsätta testa och se om den kommer eller om det blir mensen som hinner före.
Svar på tråden BIM december