• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-08 19:49:53 följande:
    Då förstår jag varför du blev orolig. Jag reagerade på samma sak med Premom att de lät väldigt oroväckande och stressande när jag började testa LH. Jag gick dock efter vad testerna sa, och med Clearblue skulle jag börja cd 10 och Tento Be Sure, cd 13. 

Bara testa på! Jag fick tips i den här tråden om att testa flera gånger om dagen när det börjar stegras.
    Bli inte stressade av premom, den appens översättningar gör att det låter värre än det är. Tror bara den menar att lh är fortfarande lågt och den inte fått in testresultat som den läst av som högt än ☺️🥰
  • Siripiri

Väntarpå4an skrev 2024-12-08 18:31:29 följande:
    Ja fy vilken fruktansvärd väntan och ovisshet 😞💔❤️

Jag skrev faktiskt idag till en privat kvinnoklinik som gör utredningar. Kostar 5500 men det får de vara värt. Tror även de kan vara lättare att få ordentligt med hjälp utav än den regionäravården. 
    Jag hoppas det går bra för dig och att HCG fortsätter att öka och allt ser bra ut❤️

Det är ju de 😒💔♥️ 

Sedärja! Helt rätt steg ♥️ Ja det tror jag med! 

Tack fina du♥️ mått lite illa idag och vet inte om det är pga stigande HCG eller sjunkande östrogen (missfall på ingång) som vanligt bara att vänta å se.. min temp har ju stigit fint senaste dagarna och har blivit friskare från en förkylningen. Men fattar fortfarande ingenting.. 

• Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-07 11:13:41 följande:
    Jag har koll på mitt sekret, men har också märkt att jag inte längre har något sekret vid äl. Vid äl känns även tappen stängd. Jag är alltså snus torr vid ägglossningen, därför kände jag att det skulle vara för tidigt med äl. Jag har oregelbunden mens och brukar ligga på 28-54 dagar. Men nu dem senaste fem månaderna har den pendlat mellan 30-35 dagar. Idag sänktes den igen som jag misstänkte. Igår hade jag 36.64 och idag var den på 36.40. 

Men det ska bli riktigt kul att följa detta nu :) 
    Blir spännande!
    Snustorr bör du inte vara vid ÄL om den har gått igenom enligt tempen, tar du fingrarna långt in och liksom drar ut sekretet? Låter äckligt men ja, jag "drar" ut där tappen är och ser
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-08 22:19:27 följande:
    Blir spännande!
    Snustorr bör du inte vara vid ÄL om den har gått igenom enligt tempen, tar du fingrarna långt in och liksom drar ut sekretet? Låter äckligt men ja, jag "drar" ut där tappen är och ser
    Hahaha ja, det lät lite äckligt men förstår dig. Jo men jag "gräver" och kollar. Ägglossningen i sep var jag snustorr. Var då hos gyn och dem såg en dominant follikel och då sa gyn att den släpper när som helst. Men enbart sex dagar efter det kom mensen. Då var jag jätte torr. 

Just nu känner jag av ägglossningssmärtor i nedre magen och svanken. Känner även av lite ömhet i brösten. Just nu är sekretet vattningt och man glider liksom med pappret. tappen är lite öppen. Men i morse tempade jag helt fel. Somnade ganska sent och vaknade till en timme efter det att jag brukar tempa. Min temp hamnade på 36.76 men sen när jag gick in på den sidan man kan reglera det på så hamnade den på 36.64. mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-08 22:54:14 följande:
    Hahaha ja, det lät lite äckligt men förstår dig. Jo men jag "gräver" och kollar. Ägglossningen i sep var jag snustorr. Var då hos gyn och dem såg en dominant follikel och då sa gyn att den släpper när som helst. Men enbart sex dagar efter det kom mensen. Då var jag jätte torr. 

Just nu känner jag av ägglossningssmärtor i nedre magen och svanken. Känner även av lite ömhet i brösten. Just nu är sekretet vattningt och man glider liksom med pappret. tappen är lite öppen. Men i morse tempade jag helt fel. Somnade ganska sent och vaknade till en timme efter det att jag brukar tempa. Min temp hamnade på 36.76 men sen när jag gick in på den sidan man kan reglera det på så hamnade den på 36.64. mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp
    nej förlåt den hamnade på 36.61 i tempen efter att jag kollat upp det på den länken jag skickade.
  • Vallmo93

Tog negativt gravtest i lördags på ÄL +10. Hoppades så mycket denna månad så luften gick ur mig lite 😢

Mensen skulle kommit idag men har bara fått pyttelite spottings. Ingen mensvärk öht heller (vilket är lite märkligt - jag får nästan alltid som värst mensvärk precis innan/i början, samtidigt som spottings kommer). 

Ska inte ljuga - en liten del av mig vill ändå hoppas att det inte är kört denna cykel. Men får se lite om mensen kickar igång inatt 🙈

• Anonym (Ella-Bella)
    pfk1991 skrev 2024-12-08 08:36:08 följande:
    Håller alla tummar 🥰 uppdatera gärna med resultat! 

Uppdatering; är idag 13 dpo och fick idag även utslag på rsfu (den röda).
    haft känningar i tjejmagen, men så pass vagt att jag nästan tror att jag inbillar mig 😅 känns helt surrealistisk!

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-08 22:15:13 följande:

Det är ju de 😒💔♥️ 

Sedärja! Helt rätt steg ♥️ Ja det tror jag med! 

Tack fina du♥️ mått lite illa idag och vet inte om det är pga stigande HCG eller sjunkande östrogen (missfall på ingång) som vanligt bara att vänta å se.. min temp har ju stigit fint senaste dagarna och har blivit friskare från en förkylningen. Men fattar fortfarande ingenting.. 

Ja jag tror det är enda sättet för oss att få hjälp. Skickade en egenremiss till sjukhuset men de avfärdade den :(

Din temp ser riktigt lovande ut❤️🙏 min sjönk som en sten idag så förväntar mig mensen nu.
    När kan det göra ett vul på dig för att se? ❤️❤️
  • Anonym (Oliven)

Ser ni också ett streck? Tydligare i verkligheten men så rädd att jag bara inbillar mig 😭 ÄL + 9, babyplans testa tidigt

• Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-08 20:38:34 följande:

Känns lite si och sådär nu när ägglossningen närmar sig. Min och sambons tider går inte ihop denna veckan, då den med stor sannorlikhet lär ske denna veckan som kommer. Han jobbar natt och jag dag denna veckan som kommer. Ni som har det som mig hur lyckas ni? Har även två barn som kan störa till det haha. Hur många dagar innan ägglossning har ni haft mys och då det tagit sig? 

De appar jag använder mig av förutspår ägglossning den 12 och den 16. Någon gång där emellan. Vill såå gärna plussa på min födelsedag. Drömmer

Blir svårt nu mån-tors minst. Så jäkla störigt! Tror ni det hade räckt med mån den 9, fre den 13 och sön den 15? Kanske tis den 17 för säkerhetens skull. 

Att man ska planera in sitt mys.. Tycker det är så trist egentligen.😂 

Med vår tredje blev till när vi hade sex typ 5-6 dagar innan ägglossning. Det var en oplanerad graviditet. Ägglossningen kom jättetidigt den månaden i jämförelse med vanligt så jag blev chockad 😅
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM december