• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-09 15:27:37 följande:

Då skulle jag tro du hade någon gång under natten till den 2/12 så det spelar nog inte så stor roll vilken av dagarna du räknar ifrån men är man petig så blir det väl tekniskt den 2/12? 😊 men ÄL stämmer in både med dina tester och tid efter peak på natten tycker jag. 

Min BIM blir 16/12 för har alltid mens typ prick två veckor efter ägglossning och de blev den 2/12 för mig. 

Tänkte nog ta ett test på onsdag eller Torsdag har lite beslutsånges, känns mer okej om de visar negativt då för man vet att det är väldigt tidigt 😅 Du då? 

Spännande! Jag tänker nog ta ett på onsdag, dpo 10 och om det är negativt, på måndag, dpo 14 🤩
  • Nanathalie

Hej tjejer!
    Denna cykel har min kropp försökt ägglossa 2 gånger. Först med positivt ältest på cd 8 med temphöjning 1 dag för att sedan sjunka, och nu idag på cd16 igen! Nu hoppas jag kroppen lyckas lossa och att ägglossning bekräftas imorgon eller i övermorgon så jag kan räkna ut bim men den borde bli runt 27/12. Hoppas på ett tidigt plus och en liten julklapp. ❤️ grattis till era plus!

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-09 05:59:47 följande:
    Ja jag tror det är enda sättet för oss att få hjälp. Skickade en egenremiss till sjukhuset men de avfärdade den :(

Din temp ser riktigt lovande ut❤️🙏 min sjönk som en sten idag så förväntar mig mensen nu.
    När kan det göra ett vul på dig för att se? ❤️❤️
    Meh va tråkigt :( ♥️ 

ja tyvärr sjönk jätte mycket idag men tempade inte vid samma tid heller.. Nej va tråkigt 😔♥️💔 

Hon sade i fredags att jag skulle få ett nytt VUL på torsdag efter nytt HCG prov på onsdag men hon har varken uppdaterat min journal eller skickat ut ny tid på 1177 så jag är väl bortglömd.. ♥️ just nu känner jag bara ? fakkk detta ? tbh. Var så inställd på att få en paus från allt med babymaking och fertilitet. Sen till råga på de så bröt jag ju fingrarna för en månad sen och i fredags var jag med i liten krock.. GUD VA BRA det går för mig 🥲 innan de fick jag ju missfallet i v6 följt av problem inom familjen som gav mig sjukt mycket ångest. Den här hösten har verkligen vart piss💔 
  • mothertotwo

Har nu lagt in en mängd menscyklar i premom som jag haft sedan förra året. Nu helt plötsligt tror appen att ägglossningen är nu den 11 istället. Kan den verkligen räkna ut det?  Kurvan ser också ut såhär för denna månad hittills. 

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-08 23:39:52 följande:

Tog negativt gravtest i lördags på ÄL +10. Hoppades så mycket denna månad så luften gick ur mig lite 😢

Mensen skulle kommit idag men har bara fått pyttelite spottings. Ingen mensvärk öht heller (vilket är lite märkligt - jag får nästan alltid som värst mensvärk precis innan/i början, samtidigt som spottings kommer). 

Ska inte ljuga - en liten del av mig vill ändå hoppas att det inte är kört denna cykel. Men får se lite om mensen kickar igång inatt 🙈

Usch vet exakt känslan, blev också så besviken när jag fick minus. Men som du sa: det är fortfarande tidigt i försöken och snart är det vår tur att plussa! ➕

Hur har det gått? ❤️
  • Ellen24
    Siripiri skrev 2024-12-09 18:30:46 följande:

ja tyvärr sjönk jätte mycket idag men tempade inte vid samma tid heller.. Nej va tråkigt 😔♥️💔 

Hon sade i fredags att jag skulle få ett nytt VUL på torsdag efter nytt HCG prov på onsdag men hon har varken uppdaterat min journal eller skickat ut ny tid på 1177 så jag är väl bortglömd.. ♥️ just nu känner jag bara ? fakkk detta ? tbh. Var så inställd på att få en paus från allt med babymaking och fertilitet. Sen till råga på de så bröt jag ju fingrarna för en månad sen och i fredags var jag med i liten krock.. GUD VA BRA det går för mig 🥲 innan de fick jag ju missfallet i v6 följt av problem inom familjen som gav mig sjukt mycket ångest. Den här hösten har verkligen vart piss💔 
    Förstår verkligen att det inte känns bra och jag lider med dig så mycket men det blir bättre och försök att bara glöm allt detta jobbiga och blicka framåt!! Efter regn kommer solsken❤️
  • Siripiri
    Ellen24 skrev 2024-12-09 19:49:27 följande:
    Förstår verkligen att det inte känns bra och jag lider med dig så mycket men det blir bättre och försök att bara glöm allt detta jobbiga och blicka framåt!! Efter regn kommer solsken❤️
    Tack fina du! ♥️ jag hoppas verkligen de ☀️ pallar inte mer skit nu.. 💔 
  • Björkskogen

Hemkommen i behåll från Danmark (kom hem i fredags) sov och såg tv hela helgen, helt slut efter den trippen 😂 

Ingen ägglossning i sikte än. Cd 13 idag. Förra månaden hade jag äl idag. Men det gör då inget, gubben kom hem idag så jag är väl med ändå den här cykeln 🥳 bim blir inte julafton iaf, kanske 26e då om Lh peakar imorgon.  

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-09 18:30:46 följande:

Nää fy fan vilken höst💔 nu kan det bara bli bättre. Det måste ju vända!? Håll ut så är det din tur snart❤️❤️

Ingen mens för mig idag men troligen imorgon istället. Nu vill jag bara att den ska komma än att det ska dra ut på det 
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-09 18:35:15 följande:
    Usch vet exakt känslan, blev också så besviken när jag fick minus. Men som du sa: det är fortfarande tidigt i försöken och snart är det vår tur att plussa! ➕

Hur har det gått? ❤️
    Tack snälla ❤️ Ja mensen kom på stört idag 😅 så nästa ÄL blir också prel julafton!

Nästan lite skönt att få lämna den här cykeln bakom sig - tycker inte denna ÄL var så tydlig alls och sen blev jag nästan skengravid och kände in minsta lilla symtom 🙈

Såklart lite jobbigt att ha ÄL på julafton men samtidigt så kanske jag också släpper allt med ÄLtestande då och så får vi bara mysa när tillfälle ges ☺️
Svar på tråden BIM december